Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Laptopskärm gick sönder när jag öppnade den.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-28, 19:49 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Japp, datorn är inlämnad till Netonnet och du är företagskund. Det är bara att vänta.

Nästa dator kommer du beställa från en företagsleverantör där du får en riktig NBD-support och inte ett ställe som säljer eltandborstar och tvättmaskiner.
Billigare produkter som en enklare laptop är knappast värda att köpa från en företagsleverantör.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-29, 14:25 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Billigare produkter som en enklare laptop är knappast värda att köpa från en företagsleverantör.
Med ett pris på 12500 så låter det inte som en enklare laptop i mina öron.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-29, 17:17 #3
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Billigare produkter som en enklare laptop är knappast värda att köpa från en företagsleverantör.
Då får man helt enkelt se till att köpa 2 enklare laptops. Eller kan du vara utan ditt primära arbetsredskap i flera veckor?

Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-29, 21:41 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Då får man helt enkelt se till att köpa 2 enklare laptops. Eller kan du vara utan ditt primära arbetsredskap i flera veckor?

Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support.
Så du finner det helt OK att vara utan i över ett dygn? Nästa dag är en dag för sent ... prepare for failure.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-30, 19:52 #5
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Så du finner det helt OK att vara utan i över ett dygn? Nästa dag är en dag för sent ... prepare for failure.
En laptop i en dag är helt OK för min del eftersom jag kan lösa många problem själv. Mer kritiska saker väljer man istället fyra timmars mission-critical-support på.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-01, 16:50 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Då får man helt enkelt se till att köpa 2 enklare laptops. Eller kan du vara utan ditt primära arbetsredskap i flera veckor?

Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support.
Det finns alltid någon annan dator att använda till akuta saker om olyckan mot förmodan skulle vara framme och vi inte kan lösa problemet själva. Vi har aldrig köpt en dator med någon typ av företagssupport och kommer sannolikt aldrig heller att göra det.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-02, 10:48 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det finns alltid någon annan dator att använda till akuta saker om olyckan mot förmodan skulle vara framme och vi inte kan lösa problemet själva. Vi har aldrig köpt en dator med någon typ av företagssupport och kommer sannolikt aldrig heller att göra det.
Det beror väl lite på verksamheten. Det stora problemet är att installera alla program man behöver på en ny dator. Det tar oftast åtminstone en dag.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017