Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

2011-01-31 Binero nere igen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-10, 18:33 #31
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Medlem

Dagligt strul. Ner korta perioder, Mysql strul, totalt värdelös statistik, noll uppdatering ang SSL-cert... Ja, ingen höjdare även om supporten alltid svarar snabbt...
KPK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 10:25 #32
freddan freddan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2003
freddan freddan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av wingen Visa inlägg
Det jag märker (när jag jobbar med WP siter) är att det väldigt kortvarit (5-10sek) inte går att nå sidorna överhuvud taget. Oftast står den bara och tuggar och man får uppdatera efter ett par sekunder.
Detta har jag också märkt och irriterats stort av. Bara man klickar runt på sin sida, så låser sig sidladdningen med jämna mellanrum - vad som känns som var tioende gång ungefär. Och detta sker jämt utan något serverfel eller så, det verkar vara ett normalläge hos Binero. Sidan kommer inte fram, laddningen tar flera minuter... så man får trycka på Uppdatera istället, då brukar det funka. Det är som en gammal TV man får banka och slå på för att bilden ska visas. Då är ju enstaka totala avbrott som hos Loopia att föredra.
freddan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 11:27 #33
Web2.0 Web2.0 är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Feb 2011
Banned

Även om Binero har många problem och kämpar så finns en hel del förmildrande omständigheter:
1: Binero har växt mycket den sista tiden
2: Man har börjat med ny rätt obeprövad lastbalanseringsteknik, en teknik som endast Binero kör och City Network så långt jag vet.

Att implementera ny och kanske rätt obeprövad teknik är riskapabelt och samtidigt är det svårt att simulera den nya miljön. Personligen tror jag problemen har mycket med SAN:net att göra och att man inte har valt Fibre Channel eller infiniband mellan SAN:et och webbservrarna utan man kör NFS över gigabit nätverk. Det jag skulle rekommendera Binero är att överväga NFS över infiniband, om det nu är så att jag gissar rätt.
Web2.0 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 11:37 #34
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem

Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem

Telia kör också samma system vad jag känner till.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 18:59 #35
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Web2.0 Visa inlägg
Även om Binero har många problem och kämpar så finns en hel del förmildrande omständigheter:
1: Binero har växt mycket den sista tiden
2: Man har börjat med ny rätt obeprövad lastbalanseringsteknik, en teknik som endast Binero kör och City Network så långt jag vet.
Du är väldigt snäll här. Argument 1 visar bara på en dumdristighet (eller girighet) om man inte anpassar de tekniska lösningarna till nyintaget av kunder. Nu skulle man ju kunna hävda att argument 2 är en indikator på detta, men med tanke på hur dåligt deras tjänster har fungerat så är det ju alldeles uppenbart att någonting centralt har brustit i förberedelserna.

Jag vet inte riktigt om man kan kräva pengarna tillbaka av Binero men jag kommer definitivt inte att förnya det konto som jag har hos dem.
Oläst 2011-02-11, 23:19 #36
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av KPK Visa inlägg
Du är väldigt snäll här. Argument 1 visar bara på en dumdristighet (eller girighet) om man inte anpassar de tekniska lösningarna till nyintaget av kunder.
Jag är övertygad om att den lösning som Binero har valt inte är pga att man har växt, man kan mycket väl ha traditionell en-serverslösningar där man fyller en server en efter en med separata paneler per server även på ett stort webbhotell, dvs man börjar inte lastbalansera bara för att man har växt, utan anledningarna till detta är huvudsakligen andra, högre tillgänglighet, prestanda osv.

Citat:
Ursprungligen postat av KPK Visa inlägg
Nu skulle man ju kunna hävda att argument 2 är en indikator på detta, men med tanke på hur dåligt deras tjänster har fungerat så är det ju alldeles uppenbart att någonting centralt har brustit i förberedelserna.
Det tror jag faktiskt inte, man har säkerligen gjort vad man kan i att förbereda detta, och man har säkert varit lite i händerna på sina leverantörer som lovar dyrt och heligt att det ska fungera som man har planerat och sedan när det inte fungerar så vet man inte vad man ska göra längre, och möjligheten att simulera är som sagt begränsade, och visst tar man en oerhört stor risk som börjar med obeprövad teknik, men det kanske mest anmärkningsvärda är väl kanske sin överförsäljning av webbutrymme trots att man inte vet om det fungerar som det ska eller inte, och jag tror att man hade haft mindre problem om man hade varit försiktiga med att dela ut så otroligt stora mängder webbutrymme.

Det optimala hade varit att Binero hade varit på rätt väg från början och byggt upp det allt eftersom, och hade haft kunskapen själva, in-house, att utveckla och prova sitt system, men så är det sällan.

Senast redigerad av Web2.0 den 2011-02-11 klockan 23:34
Web2.0 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-12, 00:04 #37
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Binero LSP Cluster på hälften av mina domäner nu sedan ett par timmar tillbaka. Binero svarar inte på twitter och support.binero.se var först nere i en dryg timme för att sedan, när den kom upp igen, inte leda till något svar från någon heller. Tråkigt.
martinl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-12, 00:54 #38
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2008
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
dry land is just a myth
(För er som sett filmen Waterworld och tänker 2.0)
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-12, 09:45 #39
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Web2.0 Visa inlägg
Jag är övertygad om att den lösning som Binero har valt inte är pga att man har växt, man kan mycket väl ha traditionell en-serverslösningar där man fyller en server en efter en med separata paneler per server även på ett stort webbhotell, dvs man börjar inte lastbalansera bara för att man har växt, utan anledningarna till detta är huvudsakligen andra, högre tillgänglighet, prestanda osv.
Låter rimligt men...

Citat:
Det tror jag faktiskt inte, man har säkerligen gjort vad man kan i att förbereda detta, och man har säkert varit lite i händerna på sina leverantörer som lovar dyrt och heligt att det ska fungera som man har planerat och sedan när det inte fungerar så vet man inte vad man ska göra längre, och möjligheten att simulera är som sagt begränsade, och visst tar man en oerhört stor risk som börjar med obeprövad teknik...
... att göra sig så beroende av tredje part tycker jag inte är rimligt. Jag har i andra sammahang ansvarat för upphandlingar o.dyl. och i dylika verksamheter gäller det väl att vara ganska så konservativ tills man är säker på att kunderna inte drabbas? Relationen Goodwill - Badwill är ju inte "lastbalanserat" om man säger så...

Citat:
... men det kanske mest anmärkningsvärda är väl kanske sin överförsäljning av webbutrymme trots att man inte vet om det fungerar som det ska eller inte, och jag tror att man hade haft mindre problem om man hade varit försiktiga med att dela ut så otroligt stora mängder webbutrymme.
Håller fullständigt med dig. Om det nu är så att Binero har översålt webutrymmet och det är kopplat till de irriterande problem som de nu har uppvisat i nästan ett halvår (?), så är det ju anmärkningsvärt. Är ambitionen att vara "störst" ett självändamål? Eller ett självmål i det här fallet?

Citat:
Det optimala hade varit att Binero hade varit på rätt väg från början och byggt upp det allt eftersom, och hade haft kunskapen själva, in-house, att utveckla och prova sitt system, men så är det sällan.
Ja tyvärr...
Oläst 2011-02-14, 03:00 #40
tumba25 tumba25 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2010
tumba25 tumba25 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Något som jag inte kan göra att radera meddelanden. När jag klickar på "radera" så finns meddelandet kvar. Vill nämligen tömma min inkorg men det går aldrig. Det har varit så sedan jag skaffade Binero våren 2010.
Jag har precis samma problem. Har felrapporterad det både via mail och tele ett par gånger. Supporten kollar och konstaterar att det stämmer, sen ska dom rapportera felet vidare och sen händer inget.
tumba25 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017