FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Read Only
|
Man kan nog inte se det så svart/vitt men jag håller med till viss del att det känns farligt att rösta på SD.
SD har ju några bra åsikter, men det finns mycket folk som bara följer dem av hat för invandrare och det är mycket farligt. Om man röstar på SD ska man ha klart för sig varför man gör det och inte för att man tror att man blir av med alla invandrare. Hur många svenska är helsvenskar här? Jag själv är 50% tysk tex. Tänk er ett samhälle där SD hade 100%, då skulle jag byta planet. Något som jag tycker är bra är att de vill försöka lösa vårt problem med tiggare. Det är faktiskt inte så kul när man går till butiken och så står det tält utanför (Inget skämt, det har hänt mig). synd bara att M är för fega att göra något åt det. iom att jag har eget företag så känns det som att M är det bästa valet för mig, rätta mig om jag har fel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Måste vi inte utgå från att människor som röstar på SD i första hand gör detta pga. den politik som partiet driver? Personligen är jag intresserad av att höra vad som anses vara rasistiskt i SD:s politik. Senast redigerad av spexer den 2014-09-08 klockan 12:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Oavsett vad lär det bli en minoritetsregering efter valet, precis som 2010. Om inte Mp eller C byter block, men det känns långsökt.
Kommer nog att bli en hel del kohandel likt detta när SD går framåt: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5957434 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är klart SD:s partiprogram är välfriserat för att inte verka rasistiskt, och det är inte direkt någon "dold agenda" när de gång på gång sprider rasistisk sörja. Och Ekeroth själv medgivit att han hjälpt/hjälper Avpixlat, en sida som sprider namn på misstänkta (alltså: enligt lag oskyldiga) personer bara för att dessa råkar ha en viss hudfärg och ha sitt ursprung från ett annat land än Sverige.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Utan tvekan är SD sprungen ur en "brun" rörelse, då de i slutet av åttiotalet samlade och organiserade ett gäng högerextremister (främst från BSS, Sverigepartiet och Framstegspartiet) och sedan fick/använde skinnskallar som fotfolk. Att många av dessa var "rasister" är det nog ingen tvekan om. Frågan är väl om det är samma parti i dag?! Men även S, Moderaterna och vänstern har sina lik i garderoben. Sossarna bland annat "sitt" rasbiologiska institut och hade en justitieminister som regelbundet besökte en bordell med unga prostituerade och försökte få igenom ett förslag om att sänka sexualdebutsåldern i Sverige till 13-14 år. Moderaternas, dvs dåvarande Högerpartiets ungdomsförbund (Sveriges Nationella Ungdomsförbund) om inspirerades av Hitler-Jugend och moderpartiet som indirekt stödde apartheidregimen i Sydafrika och andra högerdiktaturer. Och Vänsterpartiets (dåvarande VPK:s) vurmande för diktaturerna i öst. Uppdrag Granskning om det sistnämnda: http://www.youtube.com/watch?v=_hQ47gbFckQ Jag tror man vinner på att hålla debatten saklig och benämna saker för vad dom är. Att det skulle vara många "nazister" på WN finner jag osannolikt. ![]()
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-09-08 klockan 12:16 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Flitig postare
|
M & S tillsammans är inte otänkbart.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
saknar "Direktdemokraternas"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad är agendan med dagens invandring? Är det ett amerikanskt samhälle med lönedumpning, ökat kriminalitet och stora klasskillnader? Jag tror att vi är på väg åt det hållet. Inga länder i väst har en helt oreglerad invandring, vet inte hur det går ihop med allas lika värde!? För visst gör vi skillnad på folk och folk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tror också att vi går närmare ett amerikanskt samhälle. Folk pratar om USA som beviset på att massinvandring fungerar men hur kan man tycka USA är ett gott exempel? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|