FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det förenklar världsbilden, och borde ju onekligen omöjliggöra den här typen av trådar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Svarar på ditt förra inlägg: Hizbollah dödar inte amerikaner, utan israeler. Du tror att det är kul att eskorta en konvoj med läkemedel och mat till ett ställe för att sedan köra tillbaka till basen och hoppas på inte något på taket slår ut hela hummern? Där har du skräck Och du menar på att inte soldater dör eller skadas? Och så en IED Och så en till IED Och en till Och en riktig extrem en Och här träffas dom lätt av en IED Du tror att det är kul att vara i det landet med en skitlön och långt ifrån familj? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tycker USA skulle hållit sig utanför Irak i avvaktan på ett enat världssamfund, men nu är situationen som den är och det är faktiskt inte USA:s miltärer som spränger barn, kvinnor och män i parti och minut på marknaderna i Irak. USA har givetvis dödat massor i Irak, både skyldiga och oskyldiga (och dessa säkert i majoritet), men ställt i proportion till självsmordsfanatikerna så är det mycket blygsamt. Mycket blygsamt.
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
|
Alla USA har dödat i Irak är oskyldiga då det är var USA som gick in i någon annans land.
Självklart ska man ha rätt att försvara sitt land och sina grannar, dock kan man inte gå in i någon annans land och döda folk bara för att dom tycker det är rätt. Frågan är varför är det mer rätt att gå in i någon annans land och döda någon än att gå ner på stan och döda någon? Dom som utförde attackerna den 11 september tycker att dom gjorde lika mycket rätt som USA tyckte dom gjorde rätt att gå in i Irak. I båda fallen var det oskydiga civila som dog. I vilket fall blir inget bättre, och vem säger att USA ska ha rätt eller inte rätt att göra saker. Låt länderna lösa sina egna problem, låt folk spränga sig i luften. Kommer ändå inte minska bara för att andra länder går in och ställer till ännu mer oreda. Visst jag tycker att många länder är galningar och världen skulle varit bättre utan dom, men blir inte bättre när andra länder lägger sig i problemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker det är konstigt hur lätt folk kan utmåla ryssland till en stor bov när USA har gjort detta i så många år utan folk stannat upp och tänkt till. Om ni nu tycker att ryssland gör fel (jag håller med) så måste ni samtidigt tycka att USA gör fel.
Precis som jag skrev förr och även patrïkweb nu. Det finns en mycket enkel grundläggande princip att folk har rätt att försvara sitt land från främmande makter som ockuperar landet. De som skjuter amerikanska soldater i afghanistan eller iraq är inte terrorister. De är frihetskämpar. För varje amerikansk soldat som stupar så innebär det ett litet steg närmare frihet. Varför terrordåden börjat gå ner i Iraq beror inte på att fler accepterar situationen och fortsätter sina liv. Det beror på att amerikanska styrkar flyttar sig från flera områden in till "the green zone". Skulle dom stannat kvar utanför skulle statistiken inte se ut som den gör. Så det är viktigt att man läser mellan raderna. Det är ingen framgång i Irak. Hur som helst, ang. ryssland. Alla verkar säga att ryssland gör fel. Stämmer. Då vill jag gärna citera den visa professor norman finkelstein igen, i detta ärende. För jag kan ej säga det bättre själv. Plus min svenska har blivit så jävla kass efter att bott utomlands i 2 år ![]() There's an elementary principle of international law, it's called reciprocity. If you apply a law to one side, it's called hypocrisy. If you apply it to both sides, then it's called a moral statement. Så, i detta fall är USA en mycket större bov än ryssland! Att det ska vara sånt problem för flera länder att hålla sig inom sina internationella gränser. Om det är en stor konflikt som måste lösas så ta upp det i FN. Demokrati. Inte diktatur (*host* usa *host*). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
|
|||||
Administratör
|
Citat:
I fallet Ryssland ser jag ingen rättvisa i kritiken som kommer om och om igen. Väst måste alltid framhålla dess negativa roll i alla konflikter de är delaktiga i. När Sovjetunionen invaderade Afghanistan bojkottade en stor mängd (ett 40- eller 60-tal om jag minns rätt) länder OS. När USA invaderade Afghanistan - hur många länder visade sitt missnöje på samma sätt? Det tragiska i det hela är att FN återigen står helt handlingsförlamat då det som alltid är Ryssland och USA (och i mindre utsträckning Kina) som är självklara att blockera alla handlingskraftiga resolutioner som kan antas.
![]() |
![]() |
#70 | |||||||||||
|
||||||||||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Det närmaste du kan komma till riktiga och tillförlitliga uppgifer är på dessa sidor" http://www.iraqbodycount.org/database/ http://icasualties.org/oif/ Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Nu tror du säkert att jag håller på Israel va? Då kan jag tala om, att jag helst skulle se hela mellanöstern omgjord till parkeringsplats, inklusive Israel. Det kommer nämligen ALDRIG bli fred i den regionen med så många idioter på ett och samma ställe. Nu menar jag inte att man skulle döda folket i mellanöstern. Flytta dom istället till någon avlägsen ö i stilla havet. Citat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|