FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag får följande två träffar i Google.
www.seriesam.com/cgi-bin/seek?seek=CABLE+GUY http://www.tradera.com/filmaffisch-c...1001_154762021 Din sida har ingen beskrivande text och saknar rubriksättning <h1>. Du får läsa lite nybörjarguider om SEO och göra din webbsida sökmotorvänlig. Med relativt enkla medel så bör du kunna få avsevärda mängder trafik från Google och andra sökmotorer. Men du måste hjälpa sökmotorerna att förstå vad varje undersida innehåller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
En h1 och en rejäl upprensning av html-koden skulle nog göra under där, ja. För att inte tala om en ordentlig intern sajt- och länkstruktur. Jag kan inte hitta cable guy postern utan en sökning trots att jag att den ska finnas. Det är ett trist jobb att fixa till, men med lite läsning och några enstaka dagars grovjobb kan en rejäl skillnad göras.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det bör även tilläggas att din domän med sin höga ålder och sina många inlänkar har bästa tänkbara förutsättningar att ranka bra (och bättre än Tradera). Den största utmaningen inom SEO brukar vara inlänkar och tålamod. Dessa två bitar har du redan avklarade, så det är bara de enkla delarna som återstår för dig att fixa. Det bör vara väl värt din tid. Så lär dig grunderna inom SEO eller köp några konsulttimmar av någon som kan. Du behöver förmodligen INTE köpa länkpaket och liknande, utan det du i så fall ska efterfråga än så kallad onpage-seo.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Instämmer helt med föregående talare. Du bör absolut inte skrota din sida och gå över till att endast sälja genom Tradera. Vad händer om Tradera börjar ranka sämre på dina viktiga söktermer, lägger ner eller säljer sin verksamhet eller om du av någon anledning inte får vara kvar och sälja dina produkter? Allt kan hända oavsett läget idag och det är riskabelt att göra sig helt beroende av en annan aktör på det viset när du har en värdefull sajt som har alla möjligheter i världen att segla upp i topp på många sökord.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Re: MusikMixen stämmer, plats 14, kolla på sidan innan så ser du min traderannons som kommer före. Re: nosnaj har säkert 100 länkar in från wikin.se och .com, hur många andra små-sidor har det? Det kan inte vara länk-antalet som spökar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-12 klockan 19:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är skadad av att ha jobbat med webben sedan slutet av 90-talet så det är möjligt att det bara är jag, men jag gillar inte alls URL:en som Google har indexerat.
Förutom att just cgi-bin känns lite omodernt så är det stora problemet att URL:en indikerar att det är ett sökresultat som visas. Det är ju precis så det är, men jag brukar mycket sällan hitta det jag letar efter när det är ett sökresultat någonstans som visas. Om det istället stått exempelvis seriesam.com/filmaffisch/CableGuy tror jag hade varit positivt för såväl Google som människor.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
www.seriesam.com/cgi-bin/seek?seek=CABLE+GUY Och tradera har www.tradera.com/filmaffisch-cable-guy För det första ser jag att google börjat putta ner alla som skriver med STORA BOKSTÄVER. Det fungerade bra för mig i många år, syntes tydligt på google-svarssidan. Jag har redan ändrat till små bokstäver, styrs via <link rel="canonical"> där jag bara haft stora bokstäver. För det andra är det som du säger en del onödigt kraffs i min URL. Jag använder apache2, ska se om man enkelt kan fixa symboliska URLer. Orsaken till att cgi-bin finns i URLen är förstås att det sett likadant ut i 15 år. Jag har trott att google gillade det, finns 10.000-tals inlänkar från andra i det formatet. Nu är det uppenbart att det inte längre är en fördel, så jag kan kanske fasa ut dem från google med <link rel="canonical">. Tack för tipsen, ge gärna några till. Sen vi ses efter sommaren och ser om jag lyckats passera tradera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.tradera.com/filmaffisch-c...1001_154762021
![]() |