| FAQ |
| Kalender |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Jag är skadad av att ha jobbat med webben sedan slutet av 90-talet så det är möjligt att det bara är jag, men jag gillar inte alls URL:en som Google har indexerat.
Förutom att just cgi-bin känns lite omodernt så är det stora problemet att URL:en indikerar att det är ett sökresultat som visas. Det är ju precis så det är, men jag brukar mycket sällan hitta det jag letar efter när det är ett sökresultat någonstans som visas. Om det istället stått exempelvis seriesam.com/filmaffisch/CableGuy tror jag hade varit positivt för såväl Google som människor.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
www.seriesam.com/cgi-bin/seek?seek=CABLE+GUY Och tradera har www.tradera.com/filmaffisch-cable-guy För det första ser jag att google börjat putta ner alla som skriver med STORA BOKSTÄVER. Det fungerade bra för mig i många år, syntes tydligt på google-svarssidan. Jag har redan ändrat till små bokstäver, styrs via <link rel="canonical"> där jag bara haft stora bokstäver. För det andra är det som du säger en del onödigt kraffs i min URL. Jag använder apache2, ska se om man enkelt kan fixa symboliska URLer. Orsaken till att cgi-bin finns i URLen är förstås att det sett likadant ut i 15 år. Jag har trott att google gillade det, finns 10.000-tals inlänkar från andra i det formatet. Nu är det uppenbart att det inte längre är en fördel, så jag kan kanske fasa ut dem från google med <link rel="canonical">. Tack för tipsen, ge gärna några till. Sen vi ses efter sommaren och ser om jag lyckats passera tradera. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
http://www.tradera.com/filmaffisch-c...1001_154762021
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Jo, efter huvudorden "filmaffisch cable guy" finns mycket mer hos tradera. Men innan huvudorden har jag några onödiga ord. Det verkar rimligt att värderingen av de första orden väger tyngst.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|