Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WN på Vbulletin

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-29, 13:13 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Instämmer helt och hållet med Conny, rörigt är det rätta ordet. Förstår mycket väl vad du försöker säga, Mortekai, och till viss del håller jag med dig också men det enda jag, och tydligen många andra, velat använda WN till är ett snabbt och smidigt forum och det är borta nu. De nya funktionerna struntar jag faktiskt blankt i, har aldrig saknat detta.

Jag vill framför allt spara tid när jag använder internet och det gör jag inte nu.

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-08-29 klockan 13:31
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-29, 13:32 #2
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Blir det någon ändring eller ska det vara såhär? Syftar främst på startsidan..
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-29, 14:30 #3
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Citat:
Jag tycker det var lite väl för mkt misstag att byta till det nya och sedan inte förvänta sig en reaktionschock (AB) från medlemmarna. Känns som 3 trappor ner i utvecklingen.
Att byta ut förstasidan var nog det som gav största chocken, iallafall för mig...

Citat:
Mortekai: Nu förstår jag inte riktigt om du försöker försvara designbytet eller inte, men i alla fall.

"Jag gissar att du syftar på översikten som var i centrum tidigare och idag fått en lite undanskymd tillvaro? Högerkolumnen på förstasidan är faktiskt samma som tidigare, fast utan information om vilken tråd som var den senaste, vem som skrev osv. Istället visas det med en ikon att nytt har postats där."

Är det inte just det som har gjort att det blivit sämre?
Tidigare var det ännu sämre för då syntes det inte ens om det var något nytt postat alls...ny syns det iallafall att något har hänt Jag tänkte om Conny inte sett den ändringen, för den är ju inte direkt annonserad eller så där jättetydlig

Utan att försöka försvara den knepiga index sektionen så är det så att även tidigare såg man bara vad som uppdaterats senast och inte allt som uppdaterats i forumet, så jag gissar att flera med mig iallafall kikade in för att se vad mer som hänt förutom just senaste posten som uppdaterats...men visst känns det lite som man klickar lite i blindo fortfarande...

Citat:
Instämmer helt och hållet med Conny, rörigt är det rätta ordet. Förstår mycket väl vad du försöker säga, Mortekai, och till viss del håller jag med dig också men det enda jag, och tydligen många andra, velat använda WN till är ett snabbt och smidigt forum och det är borta nu. De nya funktionerna struntar jag faktiskt blankt i, har aldrig saknat detta.

Jag vill framför allt spara tid när jag använder internet och det gör jag inte nu.
Jag förstår hur du känner, det är aldrig kul att behöva sätta sig ner och lära sig vad alla saker gör när man bara vill kunna snabbt läsa vad som händer och posta svar när det är intressant.

En uppdatering till nya IPB hade kanske varit ett bättre val eller om man skapar ett nytt tema som inte plottrar ner och förvirrar så kanske det kan hjälpa till i övergången.
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-30, 20:09 #4
Simonees avatar
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2006
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare
Simonees avatar

Reg.datum: Oct 2006
Varför kan jag inte se de pm jag har skickat? De finns helt enkelt inte?
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-30, 20:39 #5
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Simonee Visa inlägg
Har du aktiverat PM i kontrollpanelen?
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-30, 21:07 #6
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Simonee Visa inlägg
Menar du att skickade PM som du hade sparat sedan tidigare försvunnit? Eller när du skickar nya PM nu?

Om du menar nya PM du skickar:
Kontrollpanel -> Redigera alternativ -> Privata meddelanden -> Save a copy of sent messages in my Sent Items folder by default
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-31, 14:26 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Man blir "utloggad" för snabbt. Om man lägger lite tid på att svara på en tråd så glömmer forumet vilka inlägg som är olästa.
Oläst 2009-08-31, 14:48 #8
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Känns som dödsstöten för WN om ni tänker lämna det såhär. Dags att se sig om efter alternativ känns det som
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-31, 15:02 #9
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jag stör mig även på att när man går in på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" så får man upp en cachad sökning. Hur ska man veta om det har skrivits något nytt om man får upp en cache som kanske är 10 minuter gammal?

Det kan ha skrivits något nytt, men man ser det inte. När man sedan kommer tillbaka några timmar senare kanske man missar det nya eftersom det skrevs efter att man senast var aktiv och därför tror systemet att det inte är nytt.

Det optimala skulle vara om systemet kommer ihåg det senaste lästa inlägget i varje tråd för varje användare. Då kan man läsa några av de inlägg som är olästa (men man är inte tvungen att läsa alla nya), och när man kommer tillbaka senare så är de olästa fortfarande markerade som olästa.

Senast redigerad av BjörnJ den 2009-08-31 klockan 15:04
Oläst 2009-08-31, 17:51 #10
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Jag stör mig även på att när man går in på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" så får man upp en cachad sökning. Hur ska man veta om det har skrivits något nytt om man får upp en cache som kanske är 10 minuter gammal?

Det kan ha skrivits något nytt, men man ser det inte. När man sedan kommer tillbaka några timmar senare kanske man missar det nya eftersom det skrevs efter att man senast var aktiv och därför tror systemet att det inte är nytt.

Det optimala skulle vara om systemet kommer ihåg det senaste lästa inlägget i varje tråd för varje användare. Då kan man läsa några av de inlägg som är olästa (men man är inte tvungen att läsa alla nya), och när man kommer tillbaka senare så är de olästa fortfarande markerade som olästa.
Så funkar ju redan vbulletin: http://www.wn.se/search.php?do=getnew
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
awesome, bättre, nyheter, vbulletin, webmasternetwork, wn.se

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017