FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.svd.se/naringsliv/it/artikel_2900795.svd
Det räcker med några korta ögonblick på nätet, sedan stöter man på problemen. Inkorgen fylls av den eländiga skräpposten och den som har otur drabbas av värre saker som datavirus och stulna kontokortsnummer. Till det kan man lägga de betydligt allvarligare attacker som ständigt drabbar företag och myndig*heter. Det är attacker hela tiden.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ju ingen som gynnas av flera separata nät så den forskaren får nog känna sig ganska ensam.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Telegrafen, radion, telefonen, internet. Självklart så kommer det att komma någonting efter internet som är mycket bättre. Att man börjar forska på vad det tänkas bli redan nu är inga konstigheter. Det enda vi kan säga med säkerhet är att någon gång så kommer den dagen då internet har blivit omodernt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Matrix? :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur man ska bygga ett nytt internet är för mig främmande? Det måste isåfall bli nån slags statligt ägande av servrar eller liknande?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Kanske tar det lite längre tid än så innan internet blir dammigt. Jag skulle gissa på ca 100 år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
|||||
|
Citat:
En "matrix" vore förmodligen inte helt otänkbar. Dvs att jag får möjlighet att koppla upp mitt medvetande till en virtuell miljö där jag både kan arbeta och umgås med vänner. Istället för att åka in till stan för att gå på café, så kan jag ta en fika med mina vänner på caféts virtuella servering. I den virtuella värden så kan jag leva mitt liv som vanligt, men utan begränsningar av fysiska avstånd eller oangelägenheter såsom dåligt väder. Det hela låter naturligtvis som rena fantasin. Men för att få lite perspektiv så kan du återigen föreställa dig hur 1800-tals människan skulle uppleva vår världen. Den stora frågan här är inte "vad kan vi göra", utan "vad vill vi göra". Vill vi ha en virtuell värld så kommer den med all säkerhet att komma. Vill vi inte det så blir den aldrig av. Tänk tex videosamtalen via telefon. När jag var liten så var det ren scifi att kunna prata med någon som man såg på en bildskärm. Vi fantiserade med tanken och tyckte att det vore asgrymt om man kunde det. Idag kan vi det, men väljer att inte göra det. Videosamtalen är tekniskt möjliga, men en flopp pga att folk inte vill ha det. |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|