Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Missnöjd kund hotar med att förstöra ryktet kring företaget

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-29, 12:26 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Gud vilken jobbig kund. Han vägrar att besvara frågor kring hur produkten fått skadan, istället hotar han och påstår att vi försöker slingra oss ur vårt ansvar som säljare.

Skickade ett sista mejl till kunden då jag sade att vi kan skicka ut en ny produkt i goodwill om denne blir nöjd. Orkar inte dalta med en missnöjd surpuppa som vet att han gjort fel och vägrar att besvara frågor.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-10-29, 12:42 #2
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Gud vilken jobbig kund. Han vägrar att besvara frågor kring hur produkten fått skadan, istället hotar han och påstår att vi försöker slingra oss ur vårt ansvar som säljare.

Skickade ett sista mejl till kunden då jag sade att vi kan skicka ut en ny produkt i goodwill om denne blir nöjd. Orkar inte dalta med en missnöjd surpuppa som vet att han gjort fel och vägrar att besvara frågor.
Helt rätt. Kunder är människor och vill han inte förstå ert ställningstagande är det bara att glömma bort han. Om negativ kritik skulle komma på nätet torde ni ha starka kanaler för att bemöta kritiken.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-10-29, 13:28 #3
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Kunden har alltid rätt, förutom när den har fel!

Har varit i liknande situation. Förklarar att eftersom vi ej kommer överens så ber vi Allmänna reklamationsnämnden titta på ärendet. Förklarar att vi är seriösa och följer deras rekommendationer.

Skickar länken:
http://www.arn.se/PageFiles/1511/Anm...0av%20vara.pdf

Ingen har sedan gått vidare....
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-10-30, 12:58 #4
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Bara jag Visa inlägg
Kunden har alltid rätt, förutom när den har fel!

Har varit i liknande situation. Förklarar att eftersom vi ej kommer överens så ber vi Allmänna reklamationsnämnden titta på ärendet. Förklarar att vi är seriösa och följer deras rekommendationer.

Skickar länken:
http://www.arn.se/PageFiles/1511/Anm...0av%20vara.pdf

Ingen har sedan gått vidare....
Det är egentligen så jag borde ha gått men den här kunden var verkligen speciell och en dålig recension precis innan julhandeln är inget jag är sugen på. Ska dock följa ditt tips i fortsättningen.

På så sätt kan en tredje part ta hand om frågan.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017