FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Stämmer inte, naturligtvis kan man skapa epostkonton, se tex: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178
Citat:
Hoppas du hittar ett webbhotell du tycker om och litar på och jag får säga som Johan på CN, lycka till och kört hårt! ![]() Senast redigerad av Danielos den 2013-12-20 klockan 20:02 |
|||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
"Du har fel - vi har rätt". Ska utveckla svaret imorgon. |
|||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
1. Jag tycker att det extremt oprofessionellt av ett webbhotell/webbdesignföretag att ha formulär som inte fungerar. Att glömma (?) lägga in själva captchaformuläret så att det poppar upp felmeddelanden oavsett vad man skriver in är så klantigt att det måste vara nåt slags rekord. Jag har aldrig sett det tidigare, någonsin. 2. Om ni var Microsoft och hade en webbplats med hundratusentals sidor och en databas på 100Gb skulle jag förstå om en "stor uppgraderingsfas" innebar strul. Absolut. Men ni har knappast varken Microsofts belastningen/trafiken eller mängden data som ska hanteras. Då uppgraderar man off-line, testar noggrannt och lägger ut den nya versionen i skarpt läge när den verkligen fungerar. Skulle den visa sig INTE hålla måttet, så lägger man ut den gamla versionen igen, åtgärdar felen i den nya off-line, och gör om proceduren tills allt är OK. 3. Igår (20 dec) försökte jag nå er webbplats åtskilliga gånger under förmiddagen utan att lyckas och fick bl.a. "Bad request". Alldeles nyss följde jag länken du gav: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178 och möttes fortfarande av ett felmeddelande, den här gången en 502 (Bad Gateway). Jag vet inte vad du menar med att det skulle vara "själva huvudsidan" (menar du index.php?) som inte fungerar, men jag får exakt samma felmeddelande oavsett vart jag försöker gå. 4. När jag väl kom i på er webbplats igår eftermiddag tillbringade nog 10 minuter med att leta efter en länk eller menyval med "skapa e-postkonto" eller liknande utan att lyckas. Tyvärr gick jag inte in och kollade någon FAQ vilket jag antagligen borde. Jag får väl ta på mig en del av ansvaret där. Men i min värld gömmer man man inte sådana uppgifter i en kunskapsbank och tvingar folk att klicka runt som galningar eftersom jag skulle tippa att nästan alla som har ett konto hos er även vill ha e-post. 5. Varje gång jag faktiskt lyckats komma in på er webbplats möts jag av en varning för att ert säkerhetscertifikat inte är OK. Jag bryr mig egentligen aldrig om sånt så länge jag "vet" vad det är för webbplats. Men i det här fallet blir jag bekymrad. Ni ska ju vara proffs på hosting och att just ni har ett felaktigt säkerhetscertifikat är ju faktiskt ganska pinsamt. Detta tillsammans gav mig dåliga vibbar. Ni verkar vara ganska slarviga. Ditt svar, där du inte verkar vara intresserad av att ta ansvar för era misstag alls, gjorde knappast min uppfattning mer positiv. God Jul! Senast redigerad av Danne Vendel den 2013-12-21 klockan 10:18 |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|