FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag röstar på SD.
Är så trött på den svenska "solidariteten" där allt bara cirkulerar kring känslor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du är trött på den svenska solidariteten! Till skillnad från vilken solidaritet? 1. Det är ju den som SD bygger sitt partiprogram på! 2. OK, men då skippar vi solidariteten så får vi se hur du reagerar när du inte längre har någon välfärd att vända dig till, inga arbetslivsförsäkringar, ingen trygghet över huvud taget. Hoppas att du bor i rätt kommun bara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fick ett jobb i Stockholm efter att ha klarat mig på mina sparpengar i några veckor. Jag försökte hitta ett lokalt jobb först och främst för att slippa pendla till Sthlm vilket tar 4-5 timmar om dagen tur/retur. Hade ett dilemma och det var att mina pengar antingen räckte till att betala räkningar eller till att köpa pendlarbiljetten. Gick då till socialtjänsten för att få hjälp med min ekonomiska situation för en (1) månad och tror du man fick det? Nej. Köpte pendlarbiljetten ändå och diverse räkningar, etc. gick till inkasso. Men jag fick iaf ett jobb. Vad jag menar med att jag är trött på svensk solidaritet, är att man ska hjälpa alla överallt, men man skiter i de som bidrar till välfärden. Bara de som inte kan eller vill göra något får ta del av välfärden (iaf i Eskilstuna). Och varför SD? Jag har inget förtroende för de partier jag vuxit upp med. Kristdemokraterna skulle kunna vara ett alternativ men de har för lite mandat för att kunna ändra på något. Senast redigerad av Kimppa den 2014-09-09 klockan 08:37 Anledning: komma-tecken, etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Svaret kan ju inte rimligen vara att vilja ha en ny hitler?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Förlossning 20k Föräldraledig 200k Dagis (5år) 100k Grundskola 9år: 810k + mat Gymnasiet 3år 400k +mat Sen 18år gratis tandvård. Lite vad du har "fått tillbaka" som du säkert tar för givet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://youtube.com/watch?v=vdi-Lg9pwkY Som små-/egenföretagare är föräldraledighet inget som är aktuellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||