Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

EU-valet!

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Nya Moderaterna 24 17.27%
Socialdemokratiska Arbetarepartiet 7 5.04%
Centerpartiet 4 2.88%
Folkpartiet Liberalerna 4 2.88%
Kristdemokraterna 2 1.44%
Vänsterpartiet 2 1.44%
Miljöpartiet de Gröna 3 2.16%
Junilistan 2 1.44%
Sverigedemokraterna 7 5.04%
Piratpartiet 84 60.43%
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-18, 21:26 #151
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Reg.datum: Aug 2007
gummiankan: Vad tycket du om alla svenska bibliotek där man kan gå in och låna en bok gratis?
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-18, 21:32 #152
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Originally posted by elitasson@May 18 2009, 21:26
gummiankan: Vad tycket du om alla svenska bibliotek där man kan gå in och låna en bok gratis?
Förstår inte riktigt relevansen i den jämförelsen? Vad försöker du egentligen säga? Du kan dessutom även låna filmer och musik på biblioteken vilka faktiskt betalar avgifter till upphovsrättsinnehavare även de.

Det är ju en ganska stor skillnad mellan att låna en produkt och att köpa den..., åtminstone för mig. Jag köper gärna böcker som jag använder regelbundet medan jag lånar sådant jag bara läser en gång.
Oläst 2009-05-18, 21:36 #153
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by rhuse@May 16 2009, 22:28
Jag har inte läst hela tråden så om det redan sagts så ber jag om ursäkt. Men det finns ju faktiskt representanter i många av de andra partierna som motsätter sig Ipred och allt vad det nu heter. Är det då personval så kan man ju faktiskt hitta en representant från ett icke-enfrågeparti som representerar ens ståndpunkt i just piratfrågan.
Jag kommer gå och rösta och jag är tydligen en av få som inte ser piratpartiets fråga som den mest avgörande.
Håller med dig helt och hållet. Tycker man nu att Piratpartiets frågor är viktigare än alla andra så är det bättre att rösta på en representant för ett "riktigt parti" som ser en värld utanför datorskärmen. Det finns en hel del även bland dessa som är emot ipred-lagen men antar att unga människor inte är tillräckligt friska och starka för att orka ta reda på vilka de är.
Oläst 2009-05-18, 21:39 #154
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by elitasson@May 18 2009, 14:26
Författare får ju i alla fall lite ersättning för lånade böcker:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Biblioteksersättning
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-18, 21:49 #155
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
ztreams avatar

Nu har du ju världens chans att upplysa oss "unga" och lata. Kom igen, gör samhället en tjänst!

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 18 2009, 21:36

Håller med dig helt och hållet. Tycker man nu att Piratpartiets frågor är viktigare än alla andra så är det bättre att rösta på en representant för ett riktigt parti som ser en värld utanför datorskärmen. Det finns en hel del även bland dessa som är emot ipred-lagen men antar att unga människor inte är tillräckligt friska och starka för att orka ta reda på vilka de är.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-18, 22:11 #156
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Nu har du ju världens chans att upplysa oss unga och lata. Kom igen, gör samhället en tjänst
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Håller med dig helt och hållet. Tycker man nu att Piratpartiets frågor är viktigare än alla andra så är det bättre att rösta på en representant för ett riktigt parti som ser en värld utanför datorskärmen. Det finns en hel del även bland dessa som är emot ipred-lagen men antar att unga människor inte är tillräckligt friska och starka för att orka ta reda på vilka de är.
Är nog i din ålder typ själv. Jag vill ju helst att alla dessa ska vara så lata att de inte orkar rösta =) Jag vet faktiskt inte namnen på samtliga kandidater som är emot ipred-lagen men vänsterpartiet är ju ett hett tips.

Det finns en hel del information om parlamentsvalet och kandidaterna på samtliga partiers hemsidor. Jag rekommenderar samtliga, oavsett åsikt, som inte känner sig särskilt insatta i valet att ta sig en titt där för att se vilka frågor partierna vill fokusera på i parlamentet.
Oläst 2009-05-18, 22:13 #157
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
Författare får ju i alla fall lite ersättning för lånade böcker:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Biblioteksersättning
Svenska författare får ersättning, inte andra. Och eftersom detta är en EU-tråd kan man ju nämna ett EU haft synpunkter på just bibioteksersättningen, eftersom detta snedvrider konkurranssituationen bland kulturarbetare.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-18, 22:30 #158
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Jo, jag tror nog det finns alternativ, men jag bryr mig inte om annat just i detta valet. Jag vill räcka ett stort finger till alla "traditionella" partier. Kanske finns det någon nisse i VP som tycker som PP, men tyvärr har han antagligen en massa andra pissiga åsikter också som han ska driva i Bryssel som han tycker är viktigare.

Jag bryr mig inte om kommunism, miljön, Euron, feminism eller pensionärer. Det enda jag bryr mig om just nu är mitt Internet, min kultur, mitt levebröd, min yttrandefrihet och min skaparglädje! Därför röstar jag som jag gör.

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 18 2009, 21:36
Är nog i din ålder typ själv. Jag vill ju helst att alla dessa ska vara så lata att de inte orkar rösta =) Jag vet faktiskt inte namnen på samtliga kandidater som är emot ipred-lagen men vänsterpartiet är ju ett hett tips.
Det finns en hel del information om parlamentsvalet och kandidaterna på samtliga partiers hemsidor. Jag rekommenderar samtliga, oavsett åsikt, som inte känner sig särskilt insatta i valet att ta sig en titt där för att se vilka frågor partierna vill fokusera på i parlamentet.

Oläst 2009-05-18, 22:34 #159
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Jo, jag tror nog det finns alternativ, men jag bryr mig inte om annat just i detta valet. Jag vill räcka ett stort finger till alla traditionella partier. Kanske finns det någon nisse i VP som tycker som PP, men tyvärr har han antagligen en massa andra pissiga åsikter också som han ska driva i Bryssel som han tycker är viktigare.
Jag bryr mig inte om kommunism, miljön, Euron, feminism eller pensionärer. Det enda jag bryr mig om just nu är mitt Internet, min kultur, mitt levebröd, min yttrandefrihet och min skaparglädje Därför röstar jag som jag gör.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Får hoppas att ingen bryr sig om dig heller när du blir pensionär då så inte någon sabbar dina ideal.
Oläst 2009-05-18, 22:37 #160
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Fast vi har ju diskuterat det här förut. Man kan inte rösta för resten av världen, det blir rätt meningslöst med demokrati då. Mina morföräldrar röstar för sig, jag för mig. Gillar man inte demokrati kan man flytta till Kina eller liknande land där alla röstar på samma parti.

Jag hoppas verkligen inte att någon ung entreprenör slänger bort sin röst om 50 år för att göra mitt liv bättre som pensionär istället för att försöka bygga ett bättre samhälle för sin egen generation. Det vore sorgligt och trist.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017