FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad tror ni om hotet mot KTH imorgon?
Citat:
Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-14 klockan 18:13 Anledning: Egenreklam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
rent så här spontant vore det en skandal om något hände imorgon, om det finns någon dag jag hade känt mig säker hade det varit imorgon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Precis min tanke! Kan tänka mig att de borde vara väldigt mycket mer nervöst runt torsdag-fredag? Då borde bevakningen har lagt sig galet mycket, då tänker polisen förmodligen "De blir inget", de är ju då de blir farligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är alltså någon som försökt vara rolig på 4chan. Har dykt upp ett tiotal liknande "hot" där förut och så vitt jag vet har inga blivit skjutna i någon skola i Sverige ännu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns det någon poäng med att spekulera? Självfallet måste man ta hotet på allvar men förstår inte riktigt poängen med att diskutera detta...
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Kan ju rekommendera folk att inte göra sådana hot, eftersom polisen tar det på största allvar oavsett. På min systers skola hade någon på skämt skrivit i stil med "Tenta imorgon. Spränga skolan?" och det slutade med att två civilklädda poliser släpade ut honom ur skolan när han dök upp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Ja, det är ju ett måste att polisen tar det på allvar, vad skulle hända om polisen avfärdade detta som ett dåligt skämt och något faktiskt hände, då komemr väl halva rikspolisstyrelsen får avgå förutom de som drabbas direkt.... Hemska tanke....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
|||
![]() |