FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Nya Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 17.27% |
Socialdemokratiska Arbetarepartiet |
7 | 5.04% |
Centerpartiet |
4 | 2.88% |
Folkpartiet Liberalerna |
4 | 2.88% |
Kristdemokraterna |
2 | 1.44% |
Vänsterpartiet |
2 | 1.44% |
Miljöpartiet de Gröna |
3 | 2.16% |
Junilistan |
2 | 1.44% |
Sverigedemokraterna |
7 | 5.04% |
Piratpartiet |
84 | 60.43% |
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#131 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om man tar artister/låtskrivare som exempel, så vill man/ni ju i princip gå in och göra en hel "bransch" livegen. Det som är roligt med det att det är NI som har gjort den branschen till vad den är, det är samma generation som tillåter någon att bli stjärna, många blir det helt utan motprestation. Men nu vill ni s.a.s. plocka ner dom här stjärnorna, men ni vill inte göra det på samma sätt som ni skapade dom, istället vill ni att staten, samma stat, samma politik och politiker som ni hyser sådant förakt för, ska gå och göra detta åt er...och dessutom har ni mage att gnälla när ni inte tycker att ni får den respons ni vill ha...hm...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förstår inte hur du tänker när du likställer en domän med ett patent/varumärke. Du menar att det är stört omöjligt att driva igenom projektet utan just den där domänen? Jag tycker du överdriver domänens betydelse i det fallet. Ett patent förbjuder ju någon annan att genomföra samma idé, det gör aldrig en domän. Jämförelsen tycker jag är helt felaktig.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Domännamn kommer ju mer eller mindre att förlora allt "egenvärde" samma sekund som ICANN släpper fritt för egna TLD:er. Då kan vem som helst (med tillräckligt med pengar) sätta upp newyork.swe eller newyork.gummianka.
Eller kanske bara www.newyork, som visserligen blir det mest unika som kommer att finnas :P Eftersom Dan dessutom har släppt stora delar av sin sajt under CC, så är det ju bara att köra! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Patentmöjligheten är faktiskt en viktig demokratisk fråga som handlar mycket om rättvisa förhållanden. Om en upphovsman inte kan skydda sina skapelser så har vem som helst möjlighet att kopiera verket och med bättre resurser så kan denne ta över helt. Det gör i slutändan att skapelseförmåga och hårt arbete inte belönas.
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilket utfall! Haha, roligt att webmasters har så sund inställning till EU-valet... Till den som sa att en röst på PP är bortkastad så kan man bara konstatera att ALLA röster till EU-parlamentet är i princip bortkastade, så då kan man lika gärna göra en ordentlig opinionsyttring av det och säga ifrån. Även om det inte kommer ha någon reell effekt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla på den här videon! Är du förd bakom ljuset? rösta på PP.....
Discoteken Dödar Dansbanden - ala 1979 ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är helt ointressant för den grundläggande diskussionen om vi pratar om domäner, musik, patent, fillm, bilder...allt jag har är jag, allt du har är du, tycker du att jag ska dela med mig av det jag gör, så är det väl inte på något sätt orimligt att du gör samma sak, och som Dr. Phil säger, VAR den förändring du önskar. Missunnsamhet är i alla fall väldigt oklädsamt. Inom dessa ramar så jag absolut för fri fildelning, om än aldrig PP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
|||
Flitig postare
|
[QUOTE=tartareandesire,May 14 2009, 21:20]
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det finns ingen teoretisk gräns för hur många newyork.TLD det kan finnas, bara en ekonomisk. Ett domänamn är inte jämförbart med ett patent. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|