FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Har haft över 10 bärbara datorer i mitt liv, dock har detta aldrig hänt. Köpte en lenovo yoga 2 pro, och igår när jag försökte öppna skärmen så sprack den lite där jag drog upp skärmen. Jag var absolut inte aggressiv eller hård när jag öppnade skärmen dock sprack den ändå. Inga skråmor på laptopen, inga döda pixlar bara en väldigt känslig skärm. Betalade 12500 för datorn och ägt den mindre än en vecka. Nu vill netonnet att jag kontaktar lenovos support och kommer troligen få vänta ca 3 veckor på svar ifrån dem. Alla tips och råd mottages tacksamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den butiken som sålt dig varan är ansvarig för att driva hela reklamationen åt dig. Du ska inte behöva driva detta själv alls. Liknande fick Dustin erfara i ett liknande fall i Plus för några få år sen.
Antar att du handlat privatperson? Vet inte om det är skillnad för företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Handlade som företag, men betalade precis som vanligt i butik.
Tack för svaret, jag känner likadant! Så jag kan egentligen inte begära byte till ny dator, utan måste lämna in det och vänta flera veckor på att reklamationen går igenom? Känns himla segt att göra detta när den är splitterny. Men bara att gilla läget då :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, är så sjukt irriterad på netonnets service i slagsta.
Jag körde till netonnet i måndags och de hänvisade mig som sagt till lenovo, och sade att de bestämmer vad som ska göras; att de inte ska ta emot den utan att det är bättre om jag ringer och tar det med Lenovo direkt. Så jag ringer lenovo på tisdag morgon och förklarar läget. De förstår då läget och ber mig mejla in kvittot för att de ska ge mig ett DOAnr så jag kan gå tillbaka till netonnet och få en ny dator. Efter några minuter får jag mitt DOAnr av en väldigt trevlig och serviceinriktad person på lenovos support. Hon säger då att jag ska ta med mig det till netonnet för att få en ny dator. Leasar en bil på tisdagen igen och kör till netonnet som ligger lite utanför Stockholm. Väl där så tar dem emot den och tittar på den, då hämtar han deras servicechef igen som även han första gången nekade att ta emot datorn. Han ringer Lenovo framför mig och typ övertygar henne att de inte ska ta emot den. Han kommer sedan till mig och säger att de ska skicka in det och om några veckor får jag beslutet. Jag förklarar då att det inte alls är samma information som jag har fått från Lenovo. Hon gav mig ett Dead on Arrival nummer som betyder att den var felaktig vid mottagande och att jag skulle få byta ut den hos återförsäljare. Jag har även med mailet från lenovo till netonnet. Jag får fortsätta diskussionen med en av hans anställda som i sin tur ringer dit en annan som jag får förklara allt för. Dem här två personerna på netonnet vad jättesnälla och servicevänliga och förklarade att de inte får göra något utan servicechefen, d.v.s. han som har nekat min rätt till ny dator fastän Lenovo gett mig DOAnr och sagt att jag kan hämta ut en ny laptop eftersom att den är så pass ny och gått sönder så lätt utan handhavandefel. Jag säger till servicechefen att jag ska ringa hon som jag snackade med på Lenovo igen då hon sade något helt annat till mig än vad han (netonnet servicechef) sade till mig. Medan som jag ringer märker jag att servicechefen går ifrån platsen, jag tänkte väll att han snabbt skulle göra en sak. Men det visar sig att han gick hem. Lenovos support säger att de har gett mig DOAnr och att allt ligger i netonnets händer om hur de vill göra, de har godkänt returen av datorn men netonnet ville ändå inte ta emot den. Det känns som att netonnet vill sälja de kvarvarande Lenovo datorerna av den modellen istället för att ge en ny till mig, för det är ju högre vinst till dem, än att de faktiskt ska ge bra service. Därför vill de skicka in datorn så att lenovo skickar ut en ny dator till mig istället efter godkänd reklamation som kan ta flera veckor. Jag talar nu med en av de anställda på netonnet och han ringer och förklarar än en gång att jag faktiskt har fått ett OK av Lenovo att hämta ny dator och enligt Lenovo var det Netonnet som nekade min rätt till ny dator. Så han den anställda ringer servicechefen och förklarar vad jag har sagt och han nekar än en gång. Jag ber då honom att ringa servicechefen igen och ge luren till mig. Så efter någon minut talar jag med servicechefen. Han förklarar över telefon att han inte tänker lösa ut en ny dator då det är en spricka i skärmen, jag förklarar då att sprickan skedde när jag öppnade skärmen utan att vara för hårdhänt. Det finns inte en enda skråma eller pixelfel eller något annat som tyder på handhavandefel. Han säger då följande som verkligen är skrattretande. "Ja men man öppnar laptopen i mitten och inte på sidan, så det kan vara därför den gick sönder". Då frågar jag alltså att en dator för 12500 inte kan öppnas på sidan som alla andra datorer och enbart på mitten? Jag förklarar då att jag ALDRIG skulle kunna få in fingrarna och öppna datorn i mitten då den är så pass tunn, på framsidan och kanten har jag mer yta att öppna och efter ett tag lägger vi på. Jag är så pass trött på det hela så det slutar med att de ger mig lite papper och skickar in datorn till netonnet. Nu har jag betalat 12500 för en dator som var ett måndagsexemplar då även knappen "e" var hårdare än resterande och inte gick att skriva med, samt att skärmen sprack lite när den öppnades redan vid 5:e användningen, 5:e dagen. Nu måste jag alltså vänta flera veckor på att netonnet hanterar reklamationen, får se om de godkänner den fastän Lenovo redan godkänt den. Usel service, usel och inkompetent servicechef! Aldrig varit med om så dålig service. De anställda var supertrevliga men den här servicechefen är bortom all verklighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Det bästa du kan göra i det här läget är att posta samma story på Netonnet's Facebooksida.
https://www.facebook.com/NetOnNetSverige Ingen vill ha dålig PR.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Alex, det kommer jag göra!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Galet, funderat lämna in en stämnings ansökan för kräva ersättning för din tid för dom gjort fel? Borde göra att en högre chef slår dom lägre boskapen på käften för skynda på saker korekt.
Personligen skulle jag bli galen och slängt skiten för kostar mer i tid ringa och resa dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag som tänkte handla dator hos netonnet nu, tack för varningen.
Du kan ju betala någon student för att springa runt i 50+ forum på nätet och sprida hur bra service netonnet har ![]() Innan du gör det bör du varna netonnet om att du "kan" tänka dig göra det. Funkade för mig när adressändring krävde mig på pengar fast de inte hade rätt till det. Hotade med polisanmälan och dålig PR och gav dem 24 timmar att sköta mitt ärende... gick hur bra som helst. Tyvär så måste man hota dem som har lite svårt att förstå. Bara du hotar lagligt är det inga problem. Stora företag väntar sig att du skall "glömma" saken, vilket de flesta konsumenter gör. Senast redigerad av Lindalicious den 2014-07-23 klockan 19:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||