FAQ |
Kalender |
![]() |
#201 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur tror du TV3 tjänar pengar på när du tankar ner Prisonbreak? Poängen är ju just att du tar någons annans material. Skillnaden är att du och de flesta andra här i denna tråd som klagar tycker det är okej att sitta tanka ner filmer, musik m.m. Men då när killar som smsnetwork kommer och tar eran kod, då är det en annan femma FÖR er men det är exakt samma sak, skillnaden är att då är det omvända roller och ni har något att förlora på det. Så enkelt är det. |
||
![]() |
![]() |
#202 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För det andra så är det enormt stor skillnad på att privat kopiera eller att göra det i kommersiellt syfte. Jag skulle inte bry mig om smsnetwork kopierade anstalten och körde på sin lokala server hemma. Jag hade inte kollat på t.ex. prisonbreak om jag var tvungen att se det på TV, och dessutom, om jag var tvungen så skulle jag ändå spela in det på digitalboxen som hoppar över reklamen. Vill du diskutera ämnet vidare så kan vi skapa en ny tråd för det. Denna tråden handlar om smsnetworks systematiska kopiering av en mängd sajter. |
|||
![]() |
![]() |
#203 | |||
|
||||
|
Och så återgår vi till ämnet efter de få inlägg som spårade ut.
|
|||
![]() |
![]() |
#204 | |||
|
||||
|
Jag vill ju helst inte hjälpa smsnetwork, men jag måste ändå tipsa om denna produkten:
http://pryl.feber.se/2006/09/tangentbordet_s.html Ett tangentbord som hjälper dig att stava rätt. |
|||
![]() |
![]() |
#205 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det är ett företag som jag ägde. För att göra en konstig historia lite konstigare så är det så här: Jag registrerade för en tid sedan företaget DW Media KB, efter lite omständigheter fram och tillbaka när jag väntade på detta beslut så jobbade jag upp en kundkrets under det namnet. Sedan fick jag beslut på att jag inte fick ha det namnet. Citat:
DW förövrigt är varumärket från ett "litet" tyskt bolag som heter Deutsche Welle, och är ett av världens största BC Bolag, (Broadcasting), och, som jag förstod det hela, äger större delen av det tyska mark och digitaltv nätet. Om man då tittar på företaget på bolagsverket så står det... Citat:
Ok, företaget finns registrerat som Handelsbolag. Tittar man på http://www.bankgirot.se/templates/BG...uery=5976-3136 så ser man något kul.... DW MEDIA AB ********** 914 31 NORDMALING ORGNR: 969721-7090 AB? Var kom det ifrån? Efter att ha pratat med Skatteverket så inser jag ett par roliga saker... http://www.dwmedia.nu/jobb.php Intressant sida, man kan bli ÅF eller söka ett säljararbete. http://www.dwmedia.nu/dwmedia.php Ännu mer intressant sida, här finns nämnligen inte ett VAT-Nummer eller F-Skattebevis. Vad betyder nu detta? Jo, det är som så att om jag ber honom göra en hemsida till mig så blir jag skyldig att betala hans sociala avgifter eftersom han inte gör det själv. Alltså blir det dyrare med honom som levernatör. Han är inte momsregistrerad, om jag som företag anlitar honom kan jag inte dra momsen, inte han heller när han köper något, dessutom måste han fakturera mig momsfritt så får jag redovisa hans moms själv. Han får inte ha "Anna" anställd, han är nämnligen inte registrerad som arbetsgivare. Mycket tyder på att killen som håller på med detta inte riktigt vet vad han gör. DW Media som företagsnamn är jag mycket intresserad av eftersom jag har arbetat upp kunder inom det namnet och misstänker att jag fått en del bekymmer på grund av honom som nu har det för att folk har misstagit sig på företagen. Jag heter nu DC Software och äger fortfarande domänen dwmedia.se och kommer att inom kort lägga upp information om dwmedia.nu på min domän. hoppas att det inte i framtiden kommer att störa mina kundkontakter mera. /Daniel Wiberg Ägare: www.dwmedia.se DC Software |
|||
![]() |
![]() |
#206 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#207 | ||
|
|||
Nykomling
|
haha
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#208 | ||
|
|||
Medlem
|
[QUOTE=DC Software,Oct 16 2006, 11:46]
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#209 | ||
|
|||
Medlem
|
Sen i Fabians namn vid tanke på nerladdnign TV3 förlorar tv tittare och på det sättet förlorar dem pengar också.
Sen är det en jävla massa folk som håller på med pinga ner våra nät och saba databaser. Det är ju för fan olagligt med som sakt så ork jag inte ens gå till snuten anmäla sånna grejer. För dem har endå inte kunskaper veta hur dem ska hantera saken. ------------Decibel---------- Decibel: Har helt rätt. kan ta dålig snack men det fins en massviss andvändare i denna tråd som har hoppas på och säger att dem har snackad med än. Bara för att kunna tillägga ännu mer som inte är sant. Håll er till sanningen och snacket om sajten och börja inte tillägga en jävla massa saker.... Fast det är ju rätt kul se folk börja tillägga saker. Förvånar mig inte att det snart plopar upp en inlägg här som sägs att jag har sakt att man kan flyga om ett flygplan med mina händer. OSV. Sen har jag ju sätt ett inlägg där dem säger att dem har hört att jag är 20 osv fast det är ju bara för få till ännu mer. Ajabaja håll inte på med fildelning det har gjätt sverige över 100.000 eller fler va det jag läste som blev kriminälla med den nya lagen. Redan tillexmpel på DC där man gör fildelning där man hjälper folk få ladda ner av varan är ju olagligt. Ingen är ju helt perfekt ![]() |
||
![]() |
![]() |
#210 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vem är vederbörande då?
|
|||
![]() |