FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
programmering = matte + logik.
Det bästa tipset är att satsa på det du tycker är roligast, du kommer säkert att jobba i 40år så det viktigaste är att du tycker det är kul. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe...fick lite till att läsa men det är bara bra, ös på ni som har ngn slags it/dator inriktnings utbildning.
Det jag menade med Arkitetur var IT Arkitet... :P Som jag sa i första inlägget, jag uttrycker mig inte bäst och tydligast, hoppas ni kan förstå det. Jag är sjukt intresserad av Webbdesign. Alltså bara designa, inte koda i xHTML/CSS..:/ Men antar att det är stort plus och kunna det om man är webbdesigner? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja det har du, och du har många år på dig att ändra uppfattning om vad det är du vill göra. Därför är det bra att läsa en så bred linje som möjligt på gymnasiet för att ha så många valmöjligheter som möjligt efter.
Använd gymnasietiden för att utforska de IT-områden som du är intresserad av. När du är klar kommer du ha ett mycket bättre hum om vad det är du vill syssla med. Ta ett eller två sabbatsår efter gymnasiet om du fortfarande är osäker. Det är helt okej, jag är snart inne på mitt andra. Framför allt, känn ingen press för att välja yrke nu med detsamma. Du har tid på dig! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har tänkt på läkare osv också, då det är 2 helt olika yrkesgrupper, Läkare vs Webbdesigner. Vill göra mina föräldrar stolta så länge jag lever/dom lever och mycket mer. Vill lixom bli en förebild för alla släktingar osv.. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du bör läsa natur (eller något jämbördigt, det finns en hel del annat att välja på nu jämfört med när jag läste) om du vill läsa vidare på universitetet. Det kommer att underlätta avsevärt.
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Natur verkar svårt. Fyisk, teknik och allt det dära, matte osv..
Jag gillar inte och t.ex lösa ekvationer osv, eller vilken matte uppgift som helst förrutom enkla som nästan är begripliga. Finns säkert mycket att välja på! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om du vill vara en förebild och få ett "fint" jobb finns det inga genvägar utan det är bara bita i det sura äpplet och satsa stenhårt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|