Citat:
Ursprungligen postat av KPK
Du är väldigt snäll här. Argument 1 visar bara på en dumdristighet (eller girighet) om man inte anpassar de tekniska lösningarna till nyintaget av kunder.
|
Jag är övertygad om att den lösning som Binero har valt inte är pga att man har växt, man kan mycket väl ha traditionell en-serverslösningar där man fyller en server en efter en med separata paneler per server även på ett stort webbhotell, dvs man börjar inte lastbalansera bara för att man har växt, utan anledningarna till detta är huvudsakligen andra, högre tillgänglighet, prestanda osv.
Citat:
Ursprungligen postat av KPK
Nu skulle man ju kunna hävda att argument 2 är en indikator på detta, men med tanke på hur dåligt deras tjänster har fungerat så är det ju alldeles uppenbart att någonting centralt har brustit i förberedelserna.
|
Det tror jag faktiskt inte, man har säkerligen gjort vad man kan i att förbereda detta, och man har säkert varit lite i händerna på sina leverantörer som lovar dyrt och heligt att det ska fungera som man har planerat och sedan när det inte fungerar så vet man inte vad man ska göra längre, och möjligheten att simulera är som sagt begränsade, och visst tar man en oerhört stor risk som börjar med obeprövad teknik, men det kanske mest anmärkningsvärda är väl kanske sin överförsäljning av webbutrymme trots att man inte vet om det fungerar som det ska eller inte, och jag tror att man hade haft mindre problem om man hade varit försiktiga med att dela ut så otroligt stora mängder webbutrymme.
Det optimala hade varit att Binero hade varit på rätt väg från början och byggt upp det allt eftersom, och hade haft kunskapen själva, in-house, att utveckla och prova sitt system, men så är det sällan.