Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Missnöjd kund hotar med att förstöra ryktet kring företaget

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-06, 23:21 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Citat:
Det som förespråkas är alltså att man ska premiera ett dåligt beteende. Inte undra på att barn och undomar beter sig som de gör...
Och vad menar du att vi har för val............? Om vi istället säger nej till kund (om vi är övertygade om att han har fel i sak) så finns ändå risken att denna "kund" kommer sänka företaget med dåliga resc., bara för att han känner sig felaktigt behandlad, förorättad, etc. Min fråga till dig blir då, är det värt det? Knappast om du vill driva ett företag under längre tid, om 3 månader kommer killen som startade denna tråd att tycka att detta var en skitsak (om ändå med en störd kund), men en dålig resc. kan hänga med i 5 år. Och gör du det till vana att säga "nej" bara som princip (även om du vet att du har rätt) så ökar givetvis chansen till ännu fler idioter som sänker honom för att dom känner sig "illa behandlade". Samhället har ju gjort svenska kunder rätt så kräsna. Jag hade en kund för några år sen som var medveten om att vi hade det lägsta priset i Sverige, men han tyckte ändå jag var snål som inte kunde bjuda på frakten, så givetvis gjorde jag det också.

Om du blir överfallen en mörk natt och ett antal personer kräver att få din plånbok, mobil, etc., vad gör du då? Premierar deras dåliga beteende genom att ge dom det dom vill ha, ELLER säger nej och riskerar att bli slagen sönder och samman eller få en kniv i dig? Det är lite samma sak.. man får försöka tänka långsiktigt även om det är drygt ibland.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-07, 00:57 #2
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Och vad menar du att vi har för val............? Om vi istället säger nej till kund (om vi är övertygade om att han har fel i sak) så finns ändå risken att denna "kund" kommer sänka företaget med dåliga resc., bara för att han känner sig felaktigt behandlad, förorättad, etc. Min fråga till dig blir då, är det värt det? Knappast om du vill driva ett företag under längre tid, om 3 månader kommer killen som startade denna tråd att tycka att detta var en skitsak (om ändå med en störd kund), men en dålig resc. kan hänga med i 5 år. Och gör du det till vana att säga "nej" bara som princip (även om du vet att du har rätt) så ökar givetvis chansen till ännu fler idioter som sänker honom för att dom känner sig "illa behandlade". Samhället har ju gjort svenska kunder rätt så kräsna. Jag hade en kund för några år sen som var medveten om att vi hade det lägsta priset i Sverige, men han tyckte ändå jag var snål som inte kunde bjuda på frakten, så givetvis gjorde jag det också.

Om du blir överfallen en mörk natt och ett antal personer kräver att få din plånbok, mobil, etc., vad gör du då? Premierar deras dåliga beteende genom att ge dom det dom vill ha, ELLER säger nej och riskerar att bli slagen sönder och samman eller få en kniv i dig? Det är lite samma sak.. man får försöka tänka långsiktigt även om det är drygt ibland.
Nej, det är inte samhället som har gjort att kunder blir kräsna, ställer krav och sedan hotar med dåliga recensioner. Det är ju givetvis för att det fungerar eftersom företagarna ger vika för den taktiken och man som kund då oftast får som man vill.
Ska man tänka långsiktigt så är det väl egentligen precis tvärt om man ska göra. Det gäller ju bara att man får med sig övriga e-handlare så att man inte är sämre än konkurrenterna.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-07, 10:54 #3
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Ska man tänka långsiktigt så är det väl egentligen precis tvärt om man ska göra. Det gäller ju bara att man får med sig övriga e-handlare så att man inte är sämre än konkurrenterna.
Tack, det är exakt min poäng.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-07, 10:58 #4
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Och vad menar du att vi har för val............? Om vi istället säger nej till kund (om vi är övertygade om att han har fel i sak) så finns ändå risken att denna "kund" kommer sänka företaget med dåliga resc., bara för att han känner sig felaktigt behandlad, förorättad, etc. Min fråga till dig blir då, är det värt det? Knappast om du vill driva ett företag under längre tid, om 3 månader kommer killen som startade denna tråd att tycka att detta var en skitsak (om ändå med en störd kund), men en dålig resc. kan hänga med i 5 år. Och gör du det till vana att säga "nej" bara som princip (även om du vet att du har rätt) så ökar givetvis chansen till ännu fler idioter som sänker honom för att dom känner sig "illa behandlade". Samhället har ju gjort svenska kunder rätt så kräsna. Jag hade en kund för några år sen som var medveten om att vi hade det lägsta priset i Sverige, men han tyckte ändå jag var snål som inte kunde bjuda på frakten, så givetvis gjorde jag det också.

Om du blir överfallen en mörk natt och ett antal personer kräver att få din plånbok, mobil, etc., vad gör du då? Premierar deras dåliga beteende genom att ge dom det dom vill ha, ELLER säger nej och riskerar att bli slagen sönder och samman eller få en kniv i dig? Det är lite samma sak.. man får försöka tänka långsiktigt även om det är drygt ibland.
Det var en usel liknelse, sämre än de jag brukar använda mig av för att provocera och det säger en hel del.
1. Mycket snack och liten verkstad gäller i de allra flesta fall
2. Du måste ha väldigt lite nöjda kunder om en sån här kund får dig att vika dig
3. Jag som trevlig och sansad kund skulle alltså få sämre service hos dig än om jag betedde mig som skit. Jag handlar inte på såna ställen och det stämmer på alla jag känner. Vad förlorar du mest på?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017