| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Vem är det som säger staten ska ha ensamrätt på massmord eller avrättningar eller bestämma allt? Så man man se på saken.
Men äger du marken så anser jag du ska ha rätt göra vad du vill på den, så länge du håller dig på din egen mark. Så om nu staten/kommunen skulle sälja den del dom äger till Kineserna och om så får väl dom göra det dom vill. Dock om staten tar privatmark och ger till Kineserna skulle det vara helt annan sak. Men du kommer aldrig vara fri om du är låst till ett land/stat, jag föredrar resa runt världen över och anpassa mitt liv efter egen frihet. Så betyder rätt enkelt att tycker jag inte en lag passar mig kan jag åka till annat land där jag kan göra det jag vill göra, bara hoppa mellan länder för få anpassad levnadsstandard eller möjlighet göra det man vill. Sedan om folk anser demokrati ska styra så borde det vara rätt med massmord med om en majoritet av befolkningen vill det? Är ju ändå demokratiskt beslutat då. I vilket fall bör marknaden styra och ägande rätten, fattigt folk kommer alltid finnas och deras egna ansvar ta hand som sitt liv. Och inget som hindra folk frivilligt skänker pengar. Gränsen mellan frivilligt hjälpa eller med tvång är väldigt stor. Sedan är skillnaden så stor mellan en slav och en arbetare? Enda skillnaden är väl i princip mer betald och med ledighet/frihet men. Men fri skulle jag inte kalla det om man är så pass beroende så andra styr hela ditt liv. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Skylten på bilden är från Malaysia...
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
|
Så är det i verkligheten i vissa länder, även vissa delstater i USA.
Och anser det är helt okej, så länge du tydligt markerar med skyltar för det. Då får man ta sitt eget ansvar, det är lite som ta självmord. Du kan ju knappast skylla på någon annan om det står tydligt att du går in på privatmark och kan bli skjuten. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
|
Citat:
För om inte det är rimligt så kan man lika väl hävda folk kan ha rätt gå runt skjuta folk helt random och hävda att man inte hade något personlig ansvar för det och inte kunna bli dömd för det. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag sitter på min tomt (väl utmärkt med skyltar osv) och väntar på att skjuta första bästa person som gör ett övertramp. Får jag skjuta barn/närsynta/ej läskunniga/djur/gäster/pizzabudet/brevbäraren/trädgårdsmästaren/kompisar osv. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
|
Ja men du lär inte då någon pizza då, så klart du inte kan skjuta personer du bjudit in. Vi pratar ju om objudna personer.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|