Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är det som gör WN så dött?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-19, 18:01 #51
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Nim är nykomling, men har örnkoll på historik. Vem är du?
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 01:21 #52
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Har WN som tidsfördriv

Förutom Tapatalk och/eller mobilanpassad design, vore det guld om man kunde "gilla" inlägg lite som det fungerar på många andra forum. Ibland håller man med någon, men vill inte bara citera med "håller med" eller (ännu värre) "+1". Om inlägg som flera personer gillat får en stjärna blir det även lättare att skumma äldre och längre trådar i jakt på läsvärt.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 09:27 #53
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av BHS Visa inlägg
Gammalt inlägg från Thomas http://www.wn.se/showpost.php?p=8750&postcount=26, men kanske aktuellt när man ser på klagomålen?
Täcker inte annonserna till höger serverkostnaden ens? Arbetskostnaden kan jag tänka mig blir svår att räkna hem. Har själv haft lite av samma problem med mina forum. Den tid det tar att uppdatera och administrera ett forum är svårt att räkna hem, när man börjar räkna på tiden det tar. Tyvärr kommer det en 1-2 säkerhetshål per år för vbulletin.

Sen kan jag hålla med om forum och Google rankingen. Något har hänt. Google verkar aktivt har rankat ner dem, alternativt har Panda / Penguin på något sätt påverkat många forum. Lite synd, tycker forum är en bra källa till opartisk information. Kanske något Google ändrar på i framtiden?
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 09:37 #54
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Förutom Tapatalk och/eller mobilanpassad design, vore det guld om man kunde "gilla" inlägg lite som det fungerar på många andra forum. Ibland håller man med någon, men vill inte bara citera med "håller med" eller (ännu värre) "+1". Om inlägg som flera personer gillat får en stjärna blir det även lättare att skumma äldre och längre trådar i jakt på läsvärt.
Håller med. +1

Nej, men har saknat den funktionen också. Mest för att kanske bekräfta
att man läst något eller tagit del av något t.ex. en tråd med många som
tipsar om olika saker. Istället för att tacka av var och en med ett nytt
inlägg så skulle man kunna "like":a sig ner i tråden :P

Vi behöver ju inte kalla det like eller +1. Kan ju ha något intern
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 09:40 #55
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Medlem

Problemet är att INGET händer på WN vad gäller utveckling och ta sajten framåt. Det finns en rad småsaker som skulle göra interaktiviten mycket bättre.

Om inte nuvarande ägare är intresserade och tycker mest det är jobbigt att behöva lägga tiden, kan inte sajten släppas till någon som har tid och vill ta den vidare genom att satsa lite av sin egen tid samt pengar?

Jag försöker inte vara snorkig när jag säger det utan välmenat. Jag har drivit många forum och kan vbulletin rätt väl, så hör av dig om du vill.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 10:32 #56
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Så när nu WN bashats på några sidor och ägarna tycks ha annat att göra, finns det några eldsjälar som är intresserade av att dra igång en liknande sajt som öppet projekt utan ägare och med mer engagemang? (inget ont om Thomas)

Forumet skulle kunna hostas på Discourse och eventuella riktlinjer/regler på Github.

Och om nu forumets ägare inte tjänar något som helst på WN utan driver sidan av ren välvilja så förmodar jag att de inte heller tar bort denna post.

Senast redigerad av Adestro den 2015-01-20 klockan 10:39
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 11:02 #57
BHS BHS är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2012
BHS BHS är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Som sagt jag ser själv inte hur mobilanpassad design/tapatalk skulle öka postande. Öka kvalitén på inläggen kanske hade varit mer intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
Problemet är att INGET händer på WN vad gäller utveckling och ta sajten framåt. Det finns en rad småsaker som skulle göra interaktiviten mycket bättre.
Då kanske du borde dela med dig av denna rad småsaker istället?

WN är väl ett av de enda forumet som har överlevt? webforum.nu, phpportalen.net etc är totalt döda. Sen alla andra som försökte men försvann omedelbart.

Varför inte komma riktiga förslag istället för att grina?
BHS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 11:04 #58
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Forumet skulle kunna hostas på Discourse och eventuella riktlinjer/regler på Github.
Varför Discourse, IMHO så känns det inte lönt att ersätta ett etablerat forum med ett annat forum, skall man lansera något nytt vore det ju bra om det innehöll något mer än ett bara forum, mer åt community hållet, funktioner för projektsamarbeten å massa annan skit.

Inte för att detta var något jag förväntade mig när jag skapade denna tråden men ja
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 11:19 #59
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av BHS Visa inlägg
Som sagt jag ser själv inte hur mobilanpassad design/tapatalk skulle öka postande. Öka kvalitén på inläggen kanske hade varit mer intressant.

Då kanske du borde dela med dig av denna rad småsaker istället?

WN är väl ett av de enda forumet som har överlevt? webforum.nu, phpportalen.net etc är totalt döda. Sen alla andra som försökte men försvann omedelbart.

Varför inte komma riktiga förslag istället för att grina?
Absolut. Har nämnts av mig samt andra. Men interaktivitet med möjlighet att "Gilla" inlägg, fixa Tapatalk och ett mobilt tema som förenklar vy i mobilen när man ibland klickar sig hit via mobilen. Det är 3 småsaker.

Nästa rekommendation är att gå upp till vB 4.* för då finns det massor av s.k. plugins för att än mer skapa fler roliga funktioner.

Fler smilies än standard vore ju oxå vettigt. De som visas nu är mer än tråkiga och inget man drar på smilbanden för eller kan använda som lek och ploj (vissa smilies, t.ex öl-smilie, banka med hammare osv...)

Designen är även något som behöver piffas till. Vilket förstås kräver lite mer tid, men det finns flertalet teman man kan köpa som är några klick sen är det klart.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-20, 12:45 #60
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2014
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar

Reg.datum: Jul 2014
Citat:
Så när nu WN bashats på några sidor och ägarna tycks ha annat att göra, finns det några eldsjälar som är intresserade av att dra igång en liknande sajt som öppet projekt utan ägare och med mer engagemang? (inget ont om Thomas)

Och om nu forumets ägare inte tjänar något som helst på WN utan driver sidan av ren välvilja så förmodar jag att de inte heller tar bort denna post.
Hur ska ett forum drivas utan ägare? Hur ska ekonomi, organisation osv skötas utan ägare? Finns det något exempel på detta?
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017