Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero fel - varje dag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-18, 08:51 #141
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
Jag hade liknande problem tidigare hos Binero, med att man från vissa uppkopplingar inte kom åt sajterna/domänerna. Då var det DNSSEC som spökade. Det stod inget om det hos Binero men supporten medgav sedan att de hade problem ibland med det. Det går att slå av DNSSEC i domänhanteraren och sedan har det fungerat.
phamel är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-19, 13:44 #142
Quid Quid är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2010
Nykomling

Kan man lita på deras övervakning?

Just nu är det en driftstörning, den har pågått sen 13:10:54, men deras övervakning säger också att den slutade 13:20:54.
Vilket inte stämmer, jag kommer fortfarande inte åt min sida: "HTTP Error 503. The service is unavailable."

http://www.binerodrift.se/?sensorId=1098&m=201201

Då har dom ju "slarvat bort" 20 minuter ner tid?

Nu säger även denna artikel att det ska vara åtgärdat 13:40, men jag får fortfarande: "HTTP Error 503. The service is unavailable." på mina sidor.

http://www.binerodrift.se/?p=308&m=201201

Senast redigerad av Quid den 2012-01-19 klockan 13:49
Quid är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-19, 17:46 #143
Nykomling

Nykomling

Jag får fortfarande "HTTP Error 503. The service is unavailable." på mina två sidor, och jag har frågat typ 10 pers, hälften kommer in och hälften får samma fel.

Jag har testat med http://www.downforeveryoneorjustme.com/, den säger nere ibland och uppe ibland.

Kör jag en tracert så kommer jag till rätt IP. Någon som har råkat ut för samma? Känns som något routingproblem?

Senast redigerad av Quid den 2012-01-19 klockan 17:49
Quid är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-19, 19:31 #144
Iskariot Iskariot är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Iskariot Iskariot är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Quid: Har du testat att kontakta supporten? Ring 0771-24 08 00.

Jag hade precis samma problem som du idag på min ASP.NET site som ligger på Binero 2.0, och det hade att göra med deras IIS-problem tidigare idag. Förklaringen från supporten på att jag fick 503, men andra fick upp sidan utan problem, är deras lastbalansering.

I mitt fall var applikationspoolen på en av de 14 noder som min site ligger på fortfarande stängd efter strulet de hade tidigare under dagen. Den mycket trevliga och hjälpsamma killen i supporten loggade in på server efter server, tills han på nummer 11 av 14 hittade just en nedstängd applikationspool, startade den, och voila så var 503 som bortblåst!
Iskariot är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-19, 20:03 #145
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Iskariot Visa inlägg
Quid: Har du testat att kontakta supporten? Ring 0771-24 08 00.

Jag hade precis samma problem som du idag på min ASP.NET site som ligger på Binero 2.0, och det hade att göra med deras IIS-problem tidigare idag. Förklaringen från supporten på att jag fick 503, men andra fick upp sidan utan problem, är deras lastbalansering.

I mitt fall var applikationspoolen på en av de 14 noder som min site ligger på fortfarande stängd efter strulet de hade tidigare under dagen. Den mycket trevliga och hjälpsamma killen i supporten loggade in på server efter server, tills han på nummer 11 av 14 hittade just en nedstängd applikationspool, startade den, och voila så var 503 som bortblåst!
Ja, jag har ett öppet ärende hos dom, så vi får hoppas att det är löst snart.
Quid är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-19, 21:14 #146
Nykomling

Nykomling

Nu har det kommit igång för mig, så man får väl anta att alla applikationspooler för mina sajter är igång nu.

Men det känns ju lite sådär att flera webbplatser är oåtkomliga för många besökare samtidigt deras driftblogg säger att allt är okej?

Så om man går tillbaka till frågan jag ställde innan: Kan man lita på deras övervakning?
Nej, tydligen inte. I mitt fall felar den ju på 8 timmar idag
Quid är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-19, 21:41 #147
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Vi övervakar inte enskilda webbplatser tyvärr, det är en omöjlighet för oss. Binerodrift övervakar på IP-nivå i fall webbservern svarar på port 80 och ger en 200 request.
Tack för att du klargjorde ang. övervakningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Din applikationspool låg nere på samtliga noder, dom blev åtgärdade så fort ditt ärende skickades in och togs hand om. Närmare efterforskning så ser alla applikationspooler OK ut också på samtliga noder för övriga kunder, utvecklare har gått igenom med hjälp utav skript och liknande för att säkerhetsställa att det inte uppstår för fler också.
Jag har full förståelse för att det kan bli fel ibland.
Quid är inte uppkopplad  
Oläst 2012-02-01, 08:27 #148
peteblom peteblom är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2012
peteblom peteblom är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2012
Har haft Binero en längre tid, ligger bara på downtid mellan 98,50-99,70 varje månad, anser det bra för dem pengar man lägger ut
peteblom är inte uppkopplad  
Oläst 2012-02-01, 21:18 #149
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av peteblom Visa inlägg
Har haft Binero en längre tid, ligger bara på downtid mellan 98,50-99,70 varje månad, anser det bra för dem pengar man lägger ut
Nu blev jag lite osäker....
Du menar att de har en UPPTID på 98,5% - 99,7%, eller ??
SajtXL är inte uppkopplad  
Oläst 2012-02-03, 10:19 #150
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Någon annan som har problem med att skicka upp filer eller ladda ner från Binero?
Med ftp så misslyckats det ofta så man får köra med resume för att lyckas och via deras kontroll panel så blir det bara timeouts och ibland 404 fel.

Sedan när man provar att ladda ner så går det fruktansvärt långsamt och ostabil fart.
Trodde först det va något med uppkopplingen på jobbet men det är precis likadant nu hemma.

Har varit så dom 2 dagarna jag provat.
Mario.D är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017