FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan är det inget fel på certifikatet, samt vi pratar inte om en liten uppgradering utan en successiv migrering till ett system som vi arbetat på i 2 år Senast redigerad av Danielos den 2013-12-21 klockan 11:10 |
|||
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag var själv inte särskilt nöjd med EgenSajt när jag testade webbhotellet för något år sedan men till deras försvar så måste jag säga att även Binero, City Network och Surftown har alla varit tämligen usla på att genomföra omfattande förändringar av sina webbplatser och kontrollpaneler. De svenska webbhotellen är generellt mycket bra på hosting men de är inte direkt proffs när det gäller utveckling. Det omvända förhållandet hade ju varit mycket, mycket värre
![]()
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Citat:
Saken är att vi hinner inte prioritera den gamla hemsidan med dess funktioner när vi samtidigt vill implementera den nya hemsidan med kontrollpanel så fort som möjligt, där en mängd nya roliga funktionaliteter kommer! Några som snabbt kan nämnas är att kunden vid inläggning av domänen direkt väljer apache eller lighttpd samt version av php. Andra är att man kommer kunna slå av och på modsecurity och varnish med omedelbar verkan för varje domän, samt man kommer direkt i kontrollpanelen kunna se vilka php-skript som exekverar för långsamt och själv direkt kunna beställa fler php-processer. Själva serverplattformen som alltid har fungerat utmärkt vad gäller upptid och prestanda är relativt lika, och det mesta gäller en helt ny kontrollpanel med nya funktioner och vi beräknar inte få någon svår övergång som många andra webbhotell har haft. Jag återkommer gärna när vi har en beta version på kontrollpanel så alla som vill kan testa ![]() Senast redigerad av Danielos den 2013-12-21 klockan 18:23 |
|||
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
En sak som jag aldrig förstått mig på när det gäller egensajt är hur ni kan skryta om att ni har så bra prestanda m.m. men er egen sida är så sjukt trögladdad?
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har jag redan valt bort egensajt.se p.g.a. tidigare redovisade skäl, så egentligen är ju ytterligare synpunkter från mig överflödiga. Men jag vill ändå ge Danielos några goda råd. Faktiskt väl menade:
Du skyller konsekvent ifrån dig. Men verkar inte förstå att det faktiskt är ni själva som skapat omständigheterna som du skyller på. Är du medveten om hur otroligt illa och fegt det ser ut? Du undviker att besvara eller förklara kommentarer. Eller bara medge att ni klantat er. Blundern att ha en captcha i ett formulär men glömma att publicera själva captchan och ett fält där användaren faktiskt kan skriva in den har du inte ens kommenterat. Att jag fått felmeddelande angående ert certifikat avfärdar du med "Sedan är det inget fel på certifikatet". Tycker du inte att det är märkligt att jag får varningen i så fall? Om någon skulle hamna på min webbplats och få samma varning trots att mitt certifikat är OK skulle jag bli ordentligt förvånad och vilja veta mer. Jag skulle ställa frågor för att kunna ringa in ett eventuellt problem. Att du bara konstaterar att ert certifikat är felfritt utan att ställa relevanta frågor får mig att misstänka att du känner till problemet. Jag tog mig tid att beskriva problemen jag haft med egensajt.se: http://www.wn.se/showpost.php?p=20483381&postcount=19 Efter att jag skrev inlägget har du varit inne och kommenterat i tråden två gånger. Men just det inlägget har du undvikit att besvara och att inte svara på direkt riktade frågor/kommentarer är arrogant. Ett par goda råd: 1. Ta ansvar för misstagen ni gör. 2. Fundera på att låta någon med bättre känsla för marknadskommunikation än du själv delta i forum som detta. God jul! |
|||
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Det beror på att vi inte tillräckligt har prioriterat huvudsidan, samt den har blivit seg pga kontrollpanelsfunktioner/webmail osv som ligger på samma server, det är bla detta vi ska göra bättre som jag skrev tidigare.
|
|||
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Jag har tänkt att svara, men ville ta tid att ge ett utförligt svar och inte hunnit med det, fast jag ska ge ett kort svar nu så länge.
Vi har som jag nämnt innan inte hunnit prioritera nuvarande hemsida med funktion och innehåll, då vi har fullt upp över öronen med det nya systemet samt certifikatet är det inte fel på som jag nämnde, dock kunde man tidigare få ett fel som hade med reverse proxy och varnish att göra som låg framför hemsidan tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Nu har jag haft lite mer tid för att kunna ge ett mer utförligare svar. Mycket av vad du har haft problem med borde ha lösts med vår support och inte här på wn, eftersom detta inte är något supportforum. Men jag ska ändå ta tid svara på de problem du tar upp:
1: Visst gjorde vi en miss med skapa konto formuläret, det berodde på att captcha aktiveras globalt på hela sajten och den var inte aktiverad när formuläret skapades. Sedan när captcha aktiverades globalt (på flera olika ställen) var vi inte medvetna om att det då också aktiveras på detta formulär. 2: Vi är en av de få webbhotell i Sverige som helt har skapat vårt eget system inkl. kontrollpanel med allt vad detta innebär. Det är ett gigantiskt arbete och vi kan inte förlita oss på att olika underleverantörers program fungerar som de ska så vi i lung och ro kan se till att vår huvudsida tex. fungerar till 100%. Det bör nämnas att vi har utvecklat en helt ny hemsida/kundcenter och gjort stora förändringar i grundfunktionaliteten på serverplattformen under en längre tid, och några av dessa funktioner finns inte ens på något annat webbhotell så långt vi vet. (Se för mer information min förra post: http://www.wn.se/showpost.php?p=20483409&postcount=24) Dock kan vi inte genomföra en uppgradering över en natt utan vi gör små, små ändringar och uppgraderingar steg för steg. Slutsteget på uppgraderingen sker något gång under nästa år. Hemsidan bör dock för närvarande fungera tillfredsställande. Vi har dock hela tiden ändå haft som högsta prio att kunders webbkonton och epostkonton ska fungera till 100% och då har vissa saker inte blivit prioriterade som fallet med hemsidan. 3: Du hade problem med badrequests och detta berodde på att vi just under några timmar flyttade på hela huvudsidan till en annan server, som du säkert märkter har vi inte dessa fel längre. 4: Man kan inte skapa ett epostkonto innan man har slutfört en transfer av sin domän, då din domän aldrig blev transferad till oss, så svaret på denna fråga var enklare. 5: Certifikatet är som det ska vara, dock hade vi inte fått till varnish/reverse proxy med modsecurity på ett bra sätt framför huvudsidan vilket gjorde att vi hade buggar med certifikatet. Detta har också blivit löst. Slutligen vill jag säga att det är ju upp till dig att du inte väljer att inte använda våra tjänster, men det tråkiga är att du kritiserar oss öppet utan att ens ha provat på hur det fungerar med eposten, en tjänst som för övrig många av våra kunder är mycket nöjda med. Hade du provat oss och sedan gett feedback hade din feedback varit mer trovärdig och nyttig, just nu tycker jag inte det är fallet. Du kallar det slarv och att vi inte tar ansvar utifrån ditt perspektiv, jag skulle hellre vilja kalla det innovativ förmåga och kreativitet, där man gör sitt bästa för att skapa något ovanligt bra och konkurrenskraftigt. Sedan vill jag naturligtvis önska dig och er alla en riktigt God Jul! ![]() Senast redigerad av Danielos den 2013-12-23 klockan 14:10 |
|||
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Du anser att mina iakttagelser inte är "trovärdiga" för att jag gav upp efter att ha försökt registrera mig 5-6 gånger under ett dygn med ett formulär som sparkade bakut (captcha-felet) och lika ofta inte ens kunde nå er webbplats p.g.a. "bad request" och annat (som inte alls pågick "några timmar" som du skriver utan under minst ett dygn). Dessutom tycker du inte att jag ska redovisa mina synpunkter "öppet" (dvs i det här forat). Ganska pinsamt, faktiskt. Och ja, för mig framstår ni som slarviga och det fick mig att välja bort er. Och efter att ha läst dina inlägg i den här tråden har jag fått ytterligare skäl. God jul själv. Och, under helgerna, passa gärna på att fundera lite över hur din attityd att skylla ifrån dig och bemöta kritik kan uppfattas.... |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|