Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

EU-valet!

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Nya Moderaterna 24 17.27%
Socialdemokratiska Arbetarepartiet 7 5.04%
Centerpartiet 4 2.88%
Folkpartiet Liberalerna 4 2.88%
Kristdemokraterna 2 1.44%
Vänsterpartiet 2 1.44%
Miljöpartiet de Gröna 3 2.16%
Junilistan 2 1.44%
Sverigedemokraterna 7 5.04%
Piratpartiet 84 60.43%
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-12, 01:14 #51
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

PP skapades av en enda anledning. Det finns ett fåtal väldigt stora fel i lagstiftningen, som behöver fixas till. Det är i alla fall medlemmarnas åsikt. Vårt mål är INTE att bli ett jätteparti med egen majoritet. Vårt mål är att påverka sveriges lagstiftning i rätt riktning och rätta till det vi anser vara fel. Att till slut inte behövas och självdö.

Just därför har inte PP några andra frågor som vi tar ställning till, ganska självklart tycker jag. Och allt detta finns att läsa på hemsidan för dem som orkar.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-12, 08:34 #52
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Jag tycker den här tråden blir mer och mer skrämmande. Nu säger inte jag att jag per definition har rätt och andra har fel, men reflekterar ni aldrig över att ni faktiskt KAN ha "fel", om alla andra politiska partier har en annan inställning, där dom ju faktiskt tar hänsyn till konsekvenser detta kan få på övriga områden, kan det inte vara så att det här inte är praktiskt genomförbart, hur gärna man än vill, hur underbart det än låter, jag vet ju att crazzy inte har så mycket respekt för sin mormor, men om resultatet av det här (och då menar jag inte integriteten, utan visionen att alla kultur skulle vara gratis) är att era far och morföräldrar inte har råd att äta, inte kommer ur sängen på 3 veckor för att det inte finns personal...är det värt det ? Eller ska vi gå tillbaka 100 år i tiden (eller återacclimatisera oss med stora delar av omvärlden) och återskapa storfamiljer där vi lever ihop både 3 och 4 generationer.

För mig är PP likställt med ett parti som går ut och lovar att göra alla till miljonärer, det låter bra, vem kan säga nej till det, men man vet att man aldrig kommer att kunna leverera, och det som är mest skrämmande är att man faktiskt lyckas få en hel del människor att tro på det man säger.

Citat:
Originally posted by emilv@May 11 2009, 23:55
Det må vara populism, men populism är inte per definition en dålig sak. Populism innebär ju att man riktar in sig på frågor som det finns många väljar som värnar om. Varför skulle det vara ens i närheten fel?
Nja, ordet populism har ju faktiskt en negativ grund, just eftersom man väljer att plocka ut en fråga utan att se vilka konsekvenser det kan få i övrigt, oavsett om det beror på ovilja eller oförmåga. Ungefär som att lova att alla ska få en miljon kronor...vem kan säga nej till det ?

Det jag inte förstår är ju att du/ni faktiskt verkar och har vuxit upp i ett samhälle där detta har varit en av grundstenarna (oavsett om vi pratar om integriteten som sådan, eller immaterialrätt som en del av kapitalismen) och något förenklat kan man säga att detta har gett er jobb, det har gett er tillgång till den teknik ni värnat om, och nu vill ni plocka bort en av hörnstenarna i detta, att man ska få betalt för det man gör....vad är ni villiga att försaka för att detta ska bli möjligt, eller hur ser ni det hända ?

Eller är det en politisk hemlighet som PP droppar sista veckan inför valet...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-12, 08:38 #53
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Om WebboT läser tråden, vad gäller för regler för lobbygrupper i USA, varför bildar inte NRA ett politiskt parti istället t.ex ?
Oläst 2009-05-12, 08:41 #54
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Seriöst! PP har fått många att intessera sig för EU och politiken, det är det bästa som har hänt EU sen starten "det kommer att fokuseras myckat på EU "och det är precis det dom vill" Bättre reklam hade dom inte fått nån annanstans. Varför tar många bort dom medborgliga rättigheterna från PP? Dom måste väll kunna ta beslut i andra frågor som alla andra i EU parlamentet?
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-12, 08:54 #55
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Vägrade fildela – slogs av pappan med kedja :lol:
Oläst 2009-05-12, 08:56 #56
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Citat:
Originally posted by biokonsult@May 12 2009, 08:41
Seriöst PP har fått många att intessera sig för EU och politiken, det är det bästa som har hänt EU sen starten det kommer att fokuseras myckat på EU och det är precis det dom vill Bättre reklam hade dom inte fått nån annanstans. Varför tar många bort dom medborgliga rättigheterna från PP? Dom måste väll kunna ta beslut i andra frågor som alla andra i EU parlamentet?
EU, ja, politik, nej, jag tycker inte det är politik, det är en lobbygrupp på sin höjd. Självklart KAN dom rösta som alla andra ledamöter, det som är skrämmande är ju att dom själva säger att övriga frågor inte kommer att vara intressant, vilket följaktligen (!?) innebär att dom inte kommer sätta sig in i dessa frågor, vilket ju faktiskt är vad vi betalar dom för att göra. Jag tycker helt enkelt inte att dom uppfyller dom krav vi borde ställa på dom, om ni själva skulle anställa någon för +85k/månaden, och den personen skulle säga "Jag vill jättegärna ha det här jobbet, men jag kommer att bestämma själv vilka mina arbetsuppgifter är och ärligt talat tycker jag inte din jobbeskrivning låter så intressant så jag kommer bara jobba med det jag tycker är kul.." skulle ni anställa den personen då ?
Oläst 2009-05-12, 09:19 #57
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Seriöst PP har fått många att intessera sig för EU och politiken, det är det bästa som har hänt EU sen starten det kommer att fokuseras myckat på EU och det är precis det dom vill Bättre reklam hade dom inte fått nån annanstans. Varför tar många bort dom medborgliga rättigheterna från PP? Dom måste väll kunna ta beslut i andra frågor som alla andra i EU parlamentet?

EU, ja, politik, nej, jag tycker inte det är politik, det är en lobbygrupp på sin höjd. Självklart KAN dom rösta som alla andra ledamöter, det som är skrämmande är ju att dom själva säger att övriga frågor inte kommer att vara intressant, vilket följaktligen (!?) innebär att dom inte kommer sätta sig in i dessa frågor, vilket ju faktiskt är vad vi betalar dom för att göra. Jag tycker helt enkelt inte att dom uppfyller dom krav vi borde ställa på dom, om ni själva skulle anställa någon för +85k/månaden, och den personen skulle säga "Jag vill jättegärna ha det här jobbet, men jag kommer att bestämma själv vilka mina arbetsuppgifter är och ärligt talat tycker jag inte din jobbeskrivning låter så intressant så jag kommer bara jobba med det jag tycker är kul.." skulle ni anställa den personen då ?
Herregud Politiker är lata inkompetenta rövslikande falska IDIOTER. Vad spelar det för roll vilken idiot som får lön!

En politiker är bra på är att snacka med en medfödd eventuell karisma, resten har dom underhuggare till. Självklart så kommer dom att sätta sig in i andra frågor. Att tro annat är trams!
Oläst 2009-05-12, 09:30 #58
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
De säger uttryckligen att de INTE ska ha åsikter i andra frågor än de som står listade i partiprogrammet.

Jag tycker inte man kan raljera riktigt så som gummianka gör. Det är otroligt viktiga frågor de tar upp och att de får höga siffror i opinionsundersökningar och kanske tar 1-2 mandat i EU-parlamentet kommer göra att regeringen förhoppningsvis slutar gå fram som skördetröskor.

PP finns knappast kvar om tio år, men idag tycker jag de är viktiga.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-12, 09:33 #59
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Citat:
Originally posted by -gummianka@May 12 2009, 08:56
Citat:
EU, ja, politik, nej, jag tycker inte det är politik, det är en lobbygrupp på sin höjd. Självklart KAN dom rösta som alla andra ledamöter, det som är skrämmande är ju att dom själva säger att övriga frågor inte kommer att vara intressant, vilket följaktligen (?) innebär att dom inte kommer sätta sig in i dessa frågor, vilket ju faktiskt är vad vi betalar dom för att göra. Jag tycker helt enkelt inte att dom uppfyller dom krav vi borde ställa på dom, om ni själva skulle anställa någon för +85k/månaden, och den personen skulle säga Jag vill jättegärna ha det här jobbet, men jag kommer att bestämma själv vilka mina arbetsuppgifter är och ärligt talat tycker jag inte din jobbeskrivning låter så intressant så jag kommer bara jobba med det jag tycker är kul.. skulle ni anställa den personen då ?

Herregud Politiker är lata inkompetenta rövslikande falska IDIOTER. Vad spelar det för roll vilken idiot som får lön
En politiker är bra på är att snacka med en medfödd eventuell karisma, resten har dom underhuggare till. Självklart så kommer dom att sätta sig in i andra frågor. Att tro annat är trams
Men snälla.... Ditt uttalande är inte mycket bättre än att säga att alla somalier är inkompetenta idioter.
Oläst 2009-05-12, 09:57 #60
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -biokonsult@May 12 2009, 09:19
Citat:
Originally posted by -gummianka@May 12 2009, 08:56
Citat:
EU, ja, politik, nej, jag tycker inte det är politik, det är en lobbygrupp på sin höjd. Självklart KAN dom rösta som alla andra ledamöter, det som är skrämmande är ju att dom själva säger att övriga frågor inte kommer att vara intressant, vilket följaktligen (?) innebär att dom inte kommer sätta sig in i dessa frågor, vilket ju faktiskt är vad vi betalar dom för att göra. Jag tycker helt enkelt inte att dom uppfyller dom krav vi borde ställa på dom, om ni själva skulle anställa någon för +85k/månaden, och den personen skulle säga Jag vill jättegärna ha det här jobbet, men jag kommer att bestämma själv vilka mina arbetsuppgifter är och ärligt talat tycker jag inte din jobbeskrivning låter så intressant så jag kommer bara jobba med det jag tycker är kul.. skulle ni anställa den personen då ?

Herregud Politiker är lata inkompetenta rövslikande falska IDIOTER. Vad spelar det för roll vilken idiot som får lön
En politiker är bra på är att snacka med en medfödd eventuell karisma, resten har dom underhuggare till. Självklart så kommer dom att sätta sig in i andra frågor. Att tro annat är trams

Men snälla.... Ditt uttalande är inte mycket bättre än att säga att alla somalier är inkompetenta idioter.
he he har jobbat med många som stigit i graderna ju slöare ju högre i harekin har dom hamnat, genomgående så har dom vart väldigt bra på att prata "snacka skit". Idag så födds du nästan till politiker "Nya Adeln" Att kunna prata är inte samma sak som att veta, VAD man pratar om......Det som är intressant är vad som händer om PP kommer in i systemet blir dom likadana som alla andra eller går dom sin egen väg?

Kan det vara så att Politiker är den grupp som är minst utbildad i samhället??
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017