FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Almi kräver en utförlig affärsplan och produktbeskrivning för att ens överväga ett möte, det bör du veta om du varit där. Har du en sådan, om så, varför inte posta affärsplanen här eller till intresserade? Jag har själv varit hos Almi för något år sedan och då var det snabba puckar som gällde, dock var det deras avtal som fick oss att backa.
|
|||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Väntar på samtal från dem, de lär ringa nu i veckan skulle ta 1 vecka. Men tror ALMI kommer att dröja ett bra tag, att man får göra allt ändå själv. Som sagt företagande och skattefrågor är min svaga sida, så jag lär inte imponera på ALMI på den biten ![]() Vore bättre med en driftig och ambitiös entreprenör som redan lyckats som partner, då kan man komma igång ganska omgående med det hela. Jag vet exakt hur jag skall nå resultat/vinst men inte den blekaste när det gäller företagandet "offline". Troligen bättre också om jag får fokusera på det jag är bra på, då går det ännu bättre. Varför backade ni från avtalet? Dåliga villkor? |
||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Finns det inget företag som "stödjer" hela offline biten om jag betalar för det? Att jag betalar dem säg 500kr-1000kr per månad och dem sköter allt vad offline heter med möten då och då. Jag vill bara etablera något som har funkat bra utomlands i Sverige, det är inget nytt ide, så det kanske är därför jag verkar ovillig att höra på kritik. Logiken är: Det funkar utmärkt redan, så vad finns det att kritisera egentligen. |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du är beredd att betala upp till 1000kr per månad - men detta är igång inom 3 månader och vinstdrivande från start - hur har det gått från 300.000 till 3000? Detta går inte ihop.. Men ja, revisor är vad du eftersöker och de hjälper dig med allt pappersarbete så du kan fokusera på vad du kan. |
|||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ok kanske jag bör ringa runt och höra hur olika företag kan hjälpa mig, berätta hur det ligger till osv. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|