FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Nya Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 17.27% |
Socialdemokratiska Arbetarepartiet |
7 | 5.04% |
Centerpartiet |
4 | 2.88% |
Folkpartiet Liberalerna |
4 | 2.88% |
Kristdemokraterna |
2 | 1.44% |
Vänsterpartiet |
2 | 1.44% |
Miljöpartiet de Gröna |
3 | 2.16% |
Junilistan |
2 | 1.44% |
Sverigedemokraterna |
7 | 5.04% |
Piratpartiet |
84 | 60.43% |
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
PP skapades av en enda anledning. Det finns ett fåtal väldigt stora fel i lagstiftningen, som behöver fixas till. Det är i alla fall medlemmarnas åsikt. Vårt mål är INTE att bli ett jätteparti med egen majoritet. Vårt mål är att påverka sveriges lagstiftning i rätt riktning och rätta till det vi anser vara fel. Att till slut inte behövas och självdö.
Just därför har inte PP några andra frågor som vi tar ställning till, ganska självklart tycker jag. Och allt detta finns att läsa på hemsidan för dem som orkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker den här tråden blir mer och mer skrämmande. Nu säger inte jag att jag per definition har rätt och andra har fel, men reflekterar ni aldrig över att ni faktiskt KAN ha "fel", om alla andra politiska partier har en annan inställning, där dom ju faktiskt tar hänsyn till konsekvenser detta kan få på övriga områden, kan det inte vara så att det här inte är praktiskt genomförbart, hur gärna man än vill, hur underbart det än låter, jag vet ju att crazzy inte har så mycket respekt för sin mormor, men om resultatet av det här (och då menar jag inte integriteten, utan visionen att alla kultur skulle vara gratis) är att era far och morföräldrar inte har råd att äta, inte kommer ur sängen på 3 veckor för att det inte finns personal...är det värt det ? Eller ska vi gå tillbaka 100 år i tiden (eller återacclimatisera oss med stora delar av omvärlden) och återskapa storfamiljer där vi lever ihop både 3 och 4 generationer.
För mig är PP likställt med ett parti som går ut och lovar att göra alla till miljonärer, det låter bra, vem kan säga nej till det, men man vet att man aldrig kommer att kunna leverera, och det som är mest skrämmande är att man faktiskt lyckas få en hel del människor att tro på det man säger. Citat:
Det jag inte förstår är ju att du/ni faktiskt verkar och har vuxit upp i ett samhälle där detta har varit en av grundstenarna (oavsett om vi pratar om integriteten som sådan, eller immaterialrätt som en del av kapitalismen) och något förenklat kan man säga att detta har gett er jobb, det har gett er tillgång till den teknik ni värnat om, och nu vill ni plocka bort en av hörnstenarna i detta, att man ska få betalt för det man gör....vad är ni villiga att försaka för att detta ska bli möjligt, eller hur ser ni det hända ? Eller är det en politisk hemlighet som PP droppar sista veckan inför valet... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om WebboT läser tråden, vad gäller för regler för lobbygrupper i USA, varför bildar inte NRA ett politiskt parti istället t.ex ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Seriöst! PP har fått många att intessera sig för EU och politiken, det är det bästa som har hänt EU sen starten "det kommer att fokuseras myckat på EU "och det är precis det dom vill" Bättre reklam hade dom inte fått nån annanstans. Varför tar många bort dom medborgliga rättigheterna från PP? Dom måste väll kunna ta beslut i andra frågor som alla andra i EU parlamentet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En politiker är bra på är att snacka med en medfödd eventuell karisma, resten har dom underhuggare till. Självklart så kommer dom att sätta sig in i andra frågor. Att tro annat är trams! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
De säger uttryckligen att de INTE ska ha åsikter i andra frågor än de som står listade i partiprogrammet.
Jag tycker inte man kan raljera riktigt så som gummianka gör. Det är otroligt viktiga frågor de tar upp och att de får höga siffror i opinionsundersökningar och kanske tar 1-2 mandat i EU-parlamentet kommer göra att regeringen förhoppningsvis slutar gå fram som skördetröskor. PP finns knappast kvar om tio år, men idag tycker jag de är viktiga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#60 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan det vara så att Politiker är den grupp som är minst utbildad i samhället?? |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|