FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Dagligt strul. Ner korta perioder, Mysql strul, totalt värdelös statistik, noll uppdatering ang SSL-cert... Ja, ingen höjdare även om supporten alltid svarar snabbt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta har jag också märkt och irriterats stort av. Bara man klickar runt på sin sida, så låser sig sidladdningen med jämna mellanrum - vad som känns som var tioende gång ungefär. Och detta sker jämt utan något serverfel eller så, det verkar vara ett normalläge hos Binero. Sidan kommer inte fram, laddningen tar flera minuter... så man får trycka på Uppdatera istället, då brukar det funka. Det är som en gammal TV man får banka och slå på för att bilden ska visas. Då är ju enstaka totala avbrott som hos Loopia att föredra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Banned
|
Även om Binero har många problem och kämpar så finns en hel del förmildrande omständigheter:
1: Binero har växt mycket den sista tiden 2: Man har börjat med ny rätt obeprövad lastbalanseringsteknik, en teknik som endast Binero kör och City Network så långt jag vet. Att implementera ny och kanske rätt obeprövad teknik är riskapabelt och samtidigt är det svårt att simulera den nya miljön. Personligen tror jag problemen har mycket med SAN:net att göra och att man inte har valt Fibre Channel eller infiniband mellan SAN:et och webbservrarna utan man kör NFS över gigabit nätverk. Det jag skulle rekommendera Binero är att överväga NFS över infiniband, om det nu är så att jag gissar rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Telia kör också samma system vad jag känner till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag vet inte riktigt om man kan kräva pengarna tillbaka av Binero men jag kommer definitivt inte att förnya det konto som jag har hos dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Citat:
Det optimala hade varit att Binero hade varit på rätt väg från början och byggt upp det allt eftersom, och hade haft kunskapen själva, in-house, att utveckla och prova sitt system, men så är det sällan. Senast redigerad av Web2.0 den 2011-02-11 klockan 23:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero LSP Cluster på hälften av mina domäner nu sedan ett par timmar tillbaka. Binero svarar inte på twitter och support.binero.se var först nere i en dryg timme för att sedan, när den kom upp igen, inte leda till något svar från någon heller. Tråkigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har precis samma problem. Har felrapporterad det både via mail och tele ett par gånger. Supporten kollar och konstaterar att det stämmer, sen ska dom rapportera felet vidare och sen händer inget.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|