FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo.
40 h per vecka , hur många designer kan man göra om man säger att en design tar ca 3h? Jo ca 13 designer, hur ofta är det man kan få typ ett jobb på låt oss säga, 10 designer som man måste göra på en vecka? Blir ju kanske 1-2 gånger/veckan eller? :P Resten kan ju inte bara bli dötid då eller? Klart som f*n man kan breda ut sig, men då behöver man ju bara fokusera på ett jobb mest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Personligen tycker jag att 3 timmar låter lite. Brukar man inte säga att designarbetet ofta är det som tar mest tid i ett webbprojekt. Den ska vara grafiskt tilltalande och funktionellt genomtänkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo du har rätt wasabi, jag tänkte inte på möte med kunden osv.
Läser många artiklar om webbdesign nu, länka gärna till bra artiklar om ni har också, sen ni som är webbdesigners, skriv här i tråden, hur eran vardag ser ut, möte med kunder osv, upplägg osv... Skulle vara mer än tacksam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Håller dock med om att 3 timmar låter väldigt lite men småföretag kan nog mycket väl vara nöjda med resultatet ändå.
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det tar ju 3h att starta photoshop=)
Sen att säga att det bara tar 3h att göra en design tycker jag känns väldigt amatörmässigt och oseriöst. Som sagt möten och telefon/mail med kunden vänta på feedback och fixa ändringar osv. Skulle säga att det tar MINST en dag att göra en hyfsad design. Systems design tar betydligt längre tid som tartareandesire säger Senast redigerad av Ara den 2010-04-14 klockan 21:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo ni har rätt.
Var även på en butik i sisjön, tog hem en katalog eller tidning, stod massor av it/webb yrken, vilken högskola, en för och nackdel med utbildningen osv. :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|