FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du gör en lite märklig jämförelse Gustav som inte alls håller. 1800-talsmänniskan kunde inte göra några vettiga gissningar på det sättet som du gjorde med videotelefonen. Det fanns långt ifrån den detaljkunskap om verkligheten som vi har idag. Idag känner vi till DNA och elementarpartiklar och hur de fungerar. Det kommer inte lika dramatiska och revolutionerande uppfinningar som det gjort tidigare, därmed inte sagt att de är mindre viktiga. Jag tror internet kommer att fortsätta utvecklas med tiden men tror inte det kommer att ersättas av någonting annat. Det finns inget som helst utrymme för det såvida vi inte skulle börja med telepati.
Virtuella världar finns ju på sätt och vis redan nu men jag tror att majoriteten av alla människor föredrar och alltid kommer att föredra det riktiga livet. Åtminstone får man hoppas det.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Frågan är väl hur man definerar "Internet", problemet är ju att den minsta gemensamma nämnaren, och det största problemet, är och kommer förbli just "användarna", vilket väl får klassas som ett "nödvändigt ont" då... Sen är det intressant det där med 1800talet, man skulle ju vilja säga att det är en viss skillnad, att vi idag ligger så nära dom gränser som faktiskt finns, och som tartareandesire är inne på, vad skulle kunna komma som är så mycket bättre...men säger man det så lär man få äta upp det....(även om jag ändå tror att det är så) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns massa "egna" nät också, exempel sjunet.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Google hittade texten här: http://www.nilin.se/niklas/lyrics.html#internet Visst var det en viss charm med tiden innan den stora massan kom ut på nätet. För att inte tala om när man ringde BBS:er. Men alla här måste nog ändå hålla med om att det i det stora hela är bättre nu. Alla affärsmöjligheter som ges, alla man kan kommunicera med o.s.v. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är på Gustavs linje och tycker att det är ganska arrogant att inte dra en parallell till 1800-talsmänniskan. En gång VAR verkligen jorden platt, det var den tidens fakta precis som DNA-uppbyggnaden är fakta för oss idag.
Utvecklingen kommer förhoppningsvis gå framåt och Internet kan mycket väl komma att slås ut av något mycket mer hajpat som vi faktiskt knappt kan fantisera om nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag kommer ihåg hur skeptisk jag var när min far kom hem med vårt första Internetabonnemang, och jag har fortfarande kvar Tele2 och Klickdata's "Introduktion till Internet" på VHS som jag brukar slänga på när jag vill skratta och vara nostalgisk på samma gång. ![]() (Klicka för större bild) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men jag tror den som sa att frågan kommer gälla inte så mycket vad vi kan göra utan vad vi vill göra, hade rätt. Jag både förstår och håller med om dom farhågor som finns gällande integriteten (jag har själv, personligt, försökt att ställa mig utanför i så stor utsträckning det bara går utan att man isolerar sig) problemet är ju bara att alla vill ha allt, ditt skratt åt den där roliga killen på YouTube sker ju på bekostnad av någons integritet, så för mig verkar det inte alls orimligt att vi kommer till en punkt där man helt enkelt får bestämma sig för om man ska vara med, eller stå utanför.
Det som kan vara positivt med det är väl att 90% av det vi som människor oroar oss för, och tycker är jobbigt, är sådant som ALLA gör/tycker/tänker, och tycker är lika jobbigt...då kanske den kollektivismen kan lätta en del på den bördan... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||