FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Skyller hon igen på dottern så medelar du dem båda att du kommer driva ärentet till tingsrätten på dottern för urkundsförfalskning. Även som mindrigårig är det straffbart och hon kan dömas till samhällstjänst m.m. Det är lite kolera eller pest över problemet för mor och dotter, mamman hänvisar till dotter som har gjort det, men som föräldrar har vi ett ansvar som vi inte kan I en tingsrätt smita undan, utan blir betalningsskyldig. (jag resarverar mig från att lagarna har ändras sedan jag flyttade från Sverige) //Lennart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dessutom är en person som inte är straffmyndig inte åtalbar. Men även personer som är mellan 14-17 år hanteras med silkeshandskar. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-10-10 klockan 18:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
vem är skylld till att minderårig beställer med fel personnr? Och hur ska han göra för att få sina stålar. Det var de frågorna som jag svarade på. Som företagare hade jag inte gjort det utan haft med det i min försäljningskalkyl. Jag drev tidigare flera mycket populära ungdomsklädes butiker I Malmö region med inriktning på tjejer I åldern 15-30 år och vi visste att vi skulle få mycket stölder eller försök till stölder. Vi hade med det i försäljningskalkylen, men givetvis försökte vi avstyra stölder eller stöldförsök genom bevakning, larm, kamera m.m. Med andra ord; Oavsätt branch få man räkna med svinn och det är bättre att ibland bita i det sura äpplet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||