FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1. Jag har inget emot att man köper och säljer domännamn men det är alldeles för billigt att massregistrera tusentals domännamn och sen bara trycka på dem. Rätt namn: domänhamstring 2. Normalt sett så räknar man en varas värde till vad någon vill betala för varan. Så är tydligen inte fallet med domännamn enligt ett fåtal här på WN (som antagligen tillhör kategorin domänhamstrare). Detta är något jag finner högst underligt. Om du vill köpa hosting så får du göra det av vem du vill men inte av mig. Det är snart två år sen jag lade ned den delen helt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Helt fel igen, det är tvärtom ditt förslag som hämmar utvecklingen. Nu har fler än någonsin möjlighet att skaffa ett eget domännamn vilket är positivt på alla möjliga vis, inte minst ur en demokratisk aspekt. Att det är i stort sett omöjligt för en "vanlig människa" att få tag i det perfekta domännamnet gör att man istället tvingas fokusera hårdare på själva produkten vilket också det gynnar utvecklingen.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Inte nog med att man måste välja en knepig domän. man måste dessutom vara något av en SEO expert för att ens synas bland alla andra som pysslar med nånting likvärdigt (fast med en betydligt sämre produkt) Skall man hårdra det så finns ju risken att alla bra och användbara sidor på nätet kommer hittas under diverse fantasifulla namn medan sidor på nyckelordsdomäner kommer vara uteslutande "skräp" Tror jag skall börja sälja julpynt under domänen dsfsfatg.nu.. värt att testa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är väl bra om domännamnet går att uttala och stava hyfsat enkelt i alla fall ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-12 klockan 18:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||