Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är det som gör WN så dött?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-20, 19:22 #71
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Måste blivit det för många i denna tråden eller nåt? Jag har inga problem och tycker heller inte WN har några problem som nya funktioner kan lösa.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 19:31 #72
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Måste blivit det för många i denna tråden eller nåt? Jag har inga problem och tycker heller inte WN har några problem som nya funktioner kan lösa.
Har sett flertalet användare i denna tråden som jag aldrig sett någongång & flera användare som jag inte sett på ett bra tag, vissa minst 1 år sedan, dom har gett flera förslag på hur WN kan förbättras men väljer man att bara blunda & ignorera så visst blir allt guld & gröna skogar.
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 19:39 #73
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
Har sett flertalet användare i denna tråden som jag aldrig sett någongång & flera användare som jag inte sett på ett bra tag, vissa minst 1 år sedan, dom har gett flera förslag på hur WN kan förbättras men väljer man att bara blunda & ignorera så visst blir allt guld & gröna skogar.
Är det Tapatalk du tänker på som förslag Jesper? Det jag ser i tråden kan sammanfattas i vad Daniel skriver här

http://www.wn.se/showpost.php?p=20504457&postcount=7

Jag tror att det är att jag just har blundat för detta som gjort att WN fortfarande frodas. Behovet finns i guider det hade dragit massa trafik men det hade inte skapat mer aktivitet i forumet. Allt som kräver investeringar skulle bara göra WN mer kommersiellt. Det är precis det jag försökt undvika i 12 år.

Jag kan hålla med om att Tapatalk vore intressant iom att det finns till vB3.

Jag tror även att nyheter kan vara intressant.

Guider skulle vara kommersiellt rätt att gå på.

Jag tror dessvärre att många WN'are som hängde här och är dom vi saknar knegar på ett 7-16 jobb nu i en helt annan bransch. Att bli internet affiliate och jobba med seo är ju inte så hett nu direkt. Kanske Sveriges mest otrygga yrkesgrupp.

Jag känner väldigt många WN'are som hängde här förut privat. Dom har inget problem med WN utan saken att att dom blivit äldre vissa även framgångsrika och dom sitter inte vid datorn en sekund mer än dom behöver. Nya fylls inte på för internet är inte hett på samma sätt som 2003
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 21:32 #74
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Fast att kunna sitta med telefonen på sin fritid eller i soffan och svara på inlägg och navigera lätt på wn skulle inte vara någon försämring.

Jag tror absolut att de som du beskriver som "sitter inte vid datorn en sekund mer än dom behöver" eventuellt skulle kunna börja använda WN igen på sin dö-tid som väldigt många idag använder sin telefon till att kika runt.
Yllas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 21:59 #75
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Är en ny generation och internet förändrats, tidigare generation hade mer kunskaper allmänt kändes det som.

Sista åren så väldigt låg nivå på frågor, även sådant google hade klarat av svara på.

Inget på internet är vad det var en gång i tiden, men det nya unga generationen vet inget om det

Men visst jag läser WN rätt ofta, även om jag inte svarar på allt alltid. Just nu är jag i kontingenten Afrika sedan blir det Mellanöstern. Men har faktiskt läst WN över satelit flera gånger med.

Men kan tänka mig många har andra typ av jobb och inte tid sitta på WN, har man ett 8-17 jobb sedan förlorar några timmar till o från jobb så prioriterar många andra saker före.

För nivån är väldigt låg idag ofta, finns vissa områden som håller högre nivå men rent allmänt lågt.

Om jag tycker något ska förändras med WN, Ne inte precis. Jag är inte så gnällig av mig på sådant. Delvis problem med OT även om jag själv bidrar till det en del hade kanske bättre kunnat fördelat ut OT till specifiks OT trådar om vissa ämnen.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 22:05 #76
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Är en ny generation och internet förändrats, tidigare generation hade mer kunskaper allmänt kändes det som.

Sista åren så väldigt låg nivå på frågor, även sådant google hade klarat av svara på.

Inget på internet är vad det var en gång i tiden, men det nya unga generationen vet inget om det

Men visst jag läser WN rätt ofta, även om jag inte svarar på allt alltid. Just nu är jag i kontingenten Afrika sedan blir det Mellanöstern. Men har faktiskt läst WN över satelit flera gånger med.

Men kan tänka mig många har andra typ av jobb och inte tid sitta på WN, har man ett 8-17 jobb sedan förlorar några timmar till o från jobb så prioriterar många andra saker före.

För nivån är väldigt låg idag ofta, finns vissa områden som håller högre nivå men rent allmänt lågt.

Om jag tycker något ska förändras med WN, Ne inte precis. Jag är inte så gnällig av mig på sådant. Delvis problem med OT även om jag själv bidrar till det en del hade kanske bättre kunnat fördelat ut OT till specifiks OT trådar om vissa ämnen.
+1 bra talat
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-21, 07:55 #77
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Medlem

Min åsikt som kanske inte tas speciellt seriöst för att man inte skriver ofta nog eller berättar ens CV offentligt, är att ni absolut prioriterar fel, eller ser på detta på fel sätt och inte ser eller lyssnar på det klagas på. Det klagas på att det är "dött", och man löser det genom att göra sidan smidigare att läsa, kanske mer sökvänlig, lättare och snabbare att kommentera medan man inte är vid en dator osv. Man skapar funktioner som gör att det är roligare att interagera med andra medlemmar. Det är inte stora grejer att lösa.

Notera dock att jag vet mer än väl hur man driver forum. Har drivit forum längre än WN existerat. Skapat och sålt ett par ..., och jag vet att man inte bara gör massiva förändringar och tror det löser allt. Då skrämmer man lätt bort de trogna medlemmarna.

Men att bara fäkta bort allting som om att det är döfött från början skickar inte bra signaler. Och för många sådana tjurigheter ger upphov till att någon annan faktiskt finner det intressant nog att konkurrera, och har denne person tur (mer tur än skicklighet) så kommer WN förlora än mer och hamna i en spiral nedåt mot sin död. WN är inte där idag, men varför riska.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-21, 08:27 #78
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2011
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar

Reg.datum: Jun 2011
Är det så dött då?
Tycker det är relativt mycket aktivitet med tanke på självreklamsförbudet!?
Som jag motvilligt erkänner är bra
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-21, 08:59 #79
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
Min åsikt som kanske inte tas speciellt seriöst för att man inte skriver ofta nog eller berättar ens CV offentligt, är att ni absolut prioriterar fel, eller ser på detta på fel sätt och inte ser eller lyssnar på det klagas på. Det klagas på att det är "dött", och man löser det genom att göra sidan smidigare att läsa, kanske mer sökvänlig, lättare och snabbare att kommentera medan man inte är vid en dator osv. Man skapar funktioner som gör att det är roligare att interagera med andra medlemmar. Det är inte stora grejer att lösa.
Det beror väl lite på. Ifall förlusten till stor del beror på nätets utveckling, Facebook, LinkedIn osv. så ger förändringarna nog ingen större effekt på aktiviteten även om ett gäng befintliga medlemmar säkerligen skulle bli lite gladare

Senast redigerad av tartareandesire den 2015-01-21 klockan 09:01
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-21, 09:16 #80
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det beror väl lite på. Ifall förlusten till stor del beror på nätets utveckling, Facebook, LinkedIn osv. så ger förändringarna nog ingen större effekt på aktiviteten även om ett gäng befintliga medlemmar säkerligen skulle bli lite gladare
Alla forum kämpar med samma sak och om man är mån om att motverka detta måste man erbjuda snarlika tjänster, men inte ändra det som fungerar och som är bättre än Facebook etc.

Gör man livet bättre för existerande medlemmar, lockas nya att registrera sig och delta eller att våga skriva för första gången (vilket beror mycket på hur hård stämningen är på nya personer som skriver).
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017