FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har Netonnet äntligen ringt tillbaka till mig från deras "Kundhanteringsavdelning" och beklagat sig för hur han har betett sig. De säger att de fortfarande måste ta in den för bedömning och det känner jag själv att jag accepterar. Orkar inte bry mig. Men vad tycker ni som är mer erfarna kring dessa tvister, bör jag släppa det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
En bedömning låter som att dom ska skicka den till sin serviceverkstad och låta någon titta på datorn för att bedöma om det är handhavandefel eller om det faktiskt är en DOA det rör sig om. Jag personligen hade varit orolig för att personen som tar emot datorn gör en annan bedömning än vad Lenovo har gjort till dig tidigare vilket i värsta fall kan betyda att du får en till vända strul att ta tag i. Personligen hade jag inte tyckt att tiden var värd att strula vidare. Men jag ser samtidigt fördelen i det om man lyckas. Förhoppningsvis (hah) är skärmproblematiken tillräckligt vanlig på den modellen att dom godkänner den som DOA så fort verkstaden tar en titt på den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nästa dator kommer du beställa från en företagsleverantör där du får en riktig NBD-support och inte ett ställe som säljer eltandborstar och tvättmaskiner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Billigare produkter som en enklare laptop är knappast värda att köpa från en företagsleverantör.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Så du finner det helt OK att vara utan i över ett dygn? Nästa dag är en dag för sent ... prepare for failure.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En laptop i en dag är helt OK för min del eftersom jag kan lösa många problem själv. Mer kritiska saker väljer man istället fyra timmars mission-critical-support på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns alltid någon annan dator att använda till akuta saker om olyckan mot förmodan skulle vara framme och vi inte kan lösa problemet själva. Vi har aldrig köpt en dator med någon typ av företagssupport och kommer sannolikt aldrig heller att göra det.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|