FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De rapporterar säkerligen felet men det är nog inte prio ett just nu.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan inte ändra NS i Bineros DNS-tjänst. Helt omöjligt just nu. Fler som har problem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
gjort 20 försök säkert i nuläget...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
"Namnservrarna kunde inte ändras, vänligen kontrollera att du angett korrekta namnservrar och försök igen. Vänta gärna en stund med ditt försök om felet uppstår flera gånger.S"
Vad är det där "S" bra för? Ett hånflin? Grr... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, DNS-tjänsten i deras "Binero 1.0" är helt nere nu. Inga domäner kan jag ändra NS på, ej heller begära auktorisationskoder för överflytt.
Är det förresten inte ett avtalsbrott med iis.se att göra det svårt/omöjligt för kunderna att ändra så pass vitala domänuppgifter? Fick förresten idag ett "kundmejl" från Binero: "Efter mycket arbete där vi nu bytt ut hela vårt nätverk till en mer stabil variant och som första svenska webbhotell infört en skottsäker namnserverplattform, globala Anycast (se nedan) så står vi nu väl rustade inför ett spännande 2011, där vi siktar på att ytterligare förbättra våra tjänster till er. Läs mer härnedan! " Blicka framåt och glömma befintliga kunder? Senast redigerad av KPK den 2011-02-16 klockan 00:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men han skrev ju att det var ändring av DNS som inte fungerade? Inte få ut koder. Enligt det nyhetsbrev som skickades ut så skulle samtliga kunder meddelas i god tid innan flytt till 2.0 sker för just deras konton.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, jag var kanske för otydlig. Jag har fått hjälp av Kjetil och är nöjd med den kontakten och hjälpen.
Men beskedet att flytten pågår från 1.0 till 2.0 har ju upprepats så många gånger så man blir ju lite frustrerad... Inte heller fanns det någon notering någonstans om att man inte längre kan byta NS eller få ut auktoriseringkoder via kontrollpanelen pga. överflyttningen. Om den informationen hade funnits utsatt på hemsidan hade jag sparat en hel del tid och irritation... Men som sagt, den personliga kontakten har jag alltid varit nöjd med när det gäller Binero. Det är den tekniska biten som jag tycker har haltat på senare tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Medlem
|
Ddos idag, fler än jag som märkte av det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, i princip alla kunder tror jag. Var sirap under en ganska kort tid (typ 15-20 min).
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|