Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domänkonto med gratis e-post?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-20, 19:58 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Danne Vendel Visa inlägg
Det finns inget sätt att skapa e-postkonto.
Stämmer inte, naturligtvis kan man skapa epostkonton, se tex: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178

Citat:
Ursprungligen postat av Danne Vendel Visa inlägg
Deras certifikat är tveksamt (webbläsaren protesterar). Långa stunder ligger deras sajt nere och är omöjlig att nå. Dom skickar länkar i e-post som inte leder någonstans utom till ett serverfel "Bad request".
Vi är just nu i en stor uppgraderingsfas där tillfälliga problem kan uppstå med själva huvudsidan, det tycker jag inte innebär att det inte går att lita på våra tjänster, som inte berörs av huvudsidans problem.

Hoppas du hittar ett webbhotell du tycker om och litar på och jag får säga som Johan på CN, lycka till och kört hårt!

Senast redigerad av Danielos den 2013-12-20 klockan 20:02
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2013-12-20, 20:43 #2
Danne Vendels avatar
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Stämmer inte, naturligtvis kan man skapa epostkonton, se tex: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178

Vi är just nu i en stor uppgraderingsfas där tillfälliga problem kan uppstå med själva huvudsidan, det tycker jag inte innebär att det inte går att lita på våra tjänster, som inte berörs av huvudsidans problem.

Hoppas du hittar ett webbhotell du tycker om och litar på och jag får säga som Johan på CN, lycka till och kört hårt!
Detta var nog ett av de mest arroganta och överlägsna svar jag någonsin fått från någon som driver ett webbhotell.

"Du har fel - vi har rätt".

Ska utveckla svaret imorgon.
Danne Vendel är inte uppkopplad  
Oläst 2013-12-21, 10:06 #3
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg

Jo alltså. Först bäst att klargöra att jag inte menade att ni skulle vara några skummisar när jag skrev att egensajt.se inte är att "lita på". Jag syftade bl.a. på det tekniska.

1. Jag tycker att det extremt oprofessionellt av ett webbhotell/webbdesignföretag att ha formulär som inte fungerar. Att glömma (?) lägga in själva captchaformuläret så att det poppar upp felmeddelanden oavsett vad man skriver in är så klantigt att det måste vara nåt slags rekord. Jag har aldrig sett det tidigare, någonsin.

2. Om ni var Microsoft och hade en webbplats med hundratusentals sidor och en databas på 100Gb skulle jag förstå om en "stor uppgraderingsfas" innebar strul. Absolut. Men ni har knappast varken Microsofts belastningen/trafiken eller mängden data som ska hanteras. Då uppgraderar man off-line, testar noggrannt och lägger ut den nya versionen i skarpt läge när den verkligen fungerar. Skulle den visa sig INTE hålla måttet, så lägger man ut den gamla versionen igen, åtgärdar felen i den nya off-line, och gör om proceduren tills allt är OK.

3. Igår (20 dec) försökte jag nå er webbplats åtskilliga gånger under förmiddagen utan att lyckas och fick bl.a. "Bad request". Alldeles nyss följde jag länken du gav: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178 och möttes fortfarande av ett felmeddelande, den här gången en 502 (Bad Gateway). Jag vet inte vad du menar med att det skulle vara "själva huvudsidan" (menar du index.php?) som inte fungerar, men jag får exakt samma felmeddelande oavsett vart jag försöker gå.

4. När jag väl kom i på er webbplats igår eftermiddag tillbringade nog 10 minuter med att leta efter en länk eller menyval med "skapa e-postkonto" eller liknande utan att lyckas. Tyvärr gick jag inte in och kollade någon FAQ vilket jag antagligen borde. Jag får väl ta på mig en del av ansvaret där. Men i min värld gömmer man man inte sådana uppgifter i en kunskapsbank och tvingar folk att klicka runt som galningar eftersom jag skulle tippa att nästan alla som har ett konto hos er även vill ha e-post.

5. Varje gång jag faktiskt lyckats komma in på er webbplats möts jag av en varning för att ert säkerhetscertifikat inte är OK. Jag bryr mig egentligen aldrig om sånt så länge jag "vet" vad det är för webbplats. Men i det här fallet blir jag bekymrad. Ni ska ju vara proffs på hosting och att just ni har ett felaktigt säkerhetscertifikat är ju faktiskt ganska pinsamt.

Detta tillsammans gav mig dåliga vibbar. Ni verkar vara ganska slarviga. Ditt svar, där du inte verkar vara intresserad av att ta ansvar för era misstag alls, gjorde knappast min uppfattning mer positiv.

God Jul!

Senast redigerad av Danne Vendel den 2013-12-21 klockan 10:18
Danne Vendel är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017