Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Forskare vill bygga nytt internet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-17, 18:51 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Om det skulle vara arrogant så bygger din parallell på okunskap. Man visste inte vad verkligheten bestod av och då går det inte att dra några logiska slutsatser på samma sätt som (åtminstone många) kan idag.
Precis som gummianka skrev så kan vi ju inte vara säkra idag på hur allting är uppbyggt och fungerar.
Återigen, man har varit 100% säker på att jorden har varit platt.
Kan vi inte vara säkra på DNA eller elektroner? Eller vad menar du med "uppbyggt"?
Oläst 2009-05-17, 19:43 #22
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Självklart kommer det att göras många fler revolutionerande upptäckter och häpnadsväckande uppfinningar i mänsklighetens framtid. Det forskas mer nu än nånsin tidigare inom alla vetenskapliga områden. Det finns många obesvarade frågor kvar om vår värld som framtidens människor har att knäcka.
Och framtidens tv-tittare kommer att småle lite överseende åt Matrix, som vi gör idag åt gammal scifi-film. Och dagens Internet kommer att vara en ålderdomlig företeelse, full med damm och gammalt spindelväv (bildligt talat).
Ireneri är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 19:48 #23
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 17 2009, 18:51

Kan vi inte vara säkra på DNA eller elektroner? Eller vad menar du med uppbyggt?
Ta allt från DNA till minsta atom.

Självklart är det mycket som är fakta och som vi kan känna oss säkra på. Min poäng är helt enkelt bara att vi har varit säkra förut..
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 20:03 #24
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar

Reg.datum: Mar 2004
Människan har alltid ansett sig stå på teknikens höjdpunkt och veta i stort sett allt, och i varje givet ögonblick haft ganska rätt i det, men utvecklingen har aldrig stannat bara för det.
Klart det kommer ett helt nytt Internet i någon skepnad. Det vore konstigt om det inte gör det.
wedge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 20:19 #25
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Mycket flitig postare

När ni ändå snackar skit så ta och kolla på lite tesla Nikola Tesla utan han så skulle inte vi sitta här idag..Han främsta mål var gratis energi till hela världen..Tror ni att det var populärt? =)

Tänk på att dom flesta saker som kommer om 20år finns redan idag!?!?

Mitt tips är att vatten och ljud/frekvenser kommer vara lösningen till allt: vatten har ett minne, datorer, läkemedel, energi, etc etc etc
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 20:27 #26
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Kan vi inte vara säkra på DNA eller elektroner? Eller vad menar du med uppbyggt?
Ta allt från DNA till minsta atom.
Självklart är det mycket som är fakta och som vi kan känna oss säkra på. Min poäng är helt enkelt bara att vi har varit säkra förut..
Minsta atom? Menar du väte då? Den känner vi till ganska väl =)

Vi vet hur DNA-molekylen fungerar, vi vet hur atomerna fungerar och krafterna däremellan i molekyler. Vi kan numera till och med se molekyler och atomer rent fysiskt. När det gäller detaljer som interaktioner mellan varenda genuppsättning i DNA eller vad en kvark egentligen är så banar det knappast väg för mer revolutionerande upptäckter än nya läkemedel och behandlingsmetoder eller möjligen energiproduktion. Det är detaljer som återstår vilket det inte var på 1800-talet... Med det inte sagt att forskningen idag är mindre viktig, snarare tvärtom. Detaljerna är otroligt många fler och forskningen idag blir således otroligt mycket mer komplex och mångfacetterad än vad den varit tidigare.
Oläst 2009-05-17, 20:27 #27
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by biokonsult@May 17 2009, 20:19
När ni ändå snackar skit så ta och kolla på lite tesla http://www.youtube.com/results?search_type...kola+Tesla&aq=f utan han så skulle inte vi sitta här idag..Han främsta mål var gratis energi till hela världen..Tror ni att det var populärt? =)
Tänk på att dom flesta saker som kommer om 20år finns redan idag??
Mitt tips är att vatten och ljud/frekvenser kommer vara lösningen till allt: vatten har ett minne, datorer, läkemedel, energi, etc etc etc

Du är intressant
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 21:40 #28
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by biokonsult@May 17 2009, 13:19
Mitt tips är luften. Den finns överallt. jag är helt säker på :lol: att man en dag kommer att kunna lagra obegränsat med data i en luftmolekyl. Sen kommer all världens luftmolekyler dessutom vara ihopkopplade.

Hur ska man då kunna ta del av datan i luften?
Luftmolekyerna kommer naturligtvis vara röststyrda. En liten "manick" som mäter en tusendels millimeter i omkrets sticks in under huden när man föds.
Denna "manicken" kommer också vara röststyrd så man kan slå av och på"internet".
"Av" då ser man som vanligt med ögonen och "På" då ser man den virituella världen.

Kändes det där lite flummigt?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 22:17 #29
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Mitt tips är luften. Den finns överallt. jag är helt säker på :lol: att man en dag kommer att kunna lagra obegränsat med data i en luftmolekyl. Sen kommer all världens luftmolekyler dessutom vara ihopkopplade.

Luftmolekyerna kommer naturligtvis vara röststyrda. En liten "manick" som mäter en tusendels millimeter i omkrets sticks in under huden när man föds.
Denna "manicken" kommer också vara röststyrd så man kan slå av och på"internet".
"Av" då ser man som vanligt med ögonen och "På" då ser man den virituella världen.

Det där var töntigt sagt vatten som läkemedel som vatten finns redan idag, frekvenser använde tesla till trådlös ström även att frekvenser används för fullt till olika idrottsskador infrarött ljus, motorer som drivs med vatten används för fullt kommer ca 5-10år problem med livslängden ca 10.000 mil. Vatten har minne och det gäller bara att lära sig hur man kan lagra informationen....

Att göra narr av folk säger ganska mycket om personligheten...
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 22:25 #30
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Mitt tips är luften. Den finns överallt. jag är helt säker på att man en dag kommer att kunna lagra obegränsat med data i en luftmolekyl. Sen kommer all världens luftmolekyler dessutom vara ihopkopplade.
Luftmolekyerna kommer naturligtvis vara röststyrda. En liten manick som mäter en tusendels millimeter i omkrets sticks in under huden när man föds.
Denna manicken kommer också vara röststyrd så man kan slå av och påinternet.
Av då ser man som vanligt med ögonen och På då ser man den virituella världen.
Du missade en detalj, det finns inga "luftmolekyler" =) Luft är inget kemiskt ämne.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017