FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att avgöra om något är högt eller lågt krävs SJÄLVKLART relevanta jämförelsepunkter. För mig är relevanta jämförelsepunkter för .SE typ; .DE, .FR, .DK, .IT osv.. Vad tycker du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hellre att människor gör något vettigt med domännamnet än att bara parkera dom eller skapar mfa sajter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-12 klockan 08:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tänk på att det redan är en tröskel att ordna en fungerande epostadress och hosting till domänen. Vi som vet hur det görs fixar det på några nanosekunder, medans en del vänner, som fått tummen ur och registrerat ett domännamn något år tidigare, varken fått mail eller blogg att funka. Räcker med att titta på t.ex. alla egenföretagare som har en webbsida på sin domän men använder en @telia.**-adress som kontaktmail. Presenttips: Hjälp dina vilsna vänner med att fixa mailen till domännamnet och eventuell blogg - de blir långt gladare för det än en flaska gott rödvin. Lovar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns många tjänster som erbjuder subdomäner gratis för "trettonåriga Emma" och andra. Om man inte har råd att lägga en investeringskostnad på 400 kr / år för en egen .se domän så kanske verksamheten passar lika bra på en subdomän. Jag håller inte med om att det är en "rejäl startkostnad". Men kanske 300 kr eller något hade varit bättre.
Finns företag som sitter på tiotusentals parkerade domäner som ingen annan har tillgång till. Nåja, detta är i alla fall mitt förslag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
skall man se till dagsfärsk statistik under .SE så är mindre än 3 procent parkerade. Över 50% av alla registrerade domäner kör riktiga siter vilket är en halv miljon.. Så jag skulle inte vilja påstå att det är ett stort problem som det är idag. källa: https://www.iis.se/domaner/statistik/anvandning/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-12 klockan 16:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ville bara inflika och säga att jag inte tänkte på min tjänst i detta fall eftersom det är fel målgrupp (min tjänst kostar 690 / år och är inte gratis). Finns däremot många andra gratisaltenativ, Webs.com och liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|