Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Forskare vill bygga nytt internet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-17, 22:29 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Citat:
Originally posted by -WebboT@May 17 2009, 21:40
Citat:
Mitt tips är att vatten och ljud/frekvenser kommer vara lösningen till allt: vatten har ett minne, datorer, läkemedel, energi, etc etc etc
Mitt tips är luften. Den finns överallt. jag är helt säker på att man en dag kommer att kunna lagra obegränsat med data i en luftmolekyl. Sen kommer all världens luftmolekyler dessutom vara ihopkopplade.
Hur ska man då kunna ta del av datan i luften?
Luftmolekyerna kommer naturligtvis vara röststyrda. En liten manick som mäter en tusendels millimeter i omkrets sticks in under huden när man föds.
Denna manicken kommer också vara röststyrd så man kan slå av och påinternet.
Av då ser man som vanligt med ögonen och På då ser man den virituella världen.
Kändes det där lite flummigt?

Det där var töntigt sagt vatten som läkemedel som vatten finns redan idag, frekvenser använde tesla till trådlös ström även att frekvenser används för fullt till olika idrottsskador infrarött ljus, motorer som drivs med vatten används för fullt kommer ca 5-10år problem med livslängden ca 10.000 mil. Vatten har minne och det gäller bara att lära sig hur man kan lagra informationen....
Att göra narr av folk säger ganska mycket om personligheten...
Visst är vatten ett läkemedel i sig men det är ju ganska primitivt =) Normalt sett fungerar det som lösningsmedel även om det givetvis motverkar uttorkning och har en rent mekanisk verkan vid t.ex. förkylningar.

Frekvens är ingenting i sig, det är upprepningar per tidsenhet och kan handla om i princip vad som helst.... Du får nog allt förklara dig lite närmare om någon ska förstå vad du menar.

Hur skulle du lagra information i en molekyl menar du och vad för typ av information talar vi om?
Oläst 2009-05-17, 22:35 #32
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 17 2009, 20:27

Minsta atom? Menar du väte då? Den känner vi till ganska väl =)
Vi vet hur DNA-molekylen fungerar, vi vet hur atomerna fungerar och krafterna däremellan i molekyler. Vi kan numera till och med se molekyler och atomer rent fysiskt. När det gäller detaljer som interaktioner mellan varenda genuppsättning i DNA eller vad en kvark egentligen är så banar det knappast väg för mer revolutionerande upptäckter än nya läkemedel och behandlingsmetoder eller möjligen energiproduktion. Det är detaljer som återstår vilket det inte var på 1800-talet... Med det inte sagt att forskningen idag är mindre viktig, snarare tvärtom. Detaljerna är otroligt många fler och forskningen idag blir således otroligt mycket mer komplex och mångfacetterad än vad den varit tidigare.
Jag vet inte riktigt vad du försöker med, eller varför du är en av få på forumet som ens kan ge en motståndare till dig i en debatt ens ett uns rätt.

Återigen... Ja, vi VET de saker du nämner idag - och det är fortfarande möjligt att allting stämmer till 100% och att vi aldrig någonsin kommer att få forska fram nya fakta innehållandes atomer, kvarkar och så vidare. MEN. Detta har vi ju gjort flera gånger innan. Vi har varit säkra på vår sak tills att vi eller någon annan motbevisat oss i frågan. Så har det alltid varit och jag har svårt att vi idag är färdiga med forskningen bara för att vi (")vet(") hur DNA-moleykylen fungerar.

Hej trångsynthet liksom.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 22:38 #33
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Minsta atom? Menar du väte då? Den känner vi till ganska väl =)
Vi vet hur DNA-molekylen fungerar, vi vet hur atomerna fungerar och krafterna däremellan i molekyler. Vi kan numera till och med se molekyler och atomer rent fysiskt. När det gäller detaljer som interaktioner mellan varenda genuppsättning i DNA eller vad en kvark egentligen är så banar det knappast väg för mer revolutionerande upptäckter än nya läkemedel och behandlingsmetoder eller möjligen energiproduktion. Det är detaljer som återstår vilket det inte var på 1800-talet... Med det inte sagt att forskningen idag är mindre viktig, snarare tvärtom. Detaljerna är otroligt många fler och forskningen idag blir således otroligt mycket mer komplex och mångfacetterad än vad den varit tidigare.
Jag vet inte riktigt vad du försöker med, eller varför du är en av få på forumet som ens kan ge en motståndare till dig i en debatt ens ett uns rätt.
Återigen... Ja, vi VET de saker du nämner idag - och det är fortfarande möjligt att allting stämmer till 100% och att vi aldrig någonsin kommer att få forska fram nya fakta innehållandes atomer, kvarkar och så vidare. MEN. Detta har vi ju gjort flera gånger innan. Vi har varit säkra på vår sak tills att vi eller någon annan motbevisat oss i frågan. Så har det alltid varit och jag har svårt att vi idag är färdiga med forskningen bara för att vi ()vet() hur DNA-moleykylen fungerar.
Hej trångsynthet liksom.
Jag ger dig visst rätt, bara det att du uppenbarligen inte inser det. Jag säger tvärtom mot vad du just påstod att vi har oerhört mycket kvar att ta reda på inom forskningen (mer än någonsin tidigare) men det ligger på detaljnivå och det finns inte något utrymme för något så revolutionerande som elden, elektriciteten eller digital överföring av information.

Det finns dock ett stort område där vi i princip inte kommit någonstans i förhållande till vad som finns nämligen att utforska världsrymden rent fysiskt. Resor mellan solsystem ligger fortfarande i en avlägsen framtid men med tanke på befolkningskurvan så måste vi åtminstone ta oss från jorden förr eller senare.
Oläst 2009-05-17, 22:42 #34
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 17 2009, 22:38

Jag ger dig visst rätt, bara det att du uppenbarligen inte inser det.
Om det har varit din mening ber jag om ursäkt. Det måste vara i din iver att ge iväg en känga som man missar ditt försök till ödmjukhet.
Oläst 2009-05-17, 22:56 #35
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -biokonsult@May 17 2009, 22:17
Citat:
Citat:
Mitt tips är att vatten och ljud/frekvenser kommer vara lösningen till allt: vatten har ett minne, datorer, läkemedel, energi, etc etc etc
Mitt tips är luften. Den finns överallt. jag är helt säker på att man en dag kommer att kunna lagra obegränsat med data i en luftmolekyl. Sen kommer all världens luftmolekyler dessutom vara ihopkopplade.
Luftmolekyerna kommer naturligtvis vara röststyrda. En liten manick som mäter en tusendels millimeter i omkrets sticks in under huden när man föds.

Det där var töntigt sagt vatten som läkemedel som vatten finns redan idag, frekvenser använde tesla till trådlös ström även att frekvenser används för fullt till olika idrottsskador infrarött ljus, motorer som drivs med vatten används för fullt kommer ca 5-10år problem med livslängden ca 10.000 mil. Vatten har minne och det gäller bara att lära sig hur man kan lagra informationen....
Att göra narr av folk säger ganska mycket om personligheten...

Visst är vatten ett läkemedel i sig men det är ju ganska primitivt =) Normalt sett fungerar det som lösningsmedel även om det givetvis motverkar uttorkning och har en rent mekanisk verkan vid t.ex. förkylningar.

Frekvens är ingenting i sig, det är upprepningar per tidsenhet och kan handla om i princip vad som helst.... Du får nog allt förklara dig lite närmare om någon ska förstå vad du menar.

Hur skulle du lagra information i en molekyl menar du och vad för typ av information talar vi om?
Frekvenser från alla möjliga former ljud ljus el. Har du inte läst om Nikola Tesla så rekommenderar jag dig det, han har skapat i stort sätt hela samhället men ingen pratar om honom, där har du framtiden för 100år sen
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 23:05 #36
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Klart att folk pratar om Tesla, haha
Oläst 2009-05-17, 23:09 #37
Supermoderator

Supermoderator

Jag förstår inte riktigt det nyskapande i dina diffusa "frekvenser" så förklara gärna närmare vad tanken är för det kan vara intressant bara att jag inte är med på vad du menar.

Vet mycket väl vem Tesla var men du överdriver nog hans betydelse rejält om du anser att han har skapat "i stort sett (ej sätt) hela samhället". Man brukar inte tala så värst mycket om enskilda forskare i utbildningar (om det nu inte är vetenskapshistoria eller någonting sådant då) utan endast resultaten men han nämns nog ändå mer än du tror på de program där fysikkurser ingår, t.ex. teknisk fysik eller naturvetare. Visst gjorde han viktiga framsteg inom sitt område men det finns många andra som har minst lika stor del i utvecklingen av den moderna tekniken (antar att du endast syftade på tekniken i ditt uttalande?).
Oläst 2009-05-17, 23:12 #38
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jo jag funderde också. Är det Teslas alla idéer du tänker på, biokonsult?
Oläst 2009-05-18, 00:35 #39
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Tesla gjorde så att man kunde tämja växelström då han utvecklade transformatorn och även växelströmsmotorn vips så fick alla ström visst kunde nån hitta på en lösning men det hade säkert försenat utvecklingen.

Radiosändare, Mottagare, Glödlampan, Microvågor, Fjärrkontroll, Radar La även grunden till TV. Allt trådlöst som åker genom luften.

Han jobbade även med ett trådlöst system som drev lampor och skulle byggas vidare till att driva bilar och maskiner genom olika tesla torn och med flygmaskiner som åkte jorden runt så att alla apparater kunde få dom rätta frekvenser och gratis energi till alla...

Tesla var spooky då hans ideér kom till på morgon när han vakna? Han hade inga ritningar utan skrev ner på enkla minneslappar. Även att han kommunicera med andra planeter självklart vart han idiot förklarad....

USA tvångsförvalta många av hans patent och ritningar, han sägs även ha gett ritningar på vapensystem till alla stora länder för att inget land skulle kunna bli dominerande, även att dom moderna vapnen kommer att vara från tesla det blir ett tyst krig med elektromagnetiska vapen, microvåger.

HAARP (High-frequency Active Auroral Research Program) är direkt från Tesla en del säger att det är ett klimatvapen jordbävningar, stormar. Tesla sägs ligga så långt fram i tiden och många är oroade över att tekniken är för avancerad för oss och att vi kan skada planeten! Konspiratoriskt så sägs det att Haarp användes mot senaste jordbävningen i china http://www.youtube.com/watch?v=7BwIadY5FI8

Trådlös ström som jobba på innan han dog

Bra information på youtube om man vill kolla Nikola Tesla: The Missing Secrets (part 1 of 5)
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-18, 06:28 #40
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Originally posted by -biokonsult@May 17 2009, 20:19
När ni ändå snackar skit så ta och kolla på lite tesla http://www.youtube.com/results?search_type...kola+Tesla&aq=f utan han så skulle inte vi sitta här idag..Han främsta mål var gratis energi till hela världen..Tror ni att det var populärt? =)
Tänk på att dom flesta saker som kommer om 20år finns redan idag??

Du är intressant
Ah...get a room...

Citat:
Originally posted by -biokonsult@May 18 2009, 00:35
Tesla var spooky då hans ideér kom till på morgon när han vakna? Han hade inga ritningar utan skrev ner på enkla minneslappar. Även att han kommunicera med andra planeter självklart vart han idiot förklarad....

Svaret ligger kanske här, för som jag ser det...

Citat:
Citat:
...så kommer "vi" om 100 år säga att "vi" inte skulle suttit här idag om det inte vore för WebboT och hans för tiden avancerade idéer.
Det är en avsevärd skillnad mellan att teorisera kring saker, och att faktiskt uppfinna, det gör honom (Tesla, sorry WebboT) onekligen till en framstående tänkare, men att säga att han står bakom allt vi ser idag får väl anses vara en överdrift.

(sen är det ju underbart att man år 2009 vid efterfrågande av källor får hänvisningar till YouTube, det ger en helt ny innebörd till begreppet "Det sa dom på TV"...)

Vidare håller jag inte med om klassificeringen av vatten som läkemedel...och vill man vara konspiratoriskt lagd så kan man säga att Obamas valseger är en skapad/köpt sådan, efter att ha sett "West Wing" ville man göra en "Santos" och kopierade hans kampanj i princip rakt av, i slutet behövde man en "kärnkraftsolycka" och man "startade" då en ekonomisk kris med hjälp av bl.a. Bernie Madoff vilket säkrade valsegern, positionen som "världens mäktigaste".
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017