FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Såklart att man ska få återpublicera. Sammanställningen har ju då ett värde i sig. Det är ju bara löjligt när du märker ord och tar mig bokstavligt i var enda stavelse. Du måste ju förstå vad det är jag är ute efter. Tanken var väl att den här begränsningen bara skulle gälla de som har över 100 domäner vilket reducerar det här till att bara gälla max 1% av alla domäninnehavare. De 100 första skulle ju vara fritt fram att göra vad man vill med. Det enda jag vill förhindra är att vissa sitter på 10 000+ domäner som det inte använder till något eller ha någon verksamhet på och där enda syftet att äga domänen är spekulation. Det hoppas jag du förstått vid det här laget. Citat:
Man vill ju gärna att ett varumärke på något sätt förmedlar på ett ungefär vad det är man erbjuder utan att det för dens skull är en nyckelordsdomän. Man vill kanske kunna använda vanliga ord utan att bygga ihop en domän på 20+ tecken. De allra bästa domänerna är det oftast bra content på redan. Men när det gäller kanske domänerna 3-5 så är det oftast parkerade domäner som är till salu. Citat:
Att man har mycket pengar är ju heller ingen garanti för att man gör bra saker när man ska göra något nytt. Det är oftast startups som står för de betydande innovationerna inom de flesta områden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Jag trodde att vi främst diskuterade .se-toppdomänen i den här tråden men du är naturligtvis välkommen att ge konkreta exempel även under .com om det är lättare ![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det har bl.a. genom flera prejudicerande ATF-fall visats att hemsidor innehållande AdSense/Eniro-annonser(domänparkering) är en fullt legitim verksamhet. Flera av dessa domännamn är även icke-generiska varför de knappast registrerats för spekulativ värdetillväxt utan ren intäktsbringande affärsverksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns inte så många bolag som äger väldigt många domäner och vars affärsidé bl.a. är att visa relevanta annonser på domänerna. De har även varit med i rätt många ATF'er. Vet du fortf inte så får du väl skicka ett PM.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kortfattat: Nordax droppar nordax.se i samband med en sammanslagning Namenav registrerar domänen Nordax skickar in en ATF där man bland annat hävdar att domänen används i ond tro då det visas sponsrade länkar Namenav påvisar att advokaterna i sina skärmdumpar glömt ta med adressfältet varpå en sökning kan ha skett på den parkerade domänen för att generera just finanslänkar Namenav påvisar att affärsidén dess är "sökordsmarknadsföring" (sponsrade länkar) Tvistlösarna går på Namenavs linje "Inte heller har det visats att motparten - genom den s.k. sökordsmarknadsföringen som motparten använder domännamnet för - utnyttjar eller planerar att utnyttja något sökandens rykte, marknadsposition eller kännetecken, eller att motparten använder eller planerar att använda domännamnet för att störa sökandes verksamhet. Mot bakgrund av det nu anförda kan det inte anses visat att det omtvistade domännamnet har registrerats eller använts i ond tro i Registreringsvillkorens mening." Senast redigerad av eng3l den 2013-11-15 klockan 10:38 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|