FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Observera att det är Moderaten Åbjörn som jag syftar på då det är han som inspelningen avser, upptäckte nu efteråt att det var ytterligare en moderat som gjort uttalanden vilka jag inte såg först men det är inte dom som jag vill diskutera här utan enbart Åbjörns. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Förlossning 20k Föräldraledig 200k Dagis (5år) 100k Grundskola 9år: 810k + mat Gymnasiet 3år 400k +mat Sen 18år gratis tandvård. Lite vad du har "fått tillbaka" som du säkert tar för givet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://youtube.com/watch?v=vdi-Lg9pwkY Som små-/egenföretagare är föräldraledighet inget som är aktuellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har man låg inkomst får man mer tillbaka av skatten än du betalar. Men om man har jobb i 40 år och ligger över medelinkomst betalar du mer skatt än du får tillbaka.
Mer rättvist är att man själv betalar för det man använder, istället för vara en parasit och inte betala full pris eller åt andra håll bli rånad för betala för andras utbildning. Jag betalar 160EUR mån för min privat sjukvårdsförsäkring vilket är mindre folk betalar i skatt till sjukvård i Sverige genomsnitt. Och då får jag sjukvård världen över på privatsjukhus på högsta nivå (undantag USA). Så i princip betalar man extrem dyr sjukvård i Sverige och får värdelös vård. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja finns väldigt många länder med 0% skatt eller mycket låg skatt som har många gånger bättre vägar än Sverige.
Fast i dom länder får folk ta mer eget ansvar, och staten använder pengarna på mer prioriterade saker dom vägar. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ni som röstar på SD ger ert förtroende till några av dessa politiker: http://www.lajkat.se/14-saker-du-mas...-sd-pa-sondag/
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|