FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Nya Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 17.27% |
Socialdemokratiska Arbetarepartiet |
7 | 5.04% |
Centerpartiet |
4 | 2.88% |
Folkpartiet Liberalerna |
4 | 2.88% |
Kristdemokraterna |
2 | 1.44% |
Vänsterpartiet |
2 | 1.44% |
Miljöpartiet de Gröna |
3 | 2.16% |
Junilistan |
2 | 1.44% |
Sverigedemokraterna |
7 | 5.04% |
Piratpartiet |
84 | 60.43% |
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#141 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Ska det ses som ett slags bevis på att utvecklingen skulle stannat kvar på 1900 talet om det inte vore för upphovsrätten? Jag säger inte att patent och upphovsrätt nödvändigtvis är dåligt i den marknadsekonomi vi lever i, men man brukar ju säga "må bäste man vinna", eller "survival of the fittest". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Moores lag ? Moores lag beskriver så vitt jag vet utvecklingstakten gällande datorers/transistorers prestanda, vilket känns väldigt snävt i sammanhanget, det är väl inte explicit den typen av utveckling vi pratar om. Men igen, inför gärna nya regler, däremot kan jag personligen aldrig "skriva under" på att NÅGON försöker TA rättigheter från någon till EGEN gagn, ens om man vill hävda att det är för "mänsklighetens bästa", detta har ju försökts tidigare (i historien) av såväl kyrkan som totalitära stater, och i efterhand (med facit i hand) har detta alltid (?) fördömts... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#145 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nya TLD:er är bra för alla som sitter på bra RIKTIGA TLD:er eftersom värdet på dessa kommer öka när var och varannan tattare lanserar sin egna dåliga TLD. Det är ungefär som att lansera 100 dåliga polska bilmärken i Sverige till överpris. Aldrig skulle så många köpa Saab eller Volvo som då
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte läst hela tråden så om det redan sagts så ber jag om ursäkt. Men det finns ju faktiskt representanter i många av de andra partierna som motsätter sig Ipred och allt vad det nu heter. Är det då personval så kan man ju faktiskt hitta en representant från ett icke-enfrågeparti som representerar ens ståndpunkt i just piratfrågan.
Jag kommer gå och rösta och jag är tydligen en av få som inte ser piratpartiets fråga som den mest avgörande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Immaterialrätt skyddar den som skapat något från att någon annan snyltar på dennes idé innan han kunnat tjäna pengar på den. Patent är ganska kortvariga. Upphovsrätten är längre, men där talar vi ofta om betydligt längre intjänandetider. Du tycker det vore rätt om jag plagierade alla dina hemsidor och publicerade dessa under så snarlika namn som jag kan köpa och börjar ta dina affärer...?
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tror det är 50år efter din död i Sverige, och EU vill höja till 70år. Tyvärr så har jag inga källor, så jag kan minnas fel.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Självklart har stora företag fördelar, men det är ju inga fördelar som GIVITS dom, det är fördelar som skapats under resans gång, dom har i princip alla startat som små "enskilda" firmor, och den storleken vi pratar om är ju egentligen bara att det är 1000 "du" som ska ha betalt (vilket är "nackdelen") och 1000 "du" som har inflytande, kan påverka, såväl inåt som utåt (vilket är "fördelen"), jmf. med 1 "du" som det var från början, därför menar jag att storleken är "ointressant" (jag har frågat förut, men aldrig fått något svar, när, på vilken nivå dessa företag blir dessa stora onda väsen som det är okej att vända sig mot, är det vid en viss omsättning, vid ett visst antal anställda... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||