FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Danielos den 2012-02-09 klockan 20:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Känns som du förlitar dig mycket på dina lastbalanserare. Det lär ju vara dina viktigaste servrar du äger o har. Du säger lastdelare. Inte att du kör ett kluster som jobbar mot samma filområde och har samma setup på båda eller fler maskiner ? Jag kan ju ha fel men lastdelare för mig är bara en spridning av trafik och en failover. Då tycker jag att du kommer med lite konstig text då det handlar om någon form av glusterfs historia på 2 eller fler noder. Du kanske kör hela hotellet på samma setup med fler maskiner i någon form av failover med glusterfs/SSHFS ? Hur som helst så skämmer du bort dina kunder det kan ju alltid uppfattas som något trevligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
|
Citat:
Lastbalansering sker endast över webbservrar, sedan är webbservrarna på samma SAN och det stämmer att vi körde glusterfs i början men vi har gått över till något annat och använder oss av infiniband, något få webbhotell f.ö. kör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Allright! Men då tycker jag inte du ska blanda lastdelare med kluster =) (syftar på ordet) inte tekniken!
Joo självklart Glusterfs är ju en snikmodell som funkar riktigt bra, men har man SAN så klart man kör direkt emot SAN alla gånger. Sen finns de ju massa modeller av SAN med olika dyra coola,snabba lösningar man kan köra. då känner i alla fall jag mig nöjd ![]() Sen sist känner jag att jag inte tänker ifrågesätta din erfarenhet. Det är för mig ganska ointressant! /ZynX Senast redigerad av ZynX den 2012-02-09 klockan 22:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
|
Citat:
Jo, men det spelar ju en stor roll, inte kanske just min erfarenhet utan att det vi kör är väl beprövat under många år och i stor skala. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ja självklart förstår jag mycket väl att de kallas de. Men för att de ska klassas för riktig klustring så brukar i alla fall jag prata om den andra typen av teknik med högre krav. Sedan så tycker jag att erfarenheten om just lb inte direkt är något ämne att springa runt o skryta om. Jag vet mycket väl vad en lastbalanserare är och för att man skriver att man hållit på med detta i 100 år imponerar tyvärr inte på mig ![]() /ZynX |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Jo, men det tycker dock jag, det är få webbhotell som får lastbalansering att fungera som det är tänkt, utan att nämna några namn samt det är mer än lastbalansering det handlar om, men det gick jag igenom en annan tråd där det är bättre att vi fortsätter diskussionen isf. Du kan tex. inte lägga 50 php processer åt en kund på samma shared server, då lär du få ont om minne.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|