TheCheesePolice |
2014-04-07 14:27 |
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
(Inlägg 20489956)
Dagisnivå = ridå. Men kom hit och stjäl du. ;)
Med samma avståndstagande från vettig argumentationsnivå kan jag då undra om det är ok att kineserna kommer och köper upp din stad och använder den som provsprängningsområde för vätebomber. Givetvis efter att ni invånare hunnit fly. Lite humanism kan de väl ändå kosta på sig.
|
Jag äger ingen stad, sa nagon sadan kan jag inte sälja till dem. Givetvis far de göra vad de vill pa omraden som de äger, men personligen skulle jag sätta pristaggen pa min tomt rätt hög. Risken att en fri människa skulle vilja slösa sina resurser pa bomber när det inte finns nagot egentligt incitament att göra sa (utan stater) ser jag dock, som parantes, rätt lag.
Citat:
(Inlägg 20489956)
Priset och marknaden styr och varför skulle inte marknaden även reglera vem som har rätt till ett specifikt geografiskt område? Lika väl som den reglerar vem som får borra efter olja, eller skövla regnskog.
|
Nu utgar allt ägande fran grunden i vald, men nu när vi väl kommit sahär langt sa är det väl självklart att ägaren ska fa disponera sin mark själv? Jag har ju inte ihjäl andras kor för att minska koldioxidutsläpp heller, även om det kanske vore det bästa för miljön (till kostnad av andra omraden).
Citat:
(Inlägg 20489956)
Släpp inte bara sjukvården fri, utan låt oss sätta prislappar på allt inklusive städer och stater.
|
Sjukvarden är inte gratis i dagsläget heller - det enda som ur en ekonomisk synvinkel är gratis är ungefär luft och havsvatten ( http://www.businessdictionary.com/de...free-good.html). Den finansieras i dagsläget av stöldgods, men detta kan likväl göras via ett försäkringssystem som är frivilligt att delta i.
Citat:
(Inlägg 20489956)
På djur och natur. Varför inte på människor? Det är ju trots allt marknaden som styr. Det är det som är egentlig frihet! Friheten att vi kan äga, medan de fattiga inte äger något.
|
Tog du dig tid att titta pa videon i OP:n? Slav är man under staten, men inte i en fri marknad - det star dig fritt att säga nej till att sälja dina tjänster eller gods.
Citat:
(Inlägg 20489956)
Du har länkat till den tidigare.
|
Vänligen avsta i sa fall ifran att hänvisa mig till material innehallande logiska felslut. :)
|