Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Alla dessa dator/it yrken tråden.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-10, 19:31 #31
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Bara ett inlägg till!

programmering = matte + logik.
Det bästa tipset är att satsa på det du tycker är roligast, du kommer säkert att jobba i 40år så det viktigaste är att du tycker det är kul.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-10, 20:01 #32
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Hehe...fick lite till att läsa men det är bara bra, ös på ni som har ngn slags it/dator inriktnings utbildning.

Det jag menade med Arkitetur var IT Arkitet... :P Som jag sa i första inlägget, jag uttrycker mig inte bäst och tydligast, hoppas ni kan förstå det.

Jag är sjukt intresserad av Webbdesign. Alltså bara designa, inte koda i xHTML/CSS..:/ Men antar att det är stort plus och kunna det om man är webbdesigner?
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-10, 20:40 #33
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Hehe...fick lite till att läsa men det är bara bra, ös på ni som har ngn slags it/dator inriktnings utbildning.

Det jag menade med Arkitetur var IT Arkitet... :P Som jag sa i första inlägget, jag uttrycker mig inte bäst och tydligast, hoppas ni kan förstå det.

Jag är sjukt intresserad av Webbdesign. Alltså bara designa, inte koda i xHTML/CSS..:/ Men antar att det är stort plus och kunna det om man är webbdesigner?
Är du väldigt intresserad av design så skulle du alltid kunna bredda dig lite för att även kunna arbeta med tryckt media. Om du kan xHTML / CSS eller inte spelar i de flesta fall inte så stor roll om det handlar om större projekt men det är alltid en fördel. Gör du mycket uppdrag åt mindre företag så är det ofta ett måste.
Oläst 2010-04-10, 20:54 #34
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Är du väldigt intresserad av design så skulle du alltid kunna bredda dig lite för att även kunna arbeta med tryckt media. Om du kan xHTML / CSS eller inte spelar i de flesta fall inte så stor roll om det handlar om större projekt men det är alltid en fördel. Gör du mycket uppdrag åt mindre företag så är det ofta ett måste.
Jo jag har märkt det. På alla som typ säljer designer här i forumet, har många kompisar som jag ej känner irl utan här på nätet, dom kan xhtml och css och är kodare för typ det företaget, fast bara typ index sidan då osv. Men visst, det är fördel, som sagt, jag har många år på mig att lära mig
Oläst 2010-04-11, 12:42 #35
akelagercrantzs avatar
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
akelagercrantzs avatar

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
jag har många år på mig att lära mig
Ja det har du, och du har många år på dig att ändra uppfattning om vad det är du vill göra. Därför är det bra att läsa en så bred linje som möjligt på gymnasiet för att ha så många valmöjligheter som möjligt efter.

Använd gymnasietiden för att utforska de IT-områden som du är intresserad av. När du är klar kommer du ha ett mycket bättre hum om vad det är du vill syssla med. Ta ett eller två sabbatsår efter gymnasiet om du fortfarande är osäker. Det är helt okej, jag är snart inne på mitt andra.

Framför allt, känn ingen press för att välja yrke nu med detsamma. Du har tid på dig!
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-11, 13:16 #36
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av alager Visa inlägg
Ja det har du, och du har många år på dig att ändra uppfattning om vad det är du vill göra. Därför är det bra att läsa en så bred linje som möjligt på gymnasiet för att ha så många valmöjligheter som möjligt efter.

Använd gymnasietiden för att utforska de IT-områden som du är intresserad av. När du är klar kommer du ha ett mycket bättre hum om vad det är du vill syssla med. Ta ett eller två sabbatsår efter gymnasiet om du fortfarande är osäker. Det är helt okej, jag är snart inne på mitt andra.

Framför allt, känn ingen press för att välja yrke nu med detsamma. Du har tid på dig!
Jo. Men jag vill helst inte läsa natur på gymansiet men det är ett bred linje som ger många möjligheter. Sen finns samhäll, fordon osv också, teknik så mkt o välja på.
Har tänkt på läkare osv också, då det är 2 helt olika yrkesgrupper, Läkare vs Webbdesigner.

Vill göra mina föräldrar stolta så länge jag lever/dom lever och mycket mer.
Vill lixom bli en förebild för alla släktingar osv.. :P
Oläst 2010-04-11, 13:21 #37
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Jo. Men jag vill helst inte läsa natur på gymansiet men det är ett bred linje som ger många möjligheter. Sen finns samhäll, fordon osv också, teknik så mkt o välja på.
Har tänkt på läkare osv också, då det är 2 helt olika yrkesgrupper, Läkare vs Webbdesigner.

Vill göra mina föräldrar stolta så länge jag lever/dom lever och mycket mer.
Vill lixom bli en förebild för alla släktingar osv.. :P
Varför vill du inte läsa natur?

Du bör läsa natur (eller något jämbördigt, det finns en hel del annat att välja på nu jämfört med när jag läste) om du vill läsa vidare på universitetet. Det kommer att underlätta avsevärt.
Oläst 2010-04-11, 13:43 #38
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Natur verkar svårt. Fyisk, teknik och allt det dära, matte osv..
Jag gillar inte och t.ex lösa ekvationer osv, eller vilken matte uppgift som helst förrutom enkla som nästan är begripliga. Finns säkert mycket att välja på!
Oläst 2010-04-11, 15:02 #39
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Jag gillar inte och t.ex lösa ekvationer osv, eller vilken matte uppgift som helst förrutom enkla som nästan är begripliga. Finns säkert mycket att välja på!
Då tror jag du kan bli en utmärkt designer. Är man bra på och tycker om matte så suger man ofta på det mer konstnärliga området precis som jag själv
Oläst 2010-04-11, 17:48 #40
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Då kommer du få det svårt på universitet, sen läkare är ju inte helt lätt att bli om du läser något annat. Tror inte det finns som läser fordon och sen direkt efter kommer in på och klarar av läkarlinjen.

Om du vill vara en förebild och få ett "fint" jobb finns det inga genvägar utan det är bara bita i det sura äpplet och satsa stenhårt.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017