FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man får tänka på att Iran är väldigt mäktiga de har många länder med sig som bland annat Libanon och Syrien som är deras grannländer. Men precis jag håller med dig att om man ska vara rädd för något nu så är det läget mellan Ryssland och Georgien. Helt ärligt så vet jag inte vad de krigar över, men hade tänkt läsa på. Som jag nämnde nu så vet jag inte hur allvarligt läget är, men om stridsflygplan och över 1500 civila har dödats på mindre än några dagar då måste läget vara spänt. Jag uppfattar det så här långt som att "alla länder är emot ryssland" vem vet vad de gör i framtiden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Riskerna för krig mellan USA och Iran är dock mycket små just nu. När man eventuellt fått hyfsad ordning i Irak och Afghanistan så ökar nog risken, men dit är det lång väg att gå. Betänk också att Ryssland har hyfsade intressen i Iran och Ryssland är ju allt annat än en väl fungerande demokrati och dessutom totalt opålitliga (som alltid, sedan hundratals år tillbaka) så att angripa Iran vore mycket farligt. För att inte tala om vad det skulle kosta rent ekonomiskt. Farligare är som sagt allt som händer i Georgien. Det är ju dessutom märkvärdigt att OS får så stor uppmärksamhet samtidigt som ett av våra egna grannländer inlett en väpnad agression mot ett av sina grannländer under mycket märkliga former. Vem tror på ryska uppgifter att georgiska stridskrafter dödat tusentals när de som sitter på tusnetals stridsflygplan, i princip oändligt med soldater etc är just Ryssland? Putin är minst lika farlig som premiärminister som president. Det är nog den farligaste personen i världen idag.
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
|
Citat:
Sedan är det inte troligt att USA inleder ett krig med iran, det är som att begå självmord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad handlar kriget i Georgien om egentligen? Det har stått ungefär nada i de artiklar jag snabbskummat.
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Medlem
|
hur många dog i irakkriget? Vad har hänt sedan usa har kommit in i irak? bara kaos och hundratusentals döda människor.. Nära att ett inbördeskrig bryter ut där också. BUSH JÄVELN GICK IN I IRAK UTAN FN-STÖD, och ändå så sitter vissa här och försvarar usa. jag blir fan inte klok på detta. Bush är helt jävla dum i huvudet och är det någon som fuc**ng ska halshuggas är det han. VART ÄR USAMA BIN LADEN SOM förfan skulle hitta för 5 år sen av usa??????? och så skulle Usa in i afghanistan och förstöra för dom också.. vet ni hur många jävla civila människor som dör varje dag pga USA's dumma regering.. Och så ska dom stödja israel också. SMART USA, låt ISRAEL DÖDA FLER CIVILA MÄNNISKOR OCH GE DOM MER PENGAR TILL VAPEN. JUST NU SÄGER JAG BARA HOPPAS AL QAIDA OCH HIZBOLLAH DÖDAR FLER AMERIKANER ÄN VAD AMERIKANERNA DÖDAR CIVILA OCH OSKYLDIGA MÄNNISKOR!!!!!!!!!!!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
|
Citat:
Nu vet jag inte riktigt vad som har lett till de senaste händelserna men förmodligen är det så att det är Georgien som ligger bakom allt. De är helt enkelt trötta på att Ryssland kränker dem och nu ser de chansen att strula till det och sedan få övriga världen på sin sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
|
Citat:
Ställ dig en motfråga: Hur hade det sett ut och hur många oskyldiga hade dött om USA inte gick in i landet irak? Var det inte det irakierna ville, att saddam skulle försvinna? Nu är han borta och nu är det irakierna som tar kål på varandra. USA är inte där för att döda civila om det var det du trodde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||