Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domänkonto med gratis e-post?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-04, 18:21 #11
Danne Vendels avatar
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Hej Danne - vi patchade panelen i fredags och tyvärr gick den inte riktigt så väl som vi önskade och rullade tillbaka tills slut idag. Höjning av kvaliteten när det gäller panelen (ja vi och många andra kör med Atomia) har vi en ivrig dialog med leverantören och vi tror att de senaste månadernas jobb kommer falla ut i ett par riktigt välbehövliga uppdateringar i början på det nya året.

Så ytterligare förbättringar på gång... Tack för tålamodet.
Tack för svar. Nu var ju min avsikt inte alls att det skulle bli en diskussion om citynetworks kvalitéer och jag inser nu att jag skulle ha struntat i min sarkastiska kommentar om er. My bad.

Men eftersom vi nu hamnat där i alla fall:

Jag förstår absolut era goda avsikter. Tacka fan för att ni vill ha ett system som funkar perfekt. Ni vill ju tjäna pengar genom att få nöjda och glada kunder! Ni är inga elaka skummisar som försöker blåsa folk genom att ta genvägar och tumma på kvalitén.

Tyvärr har ni (och Binero) tydligen anlitat ett företag som inte ens är i närheten av att klara av vad dom uppgett att dom kan. Under de senaste 15 åren har jag nog använt 25-30 webbhotell (både själv och å kunders vägnar) och har aldrig stött på en kontrollpanel som är lika värdelös och så mycket strul som med er (och Bineros).

Jag vet inte hur många gånger under de två år jag anlitat er som jag tvingats ringa/maila för att be er fixa inställningar och annat som jag ska kunna ordna själv i kontrollpanelen. Men inte kunnat för att det "blivit fel". Just nu har jag t.ex. åtskilliga gånger försökt ändra uppgifter i en domän utan att lyckas. Så jag bad er fixa det i ett mail.

Fick svar att "nu har vi fixat det, men det syns inte i din kontrollpanel. Vi kontaktar dig när vi ordnat detta". Det var två dygn sedan.

Jag känner inte till alla bakomliggande skäl. Och jag fattar inte att ni inte stämmer arslet av Atomia eller vad dom heter.

Men för min del kan jag inte "ha tålamod". Jag vill ha grejer som funkar.

Så, visst känner jag sympati för er på citynetworks (och Binero). Men jag har själv kunder som jag måste leverera till. Och då måste jag kunna lita på mina underleverantörer.

Livet är tufft.....

Senast redigerad av Danne Vendel den 2013-12-04 klockan 18:30
Danne Vendel är inte uppkopplad  
Oläst 2013-12-04, 20:39 #12
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Oavkortat kommer några kunder i kläm när det strular som det gjorde vid denna uppdateringen. Så att de inte fick till det direkt för dig handlar helt om denna uppdatering som vi rullade tillbaka under dagen.

Det finns en del problem som vi är övertygade kommer fixas. Vi har noga valt bland alternativen - som även andra svenska företag har gjort - och det finns ett överväldigande stöd för detta system som vi tror i framtiden kommer skapa en väldigt god grund för våra kunder. Samtidigt hör jag vad du säger och förstår din frustration. Det är ett ungt system med en hel del som kan förbättras. Det, å andra sidan, kan de flesta system. ;-)

Absolut - du måste göra som du känner och vi stöttar dig i alla lägen - inklusive om du vill ha hjälp att flytta från oss.

Lycka till oavsett Danne!
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2013-12-04, 21:24 #13
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008

För Atomia är detta ett guldläge eftersom de får sisådär hälften av de svenska webbhotellskunderna som försökskaniner under utvecklingsarbetet....
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2013-12-05, 08:19 #14
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Oavkortat kommer några kunder i kläm när det strular som det gjorde vid denna uppdateringen. Så att de inte fick till det direkt för dig handlar helt om denna uppdatering som vi rullade tillbaka under dagen.

Det finns en del problem som vi är övertygade kommer fixas. Vi har noga valt bland alternativen - som även andra svenska företag har gjort - och det finns ett överväldigande stöd för detta system som vi tror i framtiden kommer skapa en väldigt god grund för våra kunder. Samtidigt hör jag vad du säger och förstår din frustration. Det är ett ungt system med en hel del som kan förbättras. Det, å andra sidan, kan de flesta system. ;-)

Absolut - du måste göra som du känner och vi stöttar dig i alla lägen - inklusive om du vill ha hjälp att flytta från oss.

Lycka till oavsett Danne!
Tack.

Men det handlar inte om enstaka problem som uppstått de senaste dagarna utan ett extremt segt och opålitligt användargränssnitt där utvecklarna fokuserat på tonvis med "coola" ajax-effekter och flådig design (som inte ens funkat i alla moderna webbläsare) istället för enkelhet och snabbhet. Det handlar om att jag antagligen inte fått igenom mer än varannan ändring/inställning utan att få någon form av felmeddelande under de här två åren och varit tvungen att maila eller ringa er och bett er ordna saken "back end", osv.

Det tragikomiska är att jag hade testat Binero innan jag blev kund hos er och lämnade dom p.g.a. liknande skäl.

För min del är det ju ingen katastrof på något sätt. Jag bara flyttar någon annan stans (och ni förlorar inte särskilt mycket på det eftersom jag bara hade 10-12 domänkonton hos er). Ni har det värre eftersom ni sitter fast med problemet.

Så det är nog jag som ska önska er lycka till och inte tvärtom. ;-)
Oläst 2013-12-05, 09:24 #15
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Danne Vendel Visa inlägg
Tack.

Så det är nog jag som ska önska er lycka till och inte tvärtom. ;-)
:-)

Kör hårt Danne!
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2013-12-20, 19:45 #16
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Lite follow-up:

Eftersom jag alltid varit sån att jag hellre anlitar småföretag än stooora dominerande bolag så länge det inte kostar mig alldeles för mycket (jag köper hellre min mjölk hos Nisse eller Hassan även om det kostar 25 öre mer än på ICA eller Coop) tänkte jag anlita www.egensajt.se som föreslogs här: http://www.wn.se/showpost.php?p=20482384&postcount=3

Tyvärr verkar dom inte ha ordning på grejerna. Innan jag ens hunnit registrera en domän har jag råkat ut för captcha med felmeddelanden trots att ingen captcha funnits. Dom kräver bl.a. personnummer (captcha reagerar), men om man skiter i att fylla i så funkar det i alla fall.

Det finns inget sätt att skapa e-postkonto. Deras certifikat är tveksamt (webbläsaren protesterar). Långa stunder ligger deras sajt nere och är omöjlig att nå. Dom skickar länkar i e-post som inte leder någonstans utom till ett serverfel "Bad request".

Summa summarum: Detta är inte ett webbhotell eller domänregistrator som man ska lita på. Tyvärr.
Oläst 2013-12-20, 19:58 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Det finns inget sätt att skapa e-postkonto.
Stämmer inte, naturligtvis kan man skapa epostkonton, se tex: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178

Citat:
Deras certifikat är tveksamt (webbläsaren protesterar). Långa stunder ligger deras sajt nere och är omöjlig att nå. Dom skickar länkar i e-post som inte leder någonstans utom till ett serverfel "Bad request".
Vi är just nu i en stor uppgraderingsfas där tillfälliga problem kan uppstå med själva huvudsidan, det tycker jag inte innebär att det inte går att lita på våra tjänster, som inte berörs av huvudsidans problem.

Hoppas du hittar ett webbhotell du tycker om och litar på och jag får säga som Johan på CN, lycka till och kört hårt!

Senast redigerad av Danielos den 2013-12-20 klockan 20:02
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2013-12-20, 20:43 #18
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Stämmer inte, naturligtvis kan man skapa epostkonton, se tex: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178

Vi är just nu i en stor uppgraderingsfas där tillfälliga problem kan uppstå med själva huvudsidan, det tycker jag inte innebär att det inte går att lita på våra tjänster, som inte berörs av huvudsidans problem.

Hoppas du hittar ett webbhotell du tycker om och litar på och jag får säga som Johan på CN, lycka till och kört hårt!
Detta var nog ett av de mest arroganta och överlägsna svar jag någonsin fått från någon som driver ett webbhotell.

"Du har fel - vi har rätt".

Ska utveckla svaret imorgon.
Oläst 2013-12-21, 10:06 #19
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg

Jo alltså. Först bäst att klargöra att jag inte menade att ni skulle vara några skummisar när jag skrev att egensajt.se inte är att "lita på". Jag syftade bl.a. på det tekniska.

1. Jag tycker att det extremt oprofessionellt av ett webbhotell/webbdesignföretag att ha formulär som inte fungerar. Att glömma (?) lägga in själva captchaformuläret så att det poppar upp felmeddelanden oavsett vad man skriver in är så klantigt att det måste vara nåt slags rekord. Jag har aldrig sett det tidigare, någonsin.

2. Om ni var Microsoft och hade en webbplats med hundratusentals sidor och en databas på 100Gb skulle jag förstå om en "stor uppgraderingsfas" innebar strul. Absolut. Men ni har knappast varken Microsofts belastningen/trafiken eller mängden data som ska hanteras. Då uppgraderar man off-line, testar noggrannt och lägger ut den nya versionen i skarpt läge när den verkligen fungerar. Skulle den visa sig INTE hålla måttet, så lägger man ut den gamla versionen igen, åtgärdar felen i den nya off-line, och gör om proceduren tills allt är OK.

3. Igår (20 dec) försökte jag nå er webbplats åtskilliga gånger under förmiddagen utan att lyckas och fick bl.a. "Bad request". Alldeles nyss följde jag länken du gav: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178 och möttes fortfarande av ett felmeddelande, den här gången en 502 (Bad Gateway). Jag vet inte vad du menar med att det skulle vara "själva huvudsidan" (menar du index.php?) som inte fungerar, men jag får exakt samma felmeddelande oavsett vart jag försöker gå.

4. När jag väl kom i på er webbplats igår eftermiddag tillbringade nog 10 minuter med att leta efter en länk eller menyval med "skapa e-postkonto" eller liknande utan att lyckas. Tyvärr gick jag inte in och kollade någon FAQ vilket jag antagligen borde. Jag får väl ta på mig en del av ansvaret där. Men i min värld gömmer man man inte sådana uppgifter i en kunskapsbank och tvingar folk att klicka runt som galningar eftersom jag skulle tippa att nästan alla som har ett konto hos er även vill ha e-post.

5. Varje gång jag faktiskt lyckats komma in på er webbplats möts jag av en varning för att ert säkerhetscertifikat inte är OK. Jag bryr mig egentligen aldrig om sånt så länge jag "vet" vad det är för webbplats. Men i det här fallet blir jag bekymrad. Ni ska ju vara proffs på hosting och att just ni har ett felaktigt säkerhetscertifikat är ju faktiskt ganska pinsamt.

Detta tillsammans gav mig dåliga vibbar. Ni verkar vara ganska slarviga. Ditt svar, där du inte verkar vara intresserad av att ta ansvar för era misstag alls, gjorde knappast min uppfattning mer positiv.

God Jul!

Senast redigerad av Danne Vendel den 2013-12-21 klockan 10:18
Oläst 2013-12-21, 10:27 #20

Även jag fick samma problem nu när jag testade (okrypterat) www.egensajt.se.

502 Bad Gateway
nginx

Antagligen är det lastbalanseraren som fått fnatt. Jag skulle nog rekommendera er att
stänga av den för huvudsiten. Inte för att det är dåligt med lastbalansering utan om
det är en SPOF som strular så vill man inte att ens huvudsite ska strula samtidigt. Hur
ska användarna då kunna kolla upp kontaktuppgifterna?
KristianE är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017