FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Nya Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 17.27% |
Socialdemokratiska Arbetarepartiet |
7 | 5.04% |
Centerpartiet |
4 | 2.88% |
Folkpartiet Liberalerna |
4 | 2.88% |
Kristdemokraterna |
2 | 1.44% |
Vänsterpartiet |
2 | 1.44% |
Miljöpartiet de Gröna |
3 | 2.16% |
Junilistan |
2 | 1.44% |
Sverigedemokraterna |
7 | 5.04% |
Piratpartiet |
84 | 60.43% |
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp, för röstar man på Piratpartiet så skiter man i allt annat. Om Piratpartiet skulle leda Sverige och vara företrädare för Sverige i EU så skulle vi inte prata om annat än just piratkopiering.........
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Alla svar på era frågor står i deras partiprogram. De har helt klart fört in frågorna på de andra partieras agenda, det har märkts i de senaste dagarnas press.
Och än mer kommer det bli efter EU-valet.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan rekommendera att läsa de ansökningarna för att få ut IP-nummer som kommit in hittills: http://ipredkoll.se/wiki/index.php/Lista_p...de_enligt_IPRED Kan även rekommendera att läsa Ephones svar på den första ansökan: http://ipredkoll.se/wiki/index.php/Lista_p...de_enligt_IPRED De bevis som läggs fram är att man lyckats logga in på en privat FTP-server och hunnit ladda ner 4 MB av en fil som de tror är piratkopierad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är idag inte tillåtet att patentera affärsmetoder eller matematiska formler, men det är fullt tillåtet att patentera mediciner, tillverkningsmetoder och i viss mån mjukvarualgoritmer. Jag tycker alltid det känns fånigt att hamna i ett "piratparti-block" eftersom det dels inte finns en enda gemensam identitet i piratpartiet (och troligen inte i andra partier heller för den delen, så kan alla sluta upp med trollandet), och jag identifierar mig sällan med den bild som kritikerna målar upp av "mitt" parti. Christian Engström som är Piratpartiets förstekanditat till EU-parlamentet har varit engagerad i mjukvarupatentfrågan sedan den blev aktuell i Europa. Detta är en viktig fråga för mig som jag vet att Christian kommer ta till sig som sin hjärtesak, därför tycker jag det är självklart att rösta på honom i valet. Piratpartiet för mig har aldrig handlat om upphovsrättsfrågan. Även om den i grunden inte skiljer sig från patentfrågan så har jag ändå haft svårt för att argumentera på området, den är helt enkelt inte lika intressant som övervaknings- och patent-frågorna. Jag måste förresten (i sann amerikansk anda) påpeka att mina åsikter är mina egna och hör inte ihop med företaget jag jobbar åt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
De säger ju rakt ut att de bara har några få frågor som de tänker ta ställning till och vad har de länkar du lagt upp med PP:s förmåga att verka som ett seriöst alternativ att göra? De länkarna motverkar ju direkt detta!
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om det inte finns något annat parti som tar seriöst på grundläggande integritetsfrågor är det inte konstigt att det finns en "marknad" för ett parti som säger ifrån. Det må vara populism, men populism är inte per definition en dålig sak. Populism innebär ju att man riktar in sig på frågor som det finns många väljar som värnar om. Varför skulle det vara ens i närheten fel? Citat:
Jag är ofta engagerad i andra frågor utanför partiet. Jag har skrivit insändare till lokaltidningarna om bland annat kommunpolitiska frågor som inte alls platsar in i Piratpartiets agenda. Då har det varit som medborgare, för att det är frågor som jag varit intresserad av och som påverkat mig. Jag ser inget fel med att inte ta ställning i blockpolitiken. Det må vara skillnader mellan röda och blå, men det påverkar mig inte tillräckligt (och jag kan inte förstå skillnaderna tillräckligt för att kunna göra ett upplyst val). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|