Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker samarbete

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-09, 21:05 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
Jag förstår fortfarande inte varför du tycker att man behöver mer "tur" när man använder sig av extern hjälp, extern hjälp tillåter ju dig att erbjuda dina kunder enormt mycket mer produkter/tjänster. På vilket sätt är det "tur" att låta kunderna ha större valmöjlighet så dom kan hitta exakt det dom vill ha. Det hjälper ju dig knappast om du så når ut till 2 miljarder människor om du bara har erbjuder några få produkter/tjänster som kanske majoriteten inte ens är intresserad av? Ett större utbud ger ju dig såklart mycket större chans att kunderna hittar något dom vill köpa. Det kallar inte jag för "tur" iaf.

Om det redan går med mycket vinst så kan du ju lätt redan nu anställa programmerare & support till företaget & dra igång det direkt på svenska marknaden. Med din nuvarande vinst kan du även ge bort det administrativa till en revisionsbyrå sålänge medans du etablerar dig. Vips, nu har du allt som du bett om utan att ha behövt ge bort en endaste % av företaget. Du äger då 100% av dom miljarderna du kan omsätta i framtiden.
Jag har aldrig sagt att jag inte skall ha "extern hjälp" funktionen, det jag syftar till är att jag inte behöver det för att få det hela att gå bra i början, självklart förstår jag poängen med större sortiment.

Tanken var att jag skulle expandera till Sverige under sommaren eller strax efter sommaren... Men tänkte om det finns en villig partner som ger lite push till denna projekt då kan jag dra igång den svenska delen redan nu, då varje dag som går är förlorade pengar.

Min nuvarande vinst har gått till utveckling av ytterligare "tjänster" över 100K senaste halvåret så jag får vänta ett tag för att tjäna in till expantionen i Sverige om jag vill göra det helt själv.

Jag vet vad jag gör och det fungerar redan, bara för att jag inte ger alla detaljer betyder det inte att jag inte vet vad jag gör.

Jag vet EXAKT vad jag gör och kan denna projekt ut och in, men som sagt offline företagande är inte min starka sida.

Är det någon som är seriös kan vi träffas och prata, så inser denna att det är bästa erbjudandet någonsin jag kommer med. Att gå i extremt mycket detaljer gör jag inte förrän jag vet att vi skall samarbeta på riktigt.

Många utan kreativitet...

Senast redigerad av Lindalicious den 2015-01-09 klockan 21:12
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-13, 10:55 #2
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2013
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jag har aldrig sagt att jag inte skall ha "extern hjälp" funktionen, det jag syftar till är att jag inte behöver det för att få det hela att gå bra i början, självklart förstår jag poängen med större sortiment.

Tanken var att jag skulle expandera till Sverige under sommaren eller strax efter sommaren... Men tänkte om det finns en villig partner som ger lite push till denna projekt då kan jag dra igång den svenska delen redan nu, då varje dag som går är förlorade pengar.

Min nuvarande vinst har gått till utveckling av ytterligare "tjänster" över 100K senaste halvåret så jag får vänta ett tag för att tjäna in till expantionen i Sverige om jag vill göra det helt själv.

Jag vet vad jag gör och det fungerar redan, bara för att jag inte ger alla detaljer betyder det inte att jag inte vet vad jag gör.

Jag vet EXAKT vad jag gör och kan denna projekt ut och in, men som sagt offline företagande är inte min starka sida.

Är det någon som är seriös kan vi träffas och prata, så inser denna att det är bästa erbjudandet någonsin jag kommer med. Att gå i extremt mycket detaljer gör jag inte förrän jag vet att vi skall samarbeta på riktigt.

Många utan kreativitet...
Är du säker på att din idé är så bra? Om du redan finns i flera länder och det går bra - borde inte vinsten på ett halvår överstiga 100 000 kr? Jag menar, det skulle ju kunna bli en miljardindustri på bara några år..

Sorry, pengar finns men som andra skriver så är det inte speciellt så givande att ens boka ett första möte för att talas vid vad allt handlar om.

Men ett tips på vägen - det du söker med "offline"-företagande kan du lätt anlita konsulter för. Jag kan ingenting om den biten heller direkt, jag skickar bara iväg alla mina papper till min bokföringsbyrå och tar emot en faktura på 10-20 lök per år.
MrClick är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-13, 13:06 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av MrClick Visa inlägg
Är du säker på att din idé är så bra? Om du redan finns i flera länder och det går bra - borde inte vinsten på ett halvår överstiga 100 000 kr? Jag menar, det skulle ju kunna bli en miljardindustri på bara några år..

Men ett tips på vägen - det du söker med "offline"-företagande kan du lätt anlita konsulter för. Jag kan ingenting om den biten heller direkt, jag skickar bara iväg alla mina papper till min bokföringsbyrå och tar emot en faktura på 10-20 lök per år.
Jag är säker, problemet är den att jag är lite "dum" som ger bort hälften i utbyte mot offline hjälp. Så inte undra på att det låter overkligt.

Vad är det för företag som sköter offline biten, är det bara bokföringen dem sköter?
Lindalicious är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017