Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014
Vänsterpartiet (V) 8 5.48%
Miljöpartiet (MP) 9 6.16%
Socialdemokraterna (S) 18 12.33%
Centerpartiet (C) 8 5.48%
Folkpartiet (FP) 4 2.74%
Kristdemokraterna (KD) 6 4.11%
Moderaterna (M) 49 33.56%
Sverigedemokraterna (SD) 38 26.03%
Feministiskt initiativ (F!) 1 0.68%
Piratpartiet (PP) 5 3.42%
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-09, 12:45 #111
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 77
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Den viktigaste anledningen är naturligtvis den humanistiska, när det är som värst kommer naturligtvis flest. Ja, vi har råd, vi är knappast ett fattigt land.
Kul att du har råd, du får gärna vara hur generös du vill men varför ska jag tvingas betala för ditt dåliga samvete?

Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Dessutom kommer de allra flesta så småning i jobb och bygger på så sätt upp landet, välfärden etc. etc.
Fel. Fakta är att inte tillräckligt många kommer i arbete för att upprätthålla dagens välfärd. Jo, jag vet att inga politiker säger detta då det är trevligare att prata om allt till alla.

"Ett självbelåtet svar man ibland hör är ”sju år är en bra siffra, det kan ta 25 år innan en inrikes född bäbis kommer i arbete!” Den här resonemanget kanske låter övertygande för de som inte har satt sig in i frågan, men det är feltänkt. Att vuxna invandrare inte belastade välfärdsstaten som barn är något som studier givetvis redan tagit hänsyn till. Annars hade invandringens kostnader varit ännu större. Dessutom tar det som sagt inte sju år innan invandrare kommit i arbete, en betydande andel kommer aldrig i arbete."

http://www.tino.us/2014/08/invandrar...man-an-raknar/


Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Att inte ta emot flyktingar när det finns möjlighet är ungefär som när en trader inte köper en aktie när det finns tillfälle eller ett företag inte tar en långsiktig investering.
Precis, övriga länders traders i Europa anser att det är en dålig deal, därför de inte investerar i massinvandring. De var en bra deal på 70-80 talet, inte längre nu när marknaden har ändrats.

Tror du vi kan lösa arbetslösheten genom att Ericsson anställer alla arbetslösa? Antingen går företaget då i konkurs, eller så får de sänka lönerna för alla. Men du tror företaget Sverige tjänar på att ta in arbetslösa för att göra ingenting..
glastron är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 12:58 #112
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Det borde finnas nån anledning förutom den rent humanitära när alla svenska politiker (förutom dom med muslimfobi) är så positiva till öppna gränser?
Eller är svenska politiker helt enkelt snällare än de i andra länder?
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 13:04 #113
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Eller är svenska politiker helt enkelt snällare än de i andra länder?
Jag tror inte det handlar om snällhet, det är mer en feghet. Det är ju bara till att se i denna tråden, säg SD och du blir direkt påhoppad och kallad rasist/nazist.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 13:11 #114
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Jag tror inte det handlar om snällhet, det är mer en feghet. Det är ju bara till att se i denna tråden, säg SD och du blir direkt påhoppad och kallad rasist/nazist.
Kanske, men vem är dom rädda för isf?
Känner många "vanliga" människor som ska rösta SD så det är givetvis så att det inte är samma parti som för 5 år sen t.ex.
Men helt klart är ju att alla nassarna och rasisterna dras till det enda partiet som vill stoppa invandringen!
Nästa val kanske SvP har tagit över många av dom men just nu är väl SD enda partiet som kan hjälpa nazisterna till det dom önskar mest så den stämpeln kommer ni SDare inte ifrån idag tror jag oavsett om ni gillar alla sorters människor.
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 13:16 #115
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Det borde finnas nån anledning förutom den rent humanitära när alla svenska politiker (förutom dom med muslimfobi) är så positiva till öppna gränser?
Eller är svenska politiker helt enkelt snällare än de i andra länder?
Det är väl främst några ungdomsförbund som driver/drivit frågan. Centern fick ju massiv kritik när de talade varmt för förslaget och Annie Lööf tvingades backa en smula.

Nyliberaler kan ju lika gärna vilja ha hit mycket invandrare för att det skapar billig arbetskraft, som av humanitära skäl.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 13:23 #116
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Kanske, men vem är dom rädda för isf?
Förmodligen för svenska folket? De vill ju inte tappa väljare, speciellt inte nu när rasist och nazist kommer upp varje gång man nämner SD.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 15:08 #117
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av spexer Visa inlägg
Varför är det då bara FI och Miljöpartiet som propagerar för helt fri invandring? Varför tar vi bara emot någon promille av världens flyktingar när vi skulle kunna ta emot flera procent?
Eh, behöver du fråga det?

Citat:
Det finns en tydlig skiljelinje där alla partier utom SD påstår att massinvandring är en vinstlott för Sverige, man må hävda detta utifrån etiska, ideologiska, humanitär och humanistiska skäl.
Och det betyder att SD har rätt?

Citat:
Men att tro att vi ekonomiskt som land tjänar på att ta emot stora grupper många gånger lågutbildade människor , samtidigt som vi internt talar om att svensken i gemen måste höja sin utbildningsnivå för att kunna hävda sig i framtiden, är föga troligt.
Ovanstående är alltså ett argument för att ett parti som är (cencurerar mitt eget tjat om nassar) inte skulle börja bedriva allmän diktatur, militärstat, etnisk rensning mm. utan de är egentligen riktiga hedersknyfflar?? Eller vill du att det är så landet skall styras?
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 15:12 #118
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av glastron Visa inlägg
Kul att du har råd, du får gärna vara hur generös du vill men varför ska jag tvingas betala för ditt dåliga samvete?
Jag har inte ett dugg dåligt samvete! Däremot mår jag fysiskt illa när människor faktiskt försvarar nasister, riktigt sjukt obehagligt och så djupt, djupt tragiskt!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 15:17 #119
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Kanske, men vem är dom rädda för isf?
Här har du ett svar:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5959101

Nu skall det vara sagt att jag inte känner till hela händelseförloppet. Kanske har Moderaten sagt rasistiska saker innan SR spelade in, men hur man kan få det som spelas upp här till att vara ett rasistiska uttalanden övergår mitt förstånd.

Det är visserligen inte speciellt trevligt att kalla någon/några för drägg men det är inte rasistiskt.

Eller ligger det rasistiska i att denne Moderat anser att man bör stoppa vissa personer (kanske ex. kriminella, terrorister och grova krigsförbrytare?) från att få svensk medborgarskap?

Men även om man skulle anse att det är förkastligt att kalla människor på flykt för drägg och att man inte tycker att någon särskild kontroll skall göras vid gränsen, anser jag att det inte ens med stor vilja går att få uttalandet till att vara rasistiskt.

Men Sveriges Radio och övrig media tycks anse detta, på vilka grunder undrar jag? Kanske behövs en allmän informationskampanj om vad rasism är eller så behöver Sverige kanske en upprätta en ny helt egen definition för begreppet rasism.
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 15:27 #120
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Och det betyder att SD har rätt?



Ovanstående är alltså ett argument för att ett parti som är (cencurerar mitt eget tjat om nassar) inte skulle börja bedriva allmän diktatur, militärstat, etnisk rensning mm. utan de är egentligen riktiga hedersknyfflar?? Eller vill du att det är så landet skall styras?
Nej, det är inte främst ett argument för någon, utan i första hand ett argument mot idén som du förde fram att all invandring per definition ger samhället ekonomisk vinning.
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017