FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, det blev väldig fart på tråden :-) Jag var nog lite frustrerad pga att jag just fått in flera beställningar på raken som var tydliga försök till bluff.
Conny: Jag har absolut inget emot personer med betalningsanmärkningar och det är aldrig något problem hos oss. Tyvärr råkar vi ofta ut för tydliga försök att lura till sig varor. Personer med ett saftigt skuldsaldo hos Kronofogden, utmätning osv och de samtidigt beställer det dyraste vi har i sortimentet mot faktura. Att ta bort faktura som betalningsmetod pga att några idioter försöker utnyttja det känns inte rätt och skulle inverka negativt på våra affärer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Du undkommer inte bedragare på det sättet heller. Ja du kanske minimerar det om du rekar och skickar som paket, men skickar du som brev kommer du att ha bedragare som kommer att säga att dom inte har fått något. Jag har en kortbetalande bedragare på halsen nu som säger att hon inte fått något och vill ha pengarna tillbaka..hon har varit/är ett riktigt pain in the ass som tar alldeles för mycket av min tid. Som tur är har jag inte fallit för hennes begäran att vi skall samtala på telefon så jag har fått mycket bevis via mejlkonversation. Hon ljuger extremt mycket...men påpekar i alla mejl hur ärlig hon är....Jag har verkligen ingen lust att betala tillbaka något eftersom jag är säker på att det är en bedragare som har satt detta i system. Hon hotar med polisanmälan och jag nästan välkomnar det för hon har en hel del att förklara i så fall....Men gissar jag så behåller hon väl grejerna som hon har köpt. Men vi får se vad som händer..Jag inväntar "postens utredning"...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Mina kortbedragare beställer alla för onormalt stora belopp och till 99% skall det skickas till Malmö och dom handlar på stulna kort. Det är ofta lätta att genomskåda och man har ganska god hjälp av samport och bedrägeriavdelningen hos Euroline, dock känns det som att just Euroline oftast av någon anledning är väldigt ointresserade av att kolla upp betalningarna. Speciellt om det rör sig om en utländsk kund. Man får ligga på...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vi skickar inte längre varor med brev, utan kör allt spårbart just pga sådant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det är ett problem med kostnaden, och allt beror på hur stora problem man har vilket man väljer. Det brukar man få sätta sig ner och räkna på. I vårt fall har vi också minskat frågorna till kundtjänst om när order kommer fram rejält sedan vi införde det, så det vi förlorar på porto tar vi igen på andra ställen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Skickar du verkligen till folk med betalningsanmärkningar? Sen vi slutade skicka till folk med betalningsanmärkningar och skickar påminnelse via e-post på förfallodagen har problemet minskat drastiskt.
Men nån blir man ju lurad av varje månad. /Richard |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nej, naturligtvis skickar vi inte till folk med betalningsanmärkningar såvida de inte betalat varan innan den skickas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På vissa låter det som de som har en betalningsanmärkning inte betalar för sig.
Man kan inte kräva att folk betalar innan man skickar en vara. Jag t ex väljer bort företag som kräver betalt innan de skickar en vara eftersom jag föredrar att betala i samma veva som en vara kommer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |