FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är givetvis leverantören som måste göra identitetskontroll vid kreditförsäljning så man är säker på att det verkligen är rätt person som beställer och därmed tar på sig en skuld. Minderåriga får inte skuldsätta sig, än mindre skuldsätta andra personer.
Även vuxna kan ju använda andra vuxnas personnummer och principer är ju densamma, dvs den som är utsatt för identitetsstöld är oskyldig, leverantören har ansvar att göra identitetskontroll vid kreditförsäljning. som säljare får man inte vara så girig att man struntar i att göra en säker identifiering vid kreditförsäljning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
När jag jobbat med konsultuppdrag så har jag haft en direkt personlig kontakt med kunden. Men jag har gått på nitar ändå. Man får helt enkelt räkna med vissa kundförluster (alldeles oavsett om det är kredit-, bedrägeri, transportskade- eller andra förluster). Dra lärdom, ta fram lagom åtgärder och ta kalkylerade risker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Trodde bara att du visste hur en ID-koll funkar på nätet i Sverige, eftersom du uppmanade alla att göra en sådan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag tycker det är en styggelse att hela samhället är uppbyggt på att försäljning ska ske på kredit. Varför då egentligen? Det låser massor med kapital för företagen och exponerar företagen för helt onödiga risker. Samtidigt så kan en privatpersons ekonomi förändras under kredittiden så risker som inte fanns vid köpet kan uppstå innan betalningen ska ske. Det är vanligt för personer som lever på marginalen. Dessa personer kan vara helt utmärkta kunder om man bara låter bli att sälja på kredit till dem. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-10-10 klockan 07:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||