FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett tips kan vara ha en temporär sida på gamla webhotellet, eftersom det kan finnas trafik som kommer ditt pga fördröjningar på i DNS. Då kan du på dittt nya webhotell skapa en www2.doman.se
Annars är det meckigaste att fixa rätt path i sökvägar och sånt konfigurtion filerna till wordpress. Jag bruka skriva ett lite php script som nedan getpath.php <? print getcwd(); ?> Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hör av dig till mig, har webbhotell lite överallt jag inte använder mig av nu när jag kör VPS ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack igen alla! Klockrena svar verkligen
![]() ![]() Men hur fungerar det här med auth-koder. Tar den processen i regel en lång eller kort tid? Nabil: Rör sig om ungefär 200/ dag. Vet att det finns massor med folk som drar in hundratusentals fler / dag men tydligt är att mitt webbhotell inte klarar av det iaf^^ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det låter skumt att du måste säga upp webbhotellet för en sådan sak. Kolla om du kan få authkoden utan uppsägning av webbhotellet så att du kan flytta till nya namnservrar först. Men se till att kopiera de gamla DNS-pekningarna innan du byter namnservern.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Är det en sajt där innehåller i databasen inte uppdateras? I så fall blir det mycket enklare. Bara flytta och peka om.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är .SE
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alla .se-registrarer bundna att utföra ändringar mot .se-registret inom fem arbetsdagar från beställning från kunden. Det innebär att du ska få auth-koden inom fem arbetsdagar (dessutom utan kostnad eller andra krav), och att mottagande registrar sedan har fem arbetsdagar på sig att slutföra registrarbytet. därefter kan du beställa namnserverbytet som då kan ta ytterligare fem arbetsdagar. I realiteten brukar det hela gå mycket fortare - den mottagande registraren vill ju gärna ha dig som kund så när du har auth-koden bör registraren kunna genomföra alltsammans på max ett par timmar (själva arbetet går fort; det handlar mest om hur mycket annat registraren har att göra).
Det du vill göra är alltså: * Be avlämnande registrar om auth-kod. * Sätt upp DNS på de nya namnservrarna (detta kan du göra innan du fått auth-koden). * När du fått koden, ge den till mottagande registrar. Be dem genomföra registrarbyte och namnserverbyte. Har du satt upp DNS exakt likadant på nya namnservern kommer inga tjänster att påverkas då webbesökarna kommer in på samma server och e-post går till samma maskiner hos den gamla leverantören. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|