FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Med samma avståndstagande från vettig argumentationsnivå kan jag då undra om det är ok att kineserna kommer och köper upp din stad och använder den som provsprängningsområde för vätebomber. Givetvis efter att ni invånare hunnit fly. Lite humanism kan de väl ändå kosta på sig. Priset och marknaden styr och varför skulle inte marknaden även reglera vem som har rätt till ett specifikt geografiskt område? Lika väl som den reglerar vem som får borra efter olja, eller skövla regnskog. Släpp inte bara sjukvården fri, utan låt oss sätta prislappar på allt inklusive städer och stater. På djur och natur. Varför inte på människor? Det är ju trots allt marknaden som styr. Det är det som är egentlig frihet! Friheten att vi kan äga, medan de fattiga inte äger något. Eller? Citat:
![]() |
![]() |
#2 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vänligen avsta i sa fall ifran att hänvisa mig till material innehallande logiska felslut. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack detsamma!
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Jag mottager tacksammast hänvisningar till ev. logiska felslut i vad jag postat, sa att vi kan diskutera dessa närmare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ok,
Citat:
Att hänvisa till att han inte förstår något om ekonomi är väl bara konstigt eftersom det är hur uppenbart som helst att se hur företag som Nestlé, Coca-Cola, Marlboro, Blackwater, McDonald's och Lehman Brothers osv snarare bidrar till folks ohälsa (och i vissa fall lidande och död) än att de skulle tillföra något. Med samma resonemang så tillför heroin och trampminor mycket. Dessa varor är också jäkligt eftertraktade. I en nyliberal värld härskar cynismen och egoismen medan humanismen trycks undan än mer. Jag tror även att brottsligheten kommer förgöra oss i en sådan. Vi kommer inte kunna stå emot en rasande underklass och lägre medelklass.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Korruption är inget annat än en extra avgift för express av beslut, så man får anpassa sig hur det funkar i varje land.
Det med Telia kan man bara skratta över, alla som gör affärer i dom länderna vet hur det funkar. Och självklart visste alla i ledningen det. Bara dumma boskapsklassen i Sverige som inte har någon koll på verkligheten, och dom ska bara hålla käften. Frivilligt vara aktieägare i bolaget, samt ska man göra affärer i dom länderna så får man anpassa sig hur det funkar eller skita i det helt. Finns ingen mellansteg. Det är inte företagen som styr marknaden utan kunderna, om nu befolkningen vill köpa billiga produkter med slavar och extrem miljöförstöring eller dåligt liv så får det stå för dom. Knappast företagen fel som anpassar sig efter kundens behov, enda sättet bedriva verksamhet. Svår sälja något ingen vill ha. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Vem är det som säger staten ska ha ensamrätt på massmord eller avrättningar eller bestämma allt? Så man man se på saken.
Men äger du marken så anser jag du ska ha rätt göra vad du vill på den, så länge du håller dig på din egen mark. Så om nu staten/kommunen skulle sälja den del dom äger till Kineserna och om så får väl dom göra det dom vill. Dock om staten tar privatmark och ger till Kineserna skulle det vara helt annan sak. Men du kommer aldrig vara fri om du är låst till ett land/stat, jag föredrar resa runt världen över och anpassa mitt liv efter egen frihet. Så betyder rätt enkelt att tycker jag inte en lag passar mig kan jag åka till annat land där jag kan göra det jag vill göra, bara hoppa mellan länder för få anpassad levnadsstandard eller möjlighet göra det man vill. Sedan om folk anser demokrati ska styra så borde det vara rätt med massmord med om en majoritet av befolkningen vill det? Är ju ändå demokratiskt beslutat då. I vilket fall bör marknaden styra och ägande rätten, fattigt folk kommer alltid finnas och deras egna ansvar ta hand som sitt liv. Och inget som hindra folk frivilligt skänker pengar. Gränsen mellan frivilligt hjälpa eller med tvång är väldigt stor. Sedan är skillnaden så stor mellan en slav och en arbetare? Enda skillnaden är väl i princip mer betald och med ledighet/frihet men. Men fri skulle jag inte kalla det om man är så pass beroende så andra styr hela ditt liv. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Skylten på bilden är från Malaysia...
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Så är det i verkligheten i vissa länder, även vissa delstater i USA.
Och anser det är helt okej, så länge du tydligt markerar med skyltar för det. Då får man ta sitt eget ansvar, det är lite som ta självmord. Du kan ju knappast skylla på någon annan om det står tydligt att du går in på privatmark och kan bli skjuten. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|