FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En stor del av problemet är väl att domäner ges bort nästan gratis och att folk sedan kan sitta på tusentals med reklam utan någon riktig kostnad.
Jag tycker samma sak som jag tyckt sedan ett antal år tillbaka, att priserna ska höjas. 400 kr / år för en .se domän låter mer rimligt tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om .SE inte vill att tillväxten stagnerar för mycket eller till och med avtar borde det dröja minst 5 år innan man inflationsanpassar kostnaden... https://www.iis.se/domaner/statistik/tillvaxt/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tycker snarare de är billiga. Bara för att du kan köpa ett domännamn under en annan toppdomän betyder inte det att priset på svenska domäner högt.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att avgöra om något är högt eller lågt krävs SJÄLVKLART relevanta jämförelsepunkter. För mig är relevanta jämförelsepunkter för .SE typ; .DE, .FR, .DK, .IT osv.. Vad tycker du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förtjänade var fel ord och jag kom inte på något bättre så jag strök hela inlägget.
Senast redigerad av Westman den 2013-11-12 klockan 17:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hellre att människor gör något vettigt med domännamnet än att bara parkera dom eller skapar mfa sajter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-12 klockan 08:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tänk på att det redan är en tröskel att ordna en fungerande epostadress och hosting till domänen. Vi som vet hur det görs fixar det på några nanosekunder, medans en del vänner, som fått tummen ur och registrerat ett domännamn något år tidigare, varken fått mail eller blogg att funka. Räcker med att titta på t.ex. alla egenföretagare som har en webbsida på sin domän men använder en @telia.**-adress som kontaktmail. Presenttips: Hjälp dina vilsna vänner med att fixa mailen till domännamnet och eventuell blogg - de blir långt gladare för det än en flaska gott rödvin. Lovar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|